Opel sa vracia do motoristického športu
Nemecká značka Opel zanechala nezmazateľnú stopu v histórii automobilového športu a teraz prichádza s výbornou správou: po krátkej odmlke sa táto značka vracia do motoristického športu. Diskutované dilema, či to bude rallye, alebo okruhy, má jednoduché rozuzlenie: Budú to automobilové súťaže i okruhy!
S najnovším modelom v portfóliu značky s názvom Adam sa Opel vracia do automobilového športu vo forme medzinárodného programu automobilových súťaží. A s novou Astrou OPC vstupuje na okruhové preteky v Nemecku.
V masovom automobilovom športe má Opel dlhú a úspešnú tradíciu. V oblasti automobilových súťaží sa orientuje na Európu. Popri ťažiskovom nemeckom trhu je veľký záujem o automobilové súťaže aj na všetkých hlavných európskych trhoch.
Medzinárodná automobilová federácia FIA svojimi predpismi vytvorila základné mantinely s možnosťami pre rozvoj mladých jazdcov. Na ich základe pripravil Opel na sezónu 2013 súťažnú verziu modelu Opel Adam, ktorá zodpovedá propozíciám pre skupinu FIA R2.
Opel získal pre svoje ambície spojenca v nemeckom automotoklube ADAC, ktorý má takmer identickú víziu podpory mladých talentov. Preto ADAC poskytne svoju organizačnú a športovú infraštruktúru pre spoločný projekt. Stratégia značky Opel je stanovená do roku 2016. V rámci nej bol vytvorený modulárny program rozvoja jazdeckých talentov, na základe ktorého môžu talentovaní jazdci zo seriálu ADAC Opel Rallye Cup postúpiť až na medzinárodnú úroveň.
V prvých dvoch stupňoch sa bude používať pretekárska verzia modelu Opel Adam, v treťom a štvrtom stupni bude súťažným vozidlom Opel Corsa budúcej generácie.
Práve na okruhoch bude od sezóny 2013 v štartovnom poli pretekov cestovných automobilov novým súperom Astra OPC. Vrcholným podujatím sezóny budú 24-hodinové vytrvalostné preteky na okruhu Nürburgring.
Pripomeňme si, že najúspešnejšia éra značky Opel v histórii automobilových súťaží sa začala v polovici 70. rokov dvadsiateho storočia. Najmä vynikal Nemec Walter Röhrl, jeden z najlepších pretekárov rallye v histórii. V roku 1974 vybojoval titul majstra Európy s automobilom Opel Ascona A a tento titul opätovne získal v roku 1979 s modelom Ascona B. Korunou úspechu tohto pretekára z Regensburgu bol titul majstra sveta z roku 1982, ktorý Walter Röhrl vybojoval s legendárnym špeciálom Ascona 400.
Opel je rovnako doma aj na okruhoch. V pretekoch cestovných automobilov sa značka s bleskom v logu môže popýšiť množstvom úspechov na domovskom okruhu Nürburgring Nordschleife. Od roku 1993 bol favoritom fanúšikov Manuel Reuter, továrenský jazdec značky Opel, jazdiaci na špeciále Calibra V6. Najprv sa pretekal v seriáli DTM, v roku 1996 získal dvojnásobný majstrovský titul v nástupníckom seriáli ITC - v hodnotení jazdcov aj v hodnotení značiek.
K ďalším športovým míľnikom značky Opel patrí majstrovský titul z roku 1998 v hodnotení značiek na majstrovstvách cestovných automobilov STW s modelom Vectra a absolútne víťazstvo v pretekoch 24 hodín Nürburgring v roku 2003 s modelom Astra V8 Coupé.