Trojlístok z Kolína v podobe druhej generácie
Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobiles) odštartovala v spoločnej továrni automobiliek Toyota a PSA v českom meste Kolín výrobu novej, druhej generácie malého modelu Toyota Aygo i jeho súrodencov z koncernu PSA. V tejto továrni sa vyrába Aygo spolu s modelmi Peugeot 108 a Citroën C1 od roku 2005 a teraz začali vyrábať druhú generáciu kompaktného mestského automobilu.
Spustenie výroby znamená novú etapu v histórii továrne TPCA. Uvedenie troch nových modelov, ktoré si vyžiadalo investíciu vyše 6 miliárd českých korún, znamená 700 nových pracovných miest.
Prezident TPCA Kent Koide pri slávnostnej príležitosti uviedol: „Začína sa nová fáza v histórii továrne TPCA. Verím, že bude rovnako úspešná ako predchádzajúca, počas ktorej sme vyrobili takmer 2,4 milióna vysokokvalitných kompaktných mestských automobilov. Očakávame, že o tieto autá bude veľký záujem na našich tradičných trhoch v západnej aj východnej Európe."
V súčasnosti vychádza z výrobnej linky továrne TPCA približne 300 vozidiel denne (jedno auto za 55 sekúnd). Už na budúci týždeň - teda prakticky od júna - sa výkon linky zvýši na vyše 700 áut denne a v júni sa dosiahne plná kapacita továrne vyše 1 000 vyrobených vozidiel denne. Podľa plánov spoločnosti TPCA by sa v továrni malo vyrábať vyše 210 000 vozidiel ročne.
Spoločnosť Toyota plánuje predať v roku 2015 vyše 80 000 áut pri odhadovanom podiele na trhu 6 %. Nové Aygo predstavila verejnosti vo svetovej premiére na Medzinárodnom ženevskom autosalóne 2014. Dizajnérske aj konštruktérske rozhodnutia, týkajúce sa všetkých aspektov tohto nového zástupcu značky Toyota v segmente A - od kultového čelného dizajnového motívu „X" až po sortiment voliteľných doplnkov - sú výsledkom snahy dosiahnuť čo najväčší „faktor zábavy".
Ponuka zahŕňa 3 stupne výbavy a 3 špeciálne edície, ktoré budú každoročne aktualizované.
Interiér aj zovňajšok boli koncipované tak, aby poskytovali široký výber rôznych vyhotovení. Viac ako 10 rôznych dielcov na vozidle sa dá ľahko a rýchlo vymeniť za alternatívne dielce v inej farbe alebo iný dizajn - dokonca aj po niekoľkých rokoch od kúpy vozidla.
Ponuka pohonných jednotiek zahŕňa vylepšenú verziu oceňovaného 3-valcového zážihového jednolitrového motora Toyota VVT-i, ktorý v kombinácii s manuálnou prevodovkou alebo automatizovanou manuálnou prevodovkou „x-shift" dosahuje najnižšiu spotrebu paliva v danej triede - len 3,8 l/100 km a emisie CO2 len 88 g/km.
Nové Aygo sa dostane na Slovensku do predaja v júli 2014.