Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Trezia je novým trendom v portfóliu Subaru

Monday, 11. 04. 2011 - 21:15, Ivan Václavík   

Trezia je novým trendom v portfóliu Subaru

Importér Subaru predstavil slovenským motoristickým novinárom ešte pred otvorením autosalónu v Bratislave novinku s názvom Trezia, ktorá rozširuje modelovú paletu značky smerom do segmentu minivanov. Výrobca charakterizuje nový model ako New Compact Smart Wagon. Treba však povedať, že Trezia nie je náhradou alebo následníkom modelu Justy.

subaru-trezia-g-05.jpg

Názov Trezia je odvodený z anglického slova Treasure, čo je vyjadrením pokladu - cennej a nenahraditeľnej skúsenosti. Najvýraznejšou odlišnosťou je konštrukcia typu minivan, ktorá z auta, postaveného na pôdoryse dlhom necelé štyri metre, robí vysoko univerzálne vozidlo. Trezia ponúka všetko, čo dnes zákazník očakáva od kompaktného automobilu: výrazný dizajn exteriéru, priestranný a variabilný interiér z kvalitných materiálov, ohľaduplnosť k životnému prostrediu a radosť z jazdy.

subaru-trezia-g-15.jpg

Línie minivanu dávajú tušiť veľký vnútorný priestor, ktorého využiteľnosť zvyšujú v rohoch karosérie umiestnené kolesá. Tie zároveň vytvárajú ideálne podmienky pre dobré jazdné vlastnosti a optimálne využitie kabíny. Priestor pre cestujúcich je nielen veľký a variabilný, no svojou konštrukciou a použitými materiálmi vyvoláva pocit kvality.

subaru-trezia-g-28.jpg

Spredu je Trezia okamžite identifikovateľná ako Subaru: mriežku prednej masky v hornej časti uzatvára typický motív krídel s oválnym znakom Subaru v strede, pomerne vysoko sú na oboch stranách vytiahnuté masívne nárazníky. Zakrivené línie sa tiahnu od predného blatníka cez A-stĺpik až po koniec strechy a zadné svetlomety; zdôrazňujú plynulú a elegantnú siluetu auta.

subaru-trezia-g-16.jpg

Pri pohľade zozadu je markantný lichobežníkový tvar karosérie, ktorý zdôrazňujú vystúpené lemy blatníkov. Opticky sa potvrdzuje nízko položené ťažisko a stabilita. Motív prednej masky sa opakuje aj na piatych dverách. Športový look dodávajú Trezii 16-palcové disky kolies s päťlúčovým dizajnom (štandardne pri najvyššej verzii vybavenia). V ponuke je päť farieb karosérie: Super Red, Silver Metallic, Satin Blue Metallic Mica, Black Mica a Gray Metallic.

subaru-trezia-g-13.jpg

Najväčším ukazovateľom v zaoblenom interiéri je analógový rýchlomer, obsahujúci multiinformačný displej. Ten zobrazuje vonkajšiu teplotu, spotrebu paliva i ďalšie, pre vodiča dôležité informácie. Na trojlúčovom multifunkčnom volante je ovládanie funkcií audio sústavy a hands-free. Verzie s automatizovanou prevodovkou majú na stĺpiku riadenia páčky, umožňujúce radenie prevodových stupňov. Ergonomicky je umiestnená radiaca páka.

subaru-trezia-g-18.jpg

Hoci kompaktná Trezia meria na dĺžku iba 3 995 mm, vďaka umnému využitiu vnútorného priestoru poskytuje dostatok miesta cestujúcim i variabilný a výborne využiteľný batožinový priestor. Šírka vozidla je 1 695 mm, výška 1 595 mm a rázvor 2 550 mm. Sedáky predných sedadiel sú vo výške 61 cm, čo umožňuje pohodlné nastupovanie a vystupovanie.

subaru-trezia-g-03.jpg

Zadné sedadlá, delené v pomere 60/40, umožňujú využiť vnútorný priestor na mnoho spôsobov. Operadlá sa dajú sklopiť jediným pohybom aj z batožinového priestoru, kde je posuvné dno, takže sa dá ľahko meniť jeho výška. V spodnej polohe sa zníži približne o 12 cm, takže sa dajú prepravovať aj vyššie predmety. Základný objem v takomto usporiadaní je 429 litrov (podľa normy VDA), po sklopení sedadiel vzrastie na 1 388 litrov.

Vďaka tvaru operadiel predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách dostatok priestoru pre nohy. Na strane spolujazdca má palubná doska uzatvárateľnú schránku v prístrojovej doske, nad ktorou je ešte otvorená polica. Veľké odkladacie priestory sú vo výplniach dverí.

subaru-trezia-g-21.jpg

Subaru Trezia (pohotovo premenované na Terezka) bude k dispozícii s dvoma motormi: benzínovým 1.3i a turbodieselovým 1.4d. Zásluhou variabilného časovania ventilov a elektronického plynového pedálu je atmosférický 1,3-litrový zážihový motor hospodárnou pohonnou jednotkou. Štvorvalec s objemom 1 329 cm3 poskytuje výkon 73 kW (99 k) a krútiaci moment 125 Nm. S ním spolupracuje šesťstupňová manuálna prevodovka. Kombinovaná spotreba paliva je podľa výrobcu 5,5 l/100 km, emisie CO2 127 g/km.

Naftová pohonná jednotka - turbodiesel so vstrekovaním common-rail - je nielen šetrný k životnému prostrediu, ale poskytuje aj silný záťah. Jeho výkon je 66 kW (90 k), maximum krútiaceho momentu 205 Nm dosahuje v rozmedzí 1800 až 2800 otáčok. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje 1,4-litrový agregát v kombinovanom režime iba 4,3 l/100 km, emisie CO2 majú hodnotu 113 g/km.

subaru-trezia-g-08.jpg

Vznetový motor je k dispozícii aj s automatizovanou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá zvyšuje komfort obsluhy vozidla. Prostredníctvom páčok na radenie ponúka i športový pôžitok z jazdy. Na rozdiel od manuálnej prevodovky obsluhuje spojku automatizovanej prevodovky elektromotor, takže spojkový pedál v aute nie je. V automatickom režime prevodovka vždy vyberie prevodový stupeň s najnižšou spotrebou paliva pri daných podmienkach jazdy. Vodič si však môže zvoliť prevod, ktorý považuje za najvhodnejší vzhľadom na situáciu na ceste.

subaru-trezia-g-22.jpg

Bezpečnosť pasažierov Trezie je podľa výrobcu prvoradá. V prípade čelného nárazu vzniknuté energie absorbujú špeciálne štruktúry komponentov karosérie, takže priestor pre cestujúcich je dobre chránený. Pri bočnom náraze zaručuje vysokú úroveň bezpečnosti konštrukcia stredového stĺpika, integrovaná do celkovej štruktúry karosérie. Všetky verzie Trezie sa štandardne dodávajú s prednými, bočnými a hlavovými airbagmi. Vodiča navyše ochraňuje kolenný airbag. Všetky sedadlá sú vybavené samonavíjacími trojbodovými bezpečnostnými pásmi.

Využili sme ponuku a absolvovali krátku jazdu s benzínovou verziou. Zhodli sme sa, že toto auto je vhodné najmä do mesta - napríklad pre mladé rodiny alebo aj seniorov, ktorí sa potrebujú odviezť na kratšie vzdialenosti. Pravdepodobne však - z hľadiska komfortu jazdy a prevádzkových nákladov - bude výhodnejšou kúpou dieselová Trezia. Nakoľko je náš predpoklad správny, uvidíme, keď nám importér poskytne Treziu na zvyčajný test.

subaru-trezia-g-23.jpg

Predaj Trezie na slovenskom trhu sa nezačne hneď po premiére na autosalóne v Bratislave, ale až 1. júna 2011. Cena základného modelu Subaru Trezia 1.3i Classic je 13 990 € s DPH.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri