Renault myslí aj na invalidov
Od roku 1998 patria medzi najžiadanejšie úžitkové automobily Renaulty, ktoré na podporu svojho imidžu vyštartujú v Bratislave na slovenské cesty, kde sa v dňoch 2. mája - 23. októbra uskutoční Renault Business Tour 2011. V zostave sa verejnosti predstavia ako novinky: Master vo verziách skriňa, predĺžená kabína, vyklápač s dvojitou kabínou, furgon s chladiarenskou úpravou a 17-miestny autobus, ďalej Trafic Black Edition a napokon rozmermi najmenší, ale významom veľmi dôležitý Renault Kangoo WAV na transport osôb na invalidnom vozíčku.
Samozrejme, okrem prezentovaných vozidiel môže táto francúzska automobilka poskytnúť zákazníkom širokú škálu prestavieb úžitkových automobilov. Veď má bohaté skúsenosti aj s vysoko špecializovanými prestavbami, ako sú napríklad sanitné vozidlá. Celkovo sa Renault na Slovensku môže pochváliť až 171 verziami na trhu úžitkových automobilov, čo je najširšia ponuka.
V ponuke je 28 verzií furgonov, 18 podvozkov, 8 plošín, 19 podvozkov pre dvojkabínu, 18 valníkov, 19 valníkov s dvojkabínou, 15 sklápateľných valníkov, 9 sklápateľných valníkov s dvojkabínou, 11 verzií skriňovej nadstavby, 14 furgonov s dvojkabínou, 10 verzií combi pre 6 - 9 miest a napokon dva 17-miestne autobusy.
V roku 2010 predal Renault v Európe celkovo 247 973 úžitkových vozidiel (podiel na trhu 16,1 %). Na Slovensku si podnikatelia najčastejšie kupovali Master (434 kusov). Medzi malými furgonmi bol najväčší záujem o Trafic (163).
Po vyše 12 rokoch (viac ako milión predaných Masterov v 45 krajinách) sa Renault vlani rozhodol obnoviť tento model.
Nový Master ocenili titulom Fleet auto roka 2011 medzi ľahkými úžitkovými autami. Za ním nasledoval Mercedes-Benz Sprinter a VW Crafter. Jeho kvality sú zrejmé: kabína vodiča poskytuje somedzi konkurentov najviac úložných priestorov, prepracovaná je ergonómia v kabíne, zlepšil sa výhľad z vozidla. Spotreba je približne o liter nižšia (aktuálne podľa výrobcu 7,1 litra), prevádzkové náklady sú nižšie až o 40 %.
Nová verzia s pohonom zadnej nápravy využíva techniku, ktorú kompletne vyvinul Renault a vyznačuje sa samonosnou konštrukciou, ponúkajúcou najlepšie schopnosti v oblasti dynamiky a záťaže. Ponuka sa rozšírila o novú dĺžku L4 (využiteľný objem až 17m³), verzie 3,5 t a 4,5 t s dvojmontážou na zadnej náprave a nové možnosti prestavieb a úprav karosérie.
Nový Renault Master má nový motor 2,3 l dCi, vyvinutý špeciálne pre špecifické potreby úžitkových vozidiel. Motor sa dodáva v troch verziách (dCi 100, dCi 125 a dCi 150) a je zhodný pre verzie s pohonom prednej aj zadnej nápravy. V prvom prípade je uložený naprieč, pri pohone zadnej nápravy je uložený pozdĺžne.
V priebehu Renault Business Tour 2011 sa kolóna postupne zastaví v Trnave, Žiline, Trenčíne, Poprade, Michalovciach, Košiciach, vo Vrábloch, v Nitre, Komárne a svoju púť zakončí opäť v Bratislave.
Zvonka vyzerá Kangoo WAV ako klasický model.