Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Toyota Verso 2,0 D-4D Active

Sunday, 16. 06. 2013 - 23:02, Ivan Václavík   

Toyota Verso 2,0 D-4D Active

Po 11 rokoch plní predstavy náročných zákazníkov: Všetky verzie Toyoty Verso vyvinuli pre európsky trh, pričom od počiatku toto auto skonštruovali podľa požiadaviek náročnejších zákazníkov. Prvá generácia má za sebou už 11 rokov - objavila sa v roku 2002. Druhá nasledovala o dva roky neskôr a tretia v roku 2009. Nastupujúca štvrtá generácia v súčasnosti nadväzuje na osvedčené parametre, pričom sa zvýšil komfort a zlepšili jazdné vlastnosti.

toy-verso-8146g.jpg

Aspoň tak to tvrdí importér tejto japonskej značky na Slovensku, ktorý nám poskytol na test dieselovú verziu Active s dvojlitrovým motorom, doplnenú o balík Super v akciovej cene 1 000 €. Ten obsahuje okrem iného dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievanie predných sedadiel, tempomat, automatickú aktiváciu svetiel, stierače so senzorom dažďa, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, pozdĺžne strešné nosiče a zatmavené bočné okná.

toy-verso-8147g.jpg

Pripomeňme, že Verso vyrábajú v Turecku, na dĺžku meria 4,46 metra a jeho najväčším tromfom je výnimočne priestranný interiér. Systém Easy Flat umožňuje až 32 rôznych variácií usporiadania sedadiel, pričom zadné sú posuvné. Žiaľ, toto takmer bezchybné auto má niekoľko drobných chybičiek krásy - menujme z nich napríklad absenciu tzv. trojbliku smeroviek a nezhasínajúce svetlomety po vypnutí motora (pokiaľ nevyužívate denné svietenie).

toy-verso-8154g.jpg

Sediac na zadných sedadlách sme zistili, že sklopený letecký stolík z tvrdého plastu prekáža kolenám; pasažier ho počas jazdy môže vyklopiť len ťažko a je lepšie, ak si vystúpi z auta pri najbližšej pauze.

toy-verso-8149g.jpg

Inak je pohodlie aj na zadných sedadlách zabezpečené. Verso ponúka trojicu samostatne posuvných a nastaviteľných zadných sedadiel, ba za príplatok 700 € (balík Family) môžete mať aj 7-miestnu verziu. Dostatok miesta je v batožinovom priestore, ktorý má v základnom usporiadaní objem 448 litrov; po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha a úložný priestor v dĺžke 1,5 metra s objemom 1 009 litrov.

toy-verso-8151g.jpg

Podlaha je však troška vyššie, keďže konštruktéri počítali aj so sedadlami v treťom rade. Pri obsadení dvoma osobami sme za sebou veľmi komfortne previezli dva bicykle a batožinu s oblečením. Ak sú v aute sedadlá iba pre piatich cestujúcich, pod podlahou za nimi sa nachádza priestor na odloženie menších predmetov.

toy-verso-8152g.jpg

Ako sa na poriadne jednopriestorové auto patrí, Verso ponúka komplexnú škálu úložných priehradiek vrátane dvoch uzatvárateľných priestorov (hore s chladiacim boxom) pred spolujazdcom. Priestranná (avšak otvorená) skrinka je tiež na stredovej konzole (pod lakťovou opierkou), na odkladanie rôznych vecí slúžia i priestory vo dverách, či pod podlahou, prípadne pod sedadlom predného spolujazdca.

toy-verso-8150g.jpg

Nové Verso sa môže pochváliť nízkou hladinou hluku, príjemným podvozkom, účinnými brzdami a hluk vetra sa podarilo stlmiť lepšou zvukovou izoláciou predného stĺpika, či menšími vonkajšími zrkadlami. Dobrá aerodynamika sa podpísala na znížení konzumácie paliva, hoci výrobcom udávaný priemer v kombinovanom režime sa nám nepodarilo dosiahnuť. Najnižšia dosiahnutá spotreba bola 5,5 litra na 100 kilometrov. Skutočne dosiahnutá priemerná spotreba počas testu bola 5,8 litra a dojazd 700 km.

toy-verso-8153g.jpg

So 6° manuálnou prevodovkou a s aktivovaným tempomatom (páčka je pod volantom) ubieha jazda na dlhé vzdialenosti veľmi komfortne a príjemne. Výrazne upravený vznetový motor je z hľadiska dynamiky na celkom dobrej úrovni - zásluhou dostatočne vysokého krútiaceho momentu sa s ním dá (po preradení na nižší prevodový stupeň) pomerne dobre zrýchliť.

toy-verso-8148g.jpg

Výrazne lepšia odozva sa prejaví pri otáčkach motora nad hranicou 2 000. Poradcom pri preraďovaní rýchlostných stupňov je indikátor radenia, aj keď jeho signalizácia je čiastočne ukrytá za otáčkomerom (čo je ďalšia peha na bezchybnej tvári).

toy-verso-8157g.jpg

Cúvacia kamera sa aktivuje po zaradení spiatočky, na monitore však nie sú vodiace línie, ani žiadna signalizácia približovania k prekážke, čo takisto považujeme za nedostatok pri aute takej značky ako Toyota. Na vyšší posed sa dá zvyknúť, z auta je dobrý výhľad a nemali sme problémy ani s „odčítaním" prístrojov v strede palubnej dosky, ktoré sú vhodne orientované smerom k šoférovi.

toy-verso-8156g.jpg

Tlačidlá na vyhrievanie predných sedadiel sú na stredovej konzole pod lakťovou opierkou. Pod stropom sa nachádza panoramatické zrkadielko na kontrolu detí, sediacich v druhom rade. V strope nad druhým radom sedadiel majú cestujúci samostatné osvetlenie. Aj keď Verso nemá výraznejšie slabé stránky, zopár spomínaných drobností zbytočne narúša priaznivý dojem z auta.

toy-verso-8147g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Toyota Verso 2,0 D-4D

Objem motora (cm3) 1 998
Výkon (kW/k) 91/124
Krútiaci moment (Nm) 310
Max. rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,8)

Cena testovanej verzie 19 490 €
Najlacnejšia verzia 16 990 €

+ Výrazné plusy
Pomerne pružný a dobre utlmený motor
Rovná úložná plocha po sklopení sedadiel
Výborné brzdy, ovládanie tempomatu
- Najväčšie mínusy
Chýba signalizácia prekážky pri cúvaní
Po vypnutí motora zostanú svetlá svietiť
Čiastočne utajená signalizácia radenia

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri