Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai i20 1,1 CRDi

Saturday, 22. 06. 2013 - 23:18, Ivan Václavík   

Hyundai i20 1,1 CRDi

Stvorený najmä pre mladú generáciu: Populárny malý automobil zo segmentu B dostal nový, svieži vonkajší i vnútorný vzhľad a vylepšenú techniku - so zámerom, aby oslovil predovšetkým mladšiu cieľovú skupinu zákazníkov. Nová maska chladiča s úsmevným motívom je prvým predpokladom, aby ste si malé auto s dostatočným priestorovým riešením všimli. Nadväzujúc na úspech pôvodného 5-dverového hatchbacku i20, nový model predstavuje evolúciu modelového programu osobných automobilov Hyundai, využívajúc najnovšie motory a aktuálne prvky dizajnu.

hyundai-i20-n8168g.jpg

Objem kufra 290 litrov (pri zatiahnutom kryte) spoľahlivo postačuje na pohodlné uloženie batožiny; po sklopení zadných sedadiel sa priestor zväčší až na 1 060 litrov. Operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 60:40, takže je zabezpečená aj dostatočná variabilita. Rovnako dostatok priestoru nájdu pasažieri tohto vozidla s dĺžkou 4 metre a šírkou 1,7 m aj v kabíne.

hyundai-i20-n8163g.jpg

Osvetlenie prístrojov príjemnou modrou farbou už patrí ku klasike značky Hyundai. Volant a sedadlo vodiča sú výškovo a pozdĺžne nastaviteľné. Palubný počítač na stredovej konzole ukazuje základné údaje na displeji - ten je však pri zapnutom rádiu miniatúrny, takže počas jazdy vodič informácie takmer neprečíta. Ovládanie rádia je na volante a za príplatok môžete mať v aute i vyhrievané predné sedadlá.

hyundai-i20-n8162g.jpg

Veniec volantu má však drsný povrch, čo ho v porovnaní s vyspelou konkurenciou deklasuje. Klimatizovaná schránka pred spolujazdcom patrí v sparných letných dňoch k výhodám, najmä na dlhých trasách. Predné okná sa ovládajú elektricky, zadné kľučkou.

hyundai-i20-n8167g.jpg

Krátko po rozjazde sa vozidlo automaticky uzamkne, no v prípade nehody sa automaticky odomkne. Medzi štyrmi motormi, ktoré sú na výber pre nový Hyundai i20, je novinkou naftový trojvalec s objemom 1,1 litra, ktorý sme otestovali. Moderný trojvalcový agregát dosahuje výkon 55 kW (75 k) a keďže je spojený so 6° manuálnou prevodovkou, pri jazde disponuje toto malé auto príjemným jazdným komfortom. K nemu patrí aj polomer otáčania iba 5,2 metra. Iba na diaľnici, pri rýchlosti nad 120 km/h, sa vnútorný hluk citeľne (počuteľne) zvýši.

hyundai-i20-n8166g.jpg

Ak je motor doplnený technickými prvkami značky Hyundai z programu Blue DriveTM, má emisie CO2 iba 84 g/km, čo je najnižšia hodnota zo všetkých aktuálne predávaných automobilov so spaľovacím motorom. Nový naftový motor vyvinuli v stredisku Diesel Centre of Excellence značky Hyundai, ktoré je súčasťou európskeho vývojového centra v nemeckom Rüsselsheime. Tento agregát dokumentuje vysokú úroveň kórejskej značky v oblasti technológie čistých naftových motorov.

hyundai-i20-n8173g.jpg

Kto chce jazdiť úsporne, tomu odporúčame sledovať indikátor radenia na miniatúrnom displeji. Pri rýchlosti 100 km/h sa dá jazdiť so spotrebou okolo 4 litrov, pri 120 km/h asi za 5,6 litra, ale potom už ide priemerná spotreba nahor. My sme počas testovacieho týždňa dosiahli v kombinovanom režime priemernú spotrebu 5,5 litra na 100 km a na jednu nádrž dojazd 700 km.

hyundai-i20-n8178g.jpg

Počas testovania sme si pochvaľovali citlivý plynový pedál, príjemné radenie rýchlostí - aj keď dráha radiacej páky je zbytočne dlhá - prácu so spojkou, otváranie dverí takmer do pravého uhla, trojnásobné bliknutie smeroviek po ľahkom dotyku páčky a taktiež účinné brzdy.

hyundai-i20-n8165g.jpg

Okrem už spomínaných drobných neduhov sa nám ešte nepáčila vonkajšia kľučka dverí spolujazdca, ktorou bolo potrebné razantne trhnúť, ak chcel spolujazdec otvoriť dvere. Ale toto mohol byť nedostatok jednotlivého (testovaného) auta.

hyundai-i20-n8177g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai i20 1,1 CRDi

Objem motora (cm3) 1 120
Výkon (kW/k) 55/75
Krútiaci moment (Nm) 180
Max. rýchlosť (km/h) 160
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 15,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,8
(Skutočná spotreba pri teste 5,5)

Cena testovanej verzie 11 390 €
Najlacnejšia verzia 8 990 €

+ Výrazné plusy
Dostatok priestoru v kabíne i v kufri
Citlivý plynový pedál, účinné brzdy
Otváranie dverí do pravého uhla
- Najväčšie mínusy
Malý informačný displej (ak hrá rádio)
Nutné trhnutie kľučkou dverí pri otváraní
Veniec volantu má drsný povrch

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri