Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Adam 1,4 Twinport Slam

Monday, 01. 07. 2013 - 13:01, Ivan Václavík   

Opel Adam 1,4 Twinport Slam

Milá hračka na šantenie pre mladých i starších: Opel začal od Adama - presnejšie, zakladateľom tejto nemeckej firmy bol Adam Opel v roku 1862, keď v Rüsselsheime založil vlastnú továreň na výrobu šijacích strojov. Po jeho smrti (skonal na následky týfusu v roku 1895 ako 58-ročný) prevzala vedenie firmy jeho manželka Sophie Marie Schellerová spoločne so synmi; spolu mali s Adamom Opelom päť detí - Carla, Wilhelma, Heinricha, Friedricha a Ludwiga. Ako uvádza Wikipedia, už o tri roky neskôr začala firma Opel vyrábať automobily...

01-a278253g.jpg

V súčasnosti sa Adam vracia do života, keď známa nemecká automobilka takto pomenovala svoj najmenší model z kategórie mini automobilov. Nejde však o žiadne dieťa, je to dospelé auto s viacerými technickými vymoženosťami, ktoré dokážu nadchnúť aj náročnejšieho motoristu.

adam-8207g.jpg

Aj keď sa to navonok pri prvom pohľade nezdá, na dĺžku meria 3,7 metra a do šírky 1,7 m. V kabíne, najmä na predných sedadlách, poskytuje viac priestoru, než to vyzerá zvonka. Samozrejme, Opel Adam zostáva mini automobilom a je určený predovšetkým do mestskej premávky. No určite si s ním vychutnáte aj jazdu na vidieckych cestách. Akurát diaľnica už je - z hľadiska vnútorného hluku - trošku nad jeho sily. Pri rýchlosti 130 km/h a nad 4 000 otáčok totiž decibely pribúdajú veľmi rýchlo.

adam-8216g.jpg

Základná verzia je označená stroho: Adam. Nasledujú Jam, Glam, Slam. Nevedno, ako prišli v automobilke na takéto nezvyčajné názvy, no faktom zostáva, že už druhý stupeň vybavenia Jam prináša na palubu klimatizáciu, tempomat (!), palubný počítač, skladací plochý kľúč a kožený volant. Adam Jam jazdí na 16" kolesách z ľahkých zliatin.

adam-8208g.jpg

Ďalšie verzie nad Jamom sú rovnocenné a prinášajú automatickú klimatizáciu, 7 reproduktorov, ako aj denné svietenie LED. Importér nám poskytol na test verziu Slam so športovým podvozkom a 17" pneumatikami na zliatinových diskoch. Mimochodom, Glam je určený skôr pre dámy, pričom je vybavený pevnou presklenou strechou a chrómovými prvkami.

adam-8206g.jpg

Individualizácii sa však medze nekladú a môžete sa rozhodnúť aj pre ďalšie vylepšenia: napríklad pre rôzne nálepky na auto, strechu v inej farbe, môžete si priplatiť za športový vzhľad OPC Line, dať si na vnútorné spätné zrkadlo jeden zo šiestich rôznych krytov, či vybrať si z 23 interiérových čalúnení.

adam-8214g.jpg

Na stredovom paneli dominuje 7" dotykový displej s výbornou grafikou, ktorý disponuje veľmi dobrou logikou. V testovanom aute sme síce nemali navigáciu, ale ostatné údaje sme získali jednoduchým surfovaním zo základného zobrazenia.

adam-8205g.jpg

Predné sedadlá sú vyhrievané, dostatočne veľké, pohodlné a dobre anatomicky tvarované, takže v nich môžete bez príznakov únavy stráviť i niekoľko hodín. Veniec volantu je dostatočne hrubý, s výrezmi, takže vodič ho môže intuitívne a pevne uchopiť na správnom mieste. Čo je však ešte zaujímavejšie, veniec je po stlačení tlačidla vyhrievaný. Kvôli čo najlepšiemu nastaveniu je volant posuvný v dostatočnom rozsahu výškovo i pozdĺžne.

adam-8218g.jpg

Prístroje majú podsvietenie výraznou červenou farbou, ktorá vyniká najmä na kruhových ovládačoch ventilácie a klimatizácie. Interiér auta i všetky ovládacie prvky v malom aute vyzerajú veľmi dospelo. Výrazné osvetlenie v štýle Las Vegas narúša len monochromatický displej medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Na rádiu sa dá predvoliť až 35 staníc (7x po päť).

adam-8211g.jpg

Ďalšiu chybičku krásy sme našli, keď sme chceli do skromného batožinového priestoru uložiť ťažší nákup; veľkú tašku sme totiž museli zdvihnúť 81 centimetrov nad vozovku a potom ju zasa spustiť 32 cm pod hranu na dno kufra. Jeho objem je 170 litrov, po sklopení zadných sedadiel je to 663 l. Veko sa otvára stlačením loga na zadnej kapote.

adam-8213g.jpg

Na testovanom vozidle sme mali aj parkovací asistenčný systém a sledovanie mŕtveho uhla v oboch vonkajších zrkadlách. Prítomnosť vozidla vo vedľajšom pruhu signalizuje oranžové svetielko. Pedále sú hliníkové, ovládanie tempomatu na volante, manuálna prevodovka disponuje piatimi stupňami. Adam má 4-valcový benzínový motor, ktorý má nad 3 000 otáčkami dostatok sily a celkom pekný zvuk.

adam-8210g.jpg

Vďaka pomerne širokým 17" pneumatikám (215/45) má výbornú, priam motokárovú stabilitu pri rýchlom prejazde zákruty. S rázvorom iba 2,3 metra dokáže Adam prejsť i pravotočivou zákrutou „bez mihnutia oka"; citlivé riadenie reaguje okamžite a znesie i silné bočne preťaženie. Brzdy majú ostrý nábeh a dobre naladený (skôr tvrdší) podvozok primerane stlmí aj nerovnosti vozovky. Slabinou je dojazd len čosi nad 400 km. Pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba 4,7 litra, pri 120 km/h stúpla na 6,3 litra a reálna priemerná spotreba v kombinovanom režime sa ustálila na 6 litroch.

adam-8217g.jpg

S Adamom sme si však v priebehu testovacieho týždňa užili príjemné chvíle a určite sa s ním rýchlo spriatelia i športovo naladení čerství držitelia vodičského preukazu. Adam totiž patrí k sympatickým partnerom na štyroch kolesách, s ktorými sa dá pekne šantiť. Navyše má šarmantný dizajn a teda s ním istotne nebudete šedou myškou v premávke.

adam-8212g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Opel Adam 1,4

Objem motora (cm3) 1 398
Výkon (kW/k) 64/88
Krútiaci moment (Nm) 130
Max. rýchlosť (km/h) 176
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1
(Skutočná spotreba pri teste 6,0)

Cena testovanej verzie 12 690 €
Najlacnejšia verzia 9 490 €

+ Výrazné plusy
Dynamický dizajn, jazdné vlastnosti
Priestor na predných sedadlách
Veľmi dobré vybavenie od verzie Jam
- Najväčšie mínusy
Vysoká nakladacia hrana v kufri
Hlučnejší motor vo vyšších otáčkach

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri