Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Subaru Forester 2,0i CVT Comfort

Monday, 08. 07. 2013 - 12:29, Ivan Václavík   

Subaru Forester 2,0i CVT Comfort

Mimoriadny zážitok z tichej jazdy: Športovo úžitkový automobil s motorom boxer vás zahrnie komfortom  a variabilitou, pričom vďaka trvalému symetrickému pohonu všetkých kolies Symmetrical AWD a prijateľnej spotrebe paliva poskytne mimoriadny zážitok z jazdy. Predovšetkým v nižších, ale aj v stredných otáčkach má SUV Forester minimálny vnútorný hluk, čo je istotne i dôsledkom dobrej aerodynamiky karosérie.

subaru-forester-8242g.jpg

Počas testovania sme si všimli najmä dva detaily: výbornú zotrvačnosť robustného auta a perfektné obtekanie vzduchu, ktoré umožňovalo vetranie kabíny cez otvorené okno bez rušivého náporu vetra. Prednosťou je tiež veľmi jemné ovládanie plynového pedálu a naopak - brzdy reagujú nekompromisne. V teréne je k dispozícii režim X Mode.

sub-forester-iv130g.jpg

Forester má nevýhodu v tom, že cúvacia kamera pracuje bez akustickej signalizácie. Okrem toho sa farebné línie na obrazovke nestáčajú po otočení volantu, takže vodič cúvací manéver skôr odhaduje. Dynamiku jazdy hodnotíme len ako priemernú, ani po prepnutí na režim Sport nám Forester neposkytol príležitosť na razantné predbiehanie. Rovnako sme veľa nezískali ani používaním páčok pod volantom, keď sme sa rozhodli pre sekvenčné radenie.

subaru-forester-8231g.jpg

Štvorvalcový benzínový motor je spojený s automatickou prevodovkou Lineartronic. Všetky hlavné komponenty, od motora cez prevodovku, pohon náprav, až k zadnému diferenciálu sú v jednej línii a pri pohľade zboku úplne symetrické. Z toho vyplýva rovnomerný pohon bez rušivých momentov, čo zabezpečuje vyrovnané rozdelenie hmotnosti a neutrálne jazdné vlastnosti. O tichej prevádzke sme sa zmienili už v úvode.

subaru-forester-8236g.jpg

Kto chce ušetriť na palive, využije režim stop&start. Ten pracuje nenápadne a keď ho necháte aktivovaný, najmä v mestskej premávke môžete čiastočne znížiť priemernú spotrebu. Pri dynamickej jazde v meste sme namerali 9,5 litra. Priemerná spotreba na konci testu bola 8,2 litra na 100 km, pri rýchlosti 100 km/h po rovine sme dokázali s aktivovaným tempomatom jazdiť za päť litrov. Na diaľnici (130 km/h) však priemer stúpol na 7,5 litra. Dojazd 650 km na jednu nádrž benzínu patrí k bežnému priemeru.

subaru-forester-8240g.jpg

Keďže blok motora boxer je plochý, na podvozku je umiestnený nižšie, celé vozidlo je dobre vyvážené a pri bočnom preťažení v zákrute má lepšiu stabilitu. Aj pri rýchlom prejazde zákruty má vozidlo dostatočnú stabilitu. Symetrický pohon 4x4 (AWD) dá dostatočne pocítiť, že v zábere sú všetky kolesá.

subaru-forester-2013-sport-g.jpg

Súčasťou štandardného vybavenia testovanej verzie 2,0i CVT Comfort bol nový režim X-Mode, ktorý vytvára dokonalú rovnováhu medzi oboma stranami vozidla, čím zvyšuje jeho stabilitu, obratnosť a trakciu, čo je dobrým predpokladom ako sa vyhnúť nebezpečenstvu. po jeho aktivácii pomáha systém riadenia jazdy z kopca automaticky udržiavať rýchlosť pri jazde dolu svahom. Vodič sa tak môže plne sústrediť na zvládnutie vozidla pri ceste nadol, pričom brzdenie prenechá elektronike vozidla.

subaru-forester-8238g.jpg

Elektronický stabilizačný systém (VDC), štandardne montovaný do každého Subaru Forester, pomocou celého radu senzorov monitoruje a analyzuje, či sa vozidlo pohybuje správnym smerom. V záujme udržania auta na ceste - ak v zákrute alebo pri vyhýbaní sa prekážke dosiahne svoju hranicu stability - systém náležite upraví rozdelenie krútiaceho momentu pohonu všetkých štyroch kolies, ako aj výkon motora a brzdnú silu pôsobiacu na jednotlivé kolesá.

sub-forester-iv7728g.jpg

Nový Subaru Forester získal v náročných bezpečnostných testoch Euro NCAP najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek. Tento výsledok potvrdzuje vysoký bezpečnostný štandard, akým sa toto SUV automobilky Subaru vyznačuje.
Interiér pôsobí celkom útulne, predné sedadlá sú vyhrievané, pohodlné a sedadlo vodiča je polohovateľné elektricky všetkými smermi do ôsmich pozícií. Opierky na predných sedadlách sú sklopné, takže ich sklon si každý môže plynulo prispôsobiť podľa potreby.

subaru-forester-8230g.jpg

Veľkorysý, priam kráľovský je priestor na krajných zadných sedadlách. Bez obmedzení sa tam odvezú aj pasažieri vyšších postáv. Kryt batožinového priestoru s pevným, no ľahkým hliníkovým rámom môžete zasunúť do puzdra alebo kompletne vybrať. Objem kufra je 505 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 577 l. Ak potrebujete prevážať väčšie predmety, zadné sedadlá môžete sklopiť v pomere 60:40.

sub-forester-iv7731g.jpg

Aby bolo auto bezpečne zaparkované, má na starosti elektronika: bez presunutia radiacej páky na pozíciu P nevytiahnete kľúč zo spínacej skrinky. Čo sa týka rôznych tlačidiel, zdalo sa nám, že vo Foresteri nimi plytvali. Chválime však veľké clony proti slnečným lúčom, v ktorých sú zasunuté pre každý prípad ešte aj menšie.

subaru-forester-8225g.jpg

Ovládač informačného displeja je na volante, pričom na monitore sa zobrazuje aj graf s priebehom spotreby, aktuálny záber kolies, dojazd, priemerná spotreba, atď. Spätné zrkadlá sú dostatočné veľké, elektricky vyhrievané, aby zlepšili informovanosť vodiča o premávke, no zároveň sú tvarované tak, aby redukovali aerodynamický hluk.

subaru-forester-2013-back-g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Subaru Forester 2,0i

Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 198
Max. rýchlosť (km/h) 192
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,5
(Skutočná spotreba pri teste 8,2)

Cena testovanej verzie 32 600 €
Najlacnejšia verzia 28 990 €

+ Výrazné plusy
Minimálna hlučnosť v kabíne
Výborné brzdy, citlivý plyn
Veľké slnečné clony s výsuvnou plôškou
- Najväčšie mínusy
Iba priemerné zrýchlenie
Chýba zvuková signalizácia pri cúvaní

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri