Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 301 1,2 VTi Active

Friday, 31. 05. 2013 - 14:26, Ivan Václavík   

Peugeot 301 1,2 VTi Active

Má hmotnosť „iba" jednu tonu, solídne vybavenie interiéru, úsporný benzínový, trojvalcový motor a lákavú cenu. Sedan Peugeot 301 (súrodenec Citroënu C-Elysée) s najmenším objemom motora iba 1,2 litra sme prevzali na test o tri mesiace po vyskúšaní rovnakého auta s dieselovým motorom 1,6 HDi.

peugeot-301-ben8072g.jpg

Obe verzie majú rovnaký praktický interiér i komfortné sedadlá. Všetky bočné okná majú elektrické ovládanie - tlačidlá sú však na stredovej konzole pred radiacou pákou, čo z hľadiska ich umiestnenia považujeme za nevhodné riešenie. Naopak, na konci stredovej konzoly sú tlačidlá s rovnakým určením pre pasažierov na zadných sedadlách - a tam je umiestnenie tlačidiel na stredovej konzole istotne praktickejšie.

peugeot-301-ben8071g.jpg

Pod výškovo nastaviteľným, v spodnej časti skoseným, volantom sa nachádza tradičný satelit na komfortné ovládanie rádia. Ešteže tak, lebo regulovanie hlasitosti rádia nepochopiteľne miniatúrnymi tlačidlami pod displejom, ktoré vodič nahmatá len za cenu toho, že ich vyhľadá očami (a teda na sekundy stratí kontakt s vozovkou), nás vonkoncom nenadchlo. Toto je však vizitka všetkých Peugeotov 301 i Citroënov C-Elysée. V najlacnejšom Peugeote 301 sme nemali cúvacie senzory, čo nám chýbalo najmä preto, lebo dlhý koniec zadnej časti sa spoza volantu zle odhaduje. Nový majiteľ si však senzory určite nechá dodatočne namontovať.

peugeot-301-ben8070g.jpg

A slabinou, ktorú zrejme spoločnosť PSA Peugeot Citroën preferuje v oboch svojich konkurenčných modeloch, je taktiež nastavovanie vonkajších zrkadiel. Ovládač je totiž skrytý pod volantom v spodnej časti prístrojovej dosky, čo sťažuje jeho nahmatanie. Toto sme kritizovali už v predošlých testoch a dúfajme, že výrobca chybičku krásy čoskoro napraví.

peugeot-301-ben8082g.jpg

Naopak, plusové hodnotenie si zaslúžia tri kruhové ovládače vetracieho systému na kolmej stredovej konzole. Ovládanie informačného systému na páčke stieračov sme už chválili v teste dieselovej verzie a toto konštatovanie môžeme len podčiarknuť. V relatívne lacných autách takéto príslušenstvo až tak často nevídať. Obrovskú odkladaciu priehradku pred spolujazdcom i dostatočne veľké odkladacie priestory vo dverách, si vyslúžili pochvalu už pri testovaní silnejšej verzie 301, respektíve počas testovania súrodenca C-Elysée.

peugeot-301-ben8078g.jpg

Ak sa škodovka vychvaľuje svojím obrovským batožinovým priestorom, Peugeot 301 patrí v tomto smere ku zdatným konkurentom. Veď objem 506 dm3 (640 litrov) je naozaj veľký. Žiaľ, veko kufra, ktoré sa vyklápa do kolmej polohy, môžete otvoriť iba tlačidlom na palubnej doske alebo na kľúči. Ak stojíte pri ňom, manuálne sa vám to určite nepodarí. Výrobca odkazuje: je to preto, aby ste mali kufor bezpečne zavretý napríklad pri zaparkovaní, než vozidlo zamknete. Nuž, koľko ľudí, toľko názorov...

peugeot-301-ben8079g.jpg

V kabíne je dostatok priestoru na predných i zadných sedadlách, z auta sa poľahky vystupuje a pasažieri majú dostatok priestoru na nohy i nad hlavou. Ba výškové nastavenie sedadla šoféra má priam neuveriteľne veľký rozsah. Kto chce, môže sedieť takpovediac utopený za volantom, kto sa chce celou cestou pozerať na prednú kapotu - tiež má šancu. No všimli sme si, že slnečné clony sú malé - len aby sa nepovedalo, že ich auto nemá. V tomto smere považujeme šetrenie za nemiestne.

peugeot-301-ben8074g.jpg

Komfortne naladený podvozok so zvýšenou svetlosťou je zjavne určený na vozovky so zlým povrchom. Nerovnosti dostatočne filtruje, jazdí sa s ním príjemne, keďže do kabíny sa prenáša len minimum hluku. V zákrutách je Peugeot 301 stabilný, hoci pri rýchlom prejazde má tendenciu nakláňať sa. Na brzdy s ostrým účinkom sa môžete vždy plne spoľahnúť, a to aj v kritických situáciách.

peugeot-301-ben8080gg.jpg

S trojvalcovým benzínovým motorom má však 4,44 metra dlhý Peugeot 301 iba priemerné zrýchlenie (na rozdiel od naftovej verzie), takže športovo jazdiacich motoristov zrejme veľmi neuspokojí. Ale na pokojnú jazdu s malou spotrebou je ako stvorený. Má výbornú zotrvačnosť, presné a jemné radenie piatich prevodových stupňov a veľmi malý polomer otáčania - čo výrazne uľahčuje manévrovanie v úzkom priestore.

peugeot-301-ben8083g.jpg

Auto sme testovali v kombinovanom režime (mesto, okresné cesty i diaľnica) a po najazdení 1 000 km sa priemerná spotreba ustálila na 5,8 litra na 100 km. Pri jazde stovkou sa znížila na hranicu štyroch litrov - na diaľnici (120 km/h) to bolo 5,8 litra. Dojazd 750 km patrí k dobrému priemeru. V úlohe rodinného auta tento Peugeot istotne v hanbe nezostane. V kopcovitom teréne však budete častejšie radiť na nižšie rýchlosti a teda spotreba mierne stúpne. Ale pri trojvalcovom motore to predpokladá už teória...

peugeot-301-ben8075g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 301 1,2 VTi

Objem motora (cm3) 1 199
Výkon (kW/k) 53/72
Krútiaci moment (Nm) 110
Max. rýchlosť (km/h) 160
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 14,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste 5,8)

Cena testovanej verzie 9 990 €
Najlacnejšia verzia 8 490 €

+ Výrazné plusy
Výborná ovládateľnosť, tlmenie nerovností
Priestorný, dobre odhlučnený interiér
Úsporný motor, ostré brzdy, polomer otáčania
- Najväčšie mínusy
Malé ovládače rádia na stredovej konzole
Nevhodne umiestnené tlačidlá otvárania okien
Malé slnečné clony

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri