Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Toyota Prius 1,8 e-CVT Hybrid

Monday, 16. 07. 2012 - 22:35, Ivan Václavík   

Toyota Prius 1,8 e-CVT Hybrid

Ekonomický režim znižuje apetít Priusu: Vylepšenia v dizajne exteriéru aj interiéru charakterizujú tretiu generáciu Toyoty Prius, ktorá vyrazila na cesty v predvečer 15. výročia uvedenia prvého sériovo vyrábaného plnohodnotného hybridného automobilu na trh (1997). Na európske cesty sa prvé Priusy dostali presne v roku 2000.

toy-prius12-6905g.jpg

Odvtedy si tento automobil získal 2,3 milióna zákazníkov na celom svete, pričom iba zo súčasnej generácie, ktorá mala svetovú premiéru vo Frankfurte v roku 2011, sa predalo dosiaľ vyše milión kusov. Prius sa postupne stal Automobilom roka v Európe, Japonsku i v Severnej Amerike.

Toyota Prius III má upravený predný nárazník, zväčšenú spodnú mriežku chladiča, svetlomety s čírou optikou a denné svetlá LED. Vonkajšie zrkadlá sú sklápateľné, zmenený je dizajn zadných svetiel. Čerešničkou na torte je modrá farba štartovacieho tlačidla.

toy-prius12-6899g.jpg

Vstup do auta je bezkľúčový, v interiéri je vylepšené čalúnenie, avšak tvrdé plasty pôsobia v aute strednej triedy nenáležite. Mohutná stredová konzola má upravený dizajn a keďže je vysoko nad podlahou, zostal pod ňou veľmi praktický (dostatočne veľký) priestor na odkladanie potrebných vecí - napríklad príručnej tašky.

Interné štúdie spoločnosti Toyota potvrdzujú, že Prius 3. generácie pri jazde v meste priemernou rýchlosťou pod 30 km/h prejde štvrtinu úseku s vypnutým motorom (na elektrický pohon), čo napomáha zníženiu spotreby paliva a produkovaných emisií. Výrobca deklaruje priemernú spotrebu na hranici 4 litrov, ktorá sa dá dosiahnuť pri extrémne úspornom štýle jazdy.

toy-prius12-6903g.jpg

V reálnych podmienkach (svižné rozjazdy, nutné zrýchlenie a podobne) je však približne o liter vyššia - ale beztak okolo 5 litrov. My sme dosiahli priemernú spotrebu 4,9 litra a dojazd 700 km. Využívali sme najmä režim ECO, pričom športovejší PWR nesplnil celkom naše očakávanie - športové ambície sme museli oželieť.

Radenie malou páčkou na stredovej konzole je naozaj šikovné, ba priam zábavné. Na displeji môže vodič sledovať priebeh pohonu kolies, ekonomickú jazdu alebo zbytočne vysokú spotrebu. Ak sme sa sústredili na úsporný štýl jazdy, dosiahli sme s tempomatom pri stovke priebežnú spotrebu 3,5 litra, na diaľnici pri 130 km/h sme udržali konzumáciu paliva na 4,8 l/100 km. Elektronicky riadená prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru (e-CVT) pracuje naozaj spoľahlivo. Na dlhú trasu jednoznačne odporúčame režim ECO - aj s ním dokáže Prius odkrajovať kilometre celkom pružne.

toy-prius12-6900g.jpg

Jazda je komfortná, bez únavy, sedadlá sú pohodlné, brzdy tradične dostatočne účinné. V zákrute sa auto zbytočne nenakláňa, spoľahlivo drží stopu, ba aj pri ostrejšej jazde máte pocit istoty. Ovládanie tempomatu páčkou pod volantom je intuitívne, jednoduché, zarmútil nás však pomerne vysoký hluk v kabíne pri vyšších otáčkach motora.

Ako informačná obrazovka slúži vylepšený vákuovo fluorescenčný displej s gradáciou farieb, takže vodič jasnejšie vníma trojrozmerné zobrazenie. Zaujímavo graficky je upravený otáčkomer, nechýba indikátor režimu EV. V súčasnom modeli sa zobrazujú údaje o rýchlosti na prednom skle (projekčný displej HUD s nastavením polohy v nezvyčajne veľkom rozsahu).

toy-prius12-6902g.jpg

Prius tretej generácie je prvým automobilom na svete, ktorý je vybavený kombináciou solárneho ventilačného systému a klimatizácie ovládanej na diaľku. Ventilačný systém, napájaný solárnou energiou, zabraňuje zvyšovaniu teploty vzduchu v kabíne, ak je vozidlo zaparkované na slnku. Vonkajšie zrkadlá sa dajú elektricky sklápať. Cez cúvaciu kameru sa prenáša obraz na dostatočne veľký monitor, prekvapujúco sme však na testovanom aute nemali cúvacie senzory, ani vodiace línie na obrazovke...

toy-prius12-6904g.jpg

Z hľadiska odkladacích priestorov môžu byť pasažieri spokojní. Pred spolujazdcom sú dve priehradky, medzi sedadlami jedna hlbšia, tú pod stredovou konzolou sme už spomenuli. Objem kufra 446 litrov, hoci svojou veľkosťou na prvý pohľad nenadchne, bude istotne vyhovovať aj štyrom pasažierom.

toy-prius12-6906g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Toyota Prius 1,8 e-CVT Hybrid

Objem motora (cm3) 1 798
Výkon (kW/k) 73/99 +60/81
Krútiaci moment (Nm) 142 + 207
Max. rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,9

Cena testovanej verzie 23 600 €
Najlacnejšia verzia 22 900 €

+ Plusy
Nízka spotreba paliva, účinné brzdy
Priestorný interiér, pohodlné sedadlá
Dobré jazdné vlastnosti
- Mínusy
Na diaľnici pri 130 km/h zvýšený hluk v kabíne
Chýbajú cúvacie senzory a tzv. trojblik smeroviek

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri