Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Subaru XV 2,0 D Comfort

Friday, 06. 07. 2012 - 09:45, Ivan Václavík   

Subaru XV 2,0 D Comfort

Ako stvorený na zábavu nielen do mesta: Mestský crossover XV (Crossover Vehicle) vypĺňa v portfóliu značky Subaru medzeru medzi Foresterom a Outbackom. Kompaktný crossover Subaru XV je priestranný automobil s vysokou svetlou výškou, ktorý presviedča zákazníkov špičkovými jazdnými vlastnosťami, pričom štandardne disponuje symetrickým pohonom všetkých kolies.

sub-xv6883g.jpg

Okrem iného to znamená, že v zákrute spoľahlivo drží zvolenú stopu a to aj na šmykľavom povrchu. Pravda, pokiaľ šofér neprekročí fyzikálne zákony. Vonkajším dizajnom útočí XV na klientov, ktorí dosiaľ o Subaru vôbec neuvažovali. S exteriérom korešponduje aj vydarený interiér, kde sme však - na naše veľké prekvapenie - našli len miniatúrnu obrazovku. Zrejme je to daň dizajnérskemu presvedčeniu, že veľký monitor by narúšal celkový imidž kokpitu.

sub-xv6874g.jpg

Keďže XV má byť mestský crossover, rozhodli sa jeho tvorcovia ešte viac zvýšiť jeho výšku (1 570 mm), pričom aj svetlá výška podvozku (220 mm) je viac ako by ste očakávali. Vďaka tomu je v kabíne veľkorysý dostatok priestoru a to aj v batožinovom priestore po sklopení zadných operadiel, kde sme pohodlne odviezli dva bicykle bez nutnosti demontovania ich predného kolesa. Piate dvere sa vyklápajú dostatočne vysoko, takže sa pod ne schová aj vzpriamený dospelý jedinec. V kufri, ktorý má pravidelný tvar, je roleta, ktorú môžete jednoduchým spôsobom demontovať. Objem kufra dosahuje 380 litrov, avšak nakladacia hrana je pomerne vysoko nad vozovkou - 80 cm.

subaru-xv-cross20g.jpg

Nielen na predných, ale aj na zadných sedadlách je dostatok miesta. Vďaka tenkým stĺpikom karosérie je výhľad z auta veľmi dobrý vo všetkých smeroch, pri cúvaní však odporúčame sledovať situáciu cez veľké (v prípade potreby sklápateľné) bočné zrkadlá, respektíve na malej obrazovke, kde však toho veľa neuvidíte. To platí najmä v slnečnom počasí.

sub-xv6870g.jpg

Hlasitú pochvalu si zaslúži prehľadné ovládanie duálnej automatickej klimatizácie - kruhové ovládače sú prehľadne usporiadané, intuitívne dosiahnuteľné z miesta vodiča a celok je dobre spracovaný. Za pákou ručnej brzdy sú tlačidlá na vyhrievanie predných sedadiel. Indikátor radenia je veľmi nenápadný a signalizuje len nutnosť preradenia na vyšší stupeň. V kabíne je dostatok odkladacích priestorov, Na zadných dverách sme si všimli fixačný kolík, ktorý zabraňuje vŕzganiu dverí pri jazde po nerovnostiach. A chválime tiež predné opierky hlavy, ktorých pozíciu si vodič a spolujazdec môžu nastaviť do štyroch polôh.

subaru-xv-cross200g.jpg

Miniatúrny monitor sme už spomenuli, no keď si ho bližšie pozriete, zistíte, že sa na ňom ukazuje niekoľko netradičných, no užitočných drobností. Napríklad natočenie kolies prednej nápravy, priebežná spotreba v časových intervaloch, farebné rozlíšenie ekonomickej a neefektívnej jazdy, pričom červená ručička sa pohybuje horizontálne po stupnici a farba pozadia sa mení zo zelenej na modrú. Samozrejme, informačný displej vám pezradí aj priemernú spotrebu, dojazd a prejdené kilometre. No nevedno prečo Subaru ignoruje dotykové ovládanie smeroviek (trojblik) - crossover XV ho jednoducho nemá... Záhadou pre nás počas testu zostávala aj stupnica 10 – 20 – 30 sekúnd na monitore; jej význam sme neodhalili. No dodatočne nám vysvetlili, že sekundy merajú čas, keď kolesá preklzávajú - napríklad na snehu alebo v blate. 

sub-xv6859g.jpg

K jazdným vlastnostiam musíme konštatovať stručne: super! Jazda je komfortná, v kabíne je ticho, v zákrutách auto bezpečne sedí, brzdy pôsobia dostatočne účinne. Ovládanie tempomatu je na volante vpravo, kým rádio a telefón sa ovláda vľavo. V testovanom aute sme mali šesťstupňovú prevodovku, ktorej nevýhodu vidíme v tom, že vodič musí častejšie preraďovať, ak chce jazdiť na optimálne otáčky. Najmä v kopcovitom teréne sa nám stalo, že otáčky boli buď zbytočne vysoké alebo v rovnakej chvíli nestačili na plynulý pohon. A tak sme neraz museli ponechať proti vôli vyššie otáčky, čo potom negatívne vplývalo na spotrebu.

sub-xv6861g.jpg

Preto nás pri konečnom účtovaní neprekvapilo, že priemerná spotreba bola 6,4 litra, čo prekračuje zbožné prianie výrobcu. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sme síce s tempomatom dokázali po rovine jazdiť za 4,7 litra, no na diaľnici to bolo sedem litrov. Kto dokáže stláčať plynový pedál ľahkou nohou, prejde na jednu nádrž 850 kilometrov.

subaru-xv2g.jpg

Keď sme Subaru XV ešte na jar testovali na kysuckých vŕškoch, nezľakol sa ani prudkých, blatistých stúpaní. Na ceste plnej výmoľov sa cítil ako ryba vo vode a podvozok výborne filtroval všetky nerovnosti. Naše terajšie testovanie v plnej miere potvrdilo všetky predtým získané pozitívne skúsenosti.

sub-xv6885g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Subaru XV 2,0 D

Objem motora (cm3) 1 998
Výkon (kW/k) 108/147
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 198
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,6

Cena testovanej verzie 29 990 €
Najlacnejšia verzia 21 690 €

+ Plusy
Výborné jazdné vlastnosti, účinné brzdy
Priestor a ticho v kabíne, klimatizácia
Vyššia svetlá výška, podvozok
- Mínusy
Miniatúrny monitor s tajomnými sekundami
Nevhodné odstupňovanie prevodovky

Fotogaléria: Subaru XV Crosstrek



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri