Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Toyota Aygo 1,0 Tabasco

Saturday, 02. 06. 2012 - 08:09, Ivan Václavík   

Toyota Aygo 1,0 Tabasco

Malý čertík s veľkým potenciálom: Viete, ktorý je najlacnejší automobil s klimatizáciou na Slovensku? Kým v minulom storočí patrila táto vymoženosť veľkým limuzínam, dnes ju má aj jeden z najmenších automobilov - Toyota Aygo vo verzii Tabasco. V premávke ju rozoznáte nielen pomocou oranžových vonkajších zrkadiel, ale aj podľa pásu diód na denné osvetlenie.

toyota-aygo-tabasco6598g.jpg

Inovovaný model Aygo z výrobného závodu v českom Kolíne sa v Česku predáva pod označením Czech Edition, u nás ho kúpite s akciovým vybavením ako Tabasco Edition. Zásadne len v 5-dverovej verzii a v jednej z troch farieb metalického laku. Najnápadnejšia je oranžová farba Tabasco, ktorú mal aj testovaný exemplár, okrem toho sú na výber temná čierna alebo odtieň sivej antracitovej.

toyota-aygo-tabasco6596g.jpg

S ktoroukoľvek farbou laku má vozidlo oranžovo lakované kryty spätných zrkadiel (iba manuálne nastaviteľných) a vonkajšie kľučky dverí, čo si pri oranžovej farbe karosérie prakticky nevšimnete. Naopak, oranžové detaily pri sivej a čiernej doslova kričia. V kabíne sú vždy na oranžovo lakované rámčeky otvorov ventilácie, reproduktorov vo dverách a tachometra. Čalúnenie sedadiel je oranžovo-sivé.

toyota-aygo-tabasco6606g.jpg

Poteší výborné využitie vnútorného priestoru, ktoré si však vynútilo minimalizovanie batožinového priestoru. Dobre sa sedí i vzadu, kde sú prekvapujúco primerane dlhé sedáky. Prístup do kufra je po vyklopení zadného skla. Je zaujímavé, že ani vo verzii Tabasco nemá Aygo otáčkomer - a to ani za príplatok.

toyota-aygo-tabasco6604g.jpg

Okrem spomínaných prvkov však zahŕňa manuálnu klimatizáciu, výškovo nastaviteľný volant (hoci iba v malom rozpätí), audio CD systém so štyrmi reproduktormi, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, systémy ABS a EBD, ako aj predné a bočné airbagy pri predných sedadlách. Centrálny stierač predného skla dobre očistí maximum plochy, nechýba ani zadný stierač. Na rádiu si môžete nastaviť 3x po 6 staníc FM.

toyota-aygo-tabasco6603g.jpg

Takéto vskutku bohaté vybavenie komentuje riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Slovakia Marian Hoffer nasledovne: „Aygo ako najmenší a cenovo najdostupnejší model Toyoty - teraz navyše v atraktívnej verzii Tabasco Edition - predstavuje akúsi vstupenku do sveta tejto japonskej značky. Zo spokojných zákazníkov, ktorí si kúpia Aygo, sa s veľkou pravdepodobnosťou stanú stáli zákazníci Toyoty, ktorí prejdú na model vo vyššom segmente."

toyota-aygo-tabasco6609g.jpg

Toyotu Aygo navrhli v Európe, kde ju aj vyrábajú. Na dĺžku meria 3,4 m, na šírku 1,6 m, rázvor je 2,34 metra. Vlani predali na Slovensku 129 týchto malých áut, za prvé štyri mesiace 68 kusov.

Krátky predný a zadný previs poskytuje Aygu jazdné vlastnosti motokáry, o čom sme sa mohli viackrát presvedčiť v prudkých zákrutách, či pri slalome na uzavretej trati. Stabilita, svižné ovládanie a polomer otáčania iba 4,73 m dovoľujú tomuto miniautu veľmi dobrú manévrovateľnosť v akýchkoľvek podmienkach.

toyota-aygo-tabasco6607g.jpg

Pod kapotou sa nič nezmenilo, Aygo poháňa trojvalcový motor s objemom 1 liter, ktorého hmotnosť je iba 67 kg. Japonský trpaslík má lepšie vyladený podvozok a nové tlmiče. Vďaka tomu je najmenšia Toyota nečakane pohodlná a poradí si aj s výraznejšími nerovnosťami. Zlepšila sa zvuková izolácia motora, hoci ten si zachoval charakteristický brblavý zvuk trojvalca. Dokonca zvuk agregátu ani pri jazde na diaľnici posádku priveľmi neobťažuje. Prevodovka má päť stupňov, čo postačuje.

toyota-aygo-tabasco6600g.jpg

Kvôli dlhšej životnosti sa používajú zapaľovacie sviečky s irídiovými elektródami. Priemerná spotreba pod päť litrov a výborná pohyblivosť v mestskej premávke sú silnými tromfami tohto japonského miniauta, z ktorého sa stal čertík s veľkým potenciálom.

toyota-aygo011199g.jpg

Skutočne vážnu výhradu však máme voči umiestneniu spínacej skrinky tesne pri ovládaní smerovania vzduchu ventilácie. Toto nepochopiteľné riešenie citeľne sťažuje samotné štartovanie. Zrejme je to dedičstvo Japoncov, ktorí majú volant vpravo a teda spínaciu skrinku pri dverách. Toyota zbytočne šetrila aj na kľúči, ktorý sa nesklápa a vo vrecku nohavíc účinkuje ako čepeľ noža.

toyota-aygo-tabasco6602g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Toyota Aygo 1,0

Objem motora (cm3) 998
Výkon (kW/k) 50/68
Krútiaci moment (Nm) 93
Max. rýchlosť (km/h) 157
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 14,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4

Cena testovanej verzie 8 140 €
Najlacnejšia verzia 6 990 €

+ Plusy
Stabilita v zákrutách, svižné ovládanie
Výborne vyladený podvozok
Dobrá zvuková izolácia motora
- Mínusy
Umiestnenie spínacej skrinky pri ovládači ventilácie
Kľúč bez možností sklápania

Fotogaléria: Toyota Aygo



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri