Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Toyota Auris 1,6 Terra

Sunday, 02. 05. 2010 - 21:01, Ivan Václavík   

Toyota Auris 1,6 Terra

Svojou siluetou sa nevymyká bežnému dizajnu hatchbackov nižšej strednej triedy. Azda len predná kapota má ostrejšie prelisy. Určite však zaujme pozornosť benzínovým motorom s premenlivým časovaním a zdvihom ventilov Valvematic. Táto technológia zvyšuje objem nasávaného vzduchu a riadi rýchlosť spaľovacieho procesu s cieľom zníženia spotreby. Okrem dobrých dynamických vlastností teda vyniká Auris 1,6 aj nižšou spotrebou. Na tom má svoj podiel ešte aj 6° prevodovka, avšak pozor: pravý pedál reaguje veľmi citlivo, takže treba jazdiť s ľahkou nohou.

toy-auris2461g.jpg

Zvuk motora je kultivovaný, v kabíne Aurisa je aj na diaľnici príjemná atmosféra. Síce sme v testovanom vozidle nemali tempomat, no presvedčili sme sa, že aktuálna spotreba sa dá pri rýchlosti 100 km/h udržať medzi 4,5 - 5 l benzínu. V rýchlosti na hranici diaľničného limitu je to na rovine 6.5 - 7 litrov. V kombinovanom režime sme mali priemer 7,2 litra na 100 km, čo je približne o liter viac ako udáva importér Toyoty na Slovensku. Reálny dojazd 600 km na jednu nádrž považujeme za dobrú skutočnosť. S Aurisom sa dá jazdiť aj razantne, čo sme si overili pri predbiehaní, v takom prípade sa však stĺpec spotreby rapídne šplhá nahor.

toy-auris2473g.jpg

Brzdy reagujú primerane, mohli by však mať aj ostrejší nábeh. Usudzujeme, že konštruktéri zámerne ladili podvozok na pokojnú jazdu, lebo pri športovom prejazde zákruty zadné kolesá nezaťaženého vozidla trošku odskakujú a šofér pocit má, že toto auto je mierne pretáčavé. Toto určite ovplyvní i vyššia stavba karosérie. Kto chce jazdiť ekonomicky, tomu ochotne poradia zelené trojuholníky medzi kruhovými prístrojmi. Nekompromisne sa rozsvieti horný alebo spodný a núti preradiť rýchlostný stupeň už keď sú otáčky tesne nad 2000/min. V prípade zrýchľovania radca nedá pokoj, trojuholník vytrvalo svieti, až kým sa neprepracujete na zaradenú šestku.

toy-auris2455g.jpg

V interiéri kvitujeme niekoľko sympatických detailov. Napríklad volant s menším priemerom má silný veniec, v spodnej časti je skosený, takže neprekáža pri vystupovaní a pôsobí prirodzene. Na jeho ramenách je ovládanie rádia a informačného displeja (vpravo). Trošku nás prekvapili rázy do volantu pri prechádzaní nerovností na ceste. Radiaca páka na stredovej konzole je ľahko dosiahnuteľná, nad ňou sú prehľadné kruhové ovládače ventilácie / klimatizácie.

toy-auris2460g.jpg

Pred spolujazdcom sú nad sebou umiestnené dve dostatočne veľké odkladacie schránky s vtipne riešenými výklopnými vekami. Ďalší odkladací priestor (napríklad na mobil) je pod mostíkom stredovej konzoly a nechýba ani pod lakťovou opierkou medzi sedadlami. Akurát s fľašami môžete mať starosti, lebo výsuvné držiaky sú presne v blízkosti dverí a sťažujú výhľad do vonkajších zrkadiel. Inde na ich odloženie nie je miesto.

toy-auris2484g.jpg

Na predných i zadných sedadlách majú pasažieri dostatok miesta, neunaví ani dlhšie sedenie v nich. Čelné sklo je vysunuté dopredu, takže vodič má dobrý výhľad. Cez veľké vonkajšie zrkadlá má dobrý prehľad o vozidlách vo vedľajšom jazdnom pruhu. Do premávky vstúpil Auris ako nástupca úspešného modelu Corolla v roku 2007. Rýchlo si získal dobrú povesť a od jari 2010 je v predaji revidovaný model, ktorý sme testovali v základnej výbave Terra.

toy-auris2467g.jpg

Keďže čoskoro Toyota uvedie Auris aj v podobe modelu Hybrid Synergy Drive, stane sa tento model unikátom v segmente C - bude prvým s ponukou benzínového, dieselového a hybridného agregátu v tejto triede.

Základné technické údaje testovaného vozidla

Toyota Auris 1,6
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 97/132
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,6

Cena testovanej verzie 13 390 €
Základná verzia 11 990 €

+ Plusy
Kultivovaný chod motora
Prevodovka so 6 stupňami
Dobrý výhľad cez čelné sklo

- Mínusy
Nemá trojnásobné bliknutie smeroviek na dotyk
Tlmenie podvozka pri prejazde nerovností
Odskakovanie zadných kolies pri nezaťaženom aute

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri