Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Volvo C30 2,0D R-design

Saturday, 17. 07. 2010 - 15:52, Ivan Václavík   

Volvo C30 2,0D R-design

Keď sme sa zastavili u importéra automobilov Volvo pre testovacie vozidlo, v prvom momente nám preblesklo mysľou, či nás azda chcú poslať na nejakú rely alebo okruhové preteky. Vydarený dizajn - označený ako R-design - nás od prvej chvíle nabudil. A prísľubom bol tiež dvojlitrový dieselový motor s výkonom sto kilowattov. Volvo pripravilo pre svojich klientov najmenší model C30 v športovom overale. Pritom na vrchole ponuky je ešte motor 2,4D s výkonom 132 kW (180 k) a zrýchlením na stovku za 7,7 sekundy - ale vyššou spotrebou...

volvo-c30n2868g.jpg

Práve tento dvojliter je zdravým kompromisom a vhodnou ponukou na nefalšované športové vyžitie v bežnej premávke. Volvo C30 s ním zrýchľuje excelentne, brzdy reagujú dostatočne razantne, v zákrute si poradí aj s ostrejším prejazdom (pneumatiky majú rozmer 205/50 - 17"). Doslova sme sa potešili krásnemu zaklapnutiu jednotlivých prevodových stupňov - ako keby bola vo Volve kulisa radenia z Ferrari.

volvo-c30n2866g.jpg

Zásluhou tempomatu a šiesteho prevodového stupňa sa spotreba na rovine počas testovania ustálila na lichotivých 4,6 litra na 100 km, pri využití diaľničného limitu 130 km/h to bolo necelých sedem litrov. Na tejto úrovni sme udržali aj celkový priemer po dojazde 700 km na jednu nádrž.

volvo-c30n2871g.jpg

S dojazdom 700 km môžeme vyjadriť spokojnosť a načim takisto podčiarknuť, že celá jazda je lahodná, motor ticho pradie v celom rozsahu otáčok, podvozok je príjemný a vodič ho dokáže presne prečítať, prípadne aj včas reagovať volantom. Mimochodom, jeho priemer v tomto športovo ladenom aute sa nám zdal zbytočne veľký. Na volante je veľmi praktické ovládanie tempomatu i rádia tlačidlami, na samostatnej páčke je posúvanie dôležitých informácií na displeji pred vodičom.

volvo-c30n2872g.jpg

Sedadlá majú príjemné čalúnenie a sú veľmi dobre anatomicky tvarované. Predné sú vyhrievané, vodič si môže nastaviť svoje sedadlo i volant výškovo aj pozdĺžne, takže každý nájde vyhovujúci posed. Zadné sedadlá sú na jednej strane výborne tvarované, aj nad hlavami majú pasažieri dostatok miesta, avšak na dlhšej trase budú určite vyžadovať od šoféra i spolujazdca vpredu, aby sa títo posunuli viac dopredu.

volvo-c30n2876g.jpg

V aute sme mali duálnu automatickú klimatizáciu a vyhrievané bočné sklá, čo je špecialita automobilov Volvo. Na prehľadnej stredovej konzole nechýba ani tradičný „panáčik", ktorý rozlišuje prúdenie vzduchu na nohy alebo nad hlavu, či hrudník. Chválime tiež veľkú odkladaciu priehradku pred spolujazdcom, čo v malých autách nebýva pravidlom.

volvo-c30n2878g.jpg

Určitou nevýhodou je len miniatúrny batožinový priestor s objemom 233 litrov s pomerne vysokou nakladacou hranou. Len slabou útechou je, že sa dá (nie o veľa) zväčšiť po sklopení zadných sedadiel. Na zadné sedadlá sa nastupuje zdĺhavejšie, keďže po sklopení operadla sa síce posunú dopredu, ale spätne ich treba vždy nanovo nastaviť (najmä sklon operadla).

volvo-c30n2880g.jpg

V každom prípade je Volvo C30 R-design zaujímavou hračkou v kategórii malých rýchlych automobilov, s ktorým sa dá na kľukatých cestách pekne pohrať.

Základné technické údaje testovaného vozidla

Volvo C30 2,0D
Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 100/136
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 205
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7

Cena testovanej verzie 25 630 €
Základná verzia 20 930 €

+ Plusy
Excelentné zrýchlenie, dobré brzdy
Športové radenie šiestich rýchlostí
Priaznivá spotreba, lahodná jazda

- Mínusy
Relatívne malý kufor
Nutnosť nastavenia predných sedadiel
po vystúpení zo zadných



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri