Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Mégane R.S. 2.0 Chassis Cup

Monday, 25. 10. 2010 - 23:05, Ivan Václavík   

Renault Mégane R.S. 2.0 Chassis Cup

Poznatky a skúsenosti z pretekov F1 výdatne využíva francúzska automobilka Renault pri stavbe civilných, športovo ladených modelov. Jednou z ozdôb jej portfólia je Mégane Renault Sport (R.S.), ktorého aerodynamický tvar je inšpirovaný formulou 1. Testovali sme verziu Chassis Cup v neprehliadnuteľnej žltej farbe.

untitled-1-178.jpg

Aj keď prístrojový panel pôsobí stroho, obsahuje všetko potrebné, aby mal vodič poruke nielen ovládacie prvky, ale aj dôležité informácie. Otáčkomer má žltý podklad a je na prvý pohľad nápadný. Prísne anatomicky tvarované predné sedadlá Recaro sú vynikajúce a výborne držia telo aj pri ostrejšom prejazde zákruty. Žlté bezpečnostné pásy ladia s lakom karosérie a patria k tým detailom, ktoré Francúzi vedia umne zakomponovať do celku. Aj na zadných sedadlách sa dobre sedí, avšak len ak sú predné posunuté dopredu.

untitled-2-121.jpg

Na volante je jednoduché ovládanie tempomatu, duálna klimatizácia vytvára príjemné prostredie v kabíne. Vonkajšie zrkadlá sa dajú elektricky sklápať k bočným oknám. Typický zvýšený hluk v kabíne zostáva na prijateľnej úrovni, zároveň však podčiarkuje športový imidž Mégane R.S. V duchu nepochopiteľnej tradície Renaultu však ani v tomto aute nenájdete systém trojnásobného zablikania smeroviek po dotyku páčky. Ako relikviu minulého storočia ju treba pri predbiehaní na diaľnici pridržiavať vo vychýlenej polohe...

untitled-3-63.jpg

Bezproblémový je výhľad šoféra dozadu (na rozdiel napríklad od Hondy CR-Z), na testovanom aute sme mali aj senzory na oboch nárazníkoch. Bixenónové reflektory sa natáčajú do zákruty a sú doplnené denným svietením diódami LED. V zadnom nárazníku je integrovaný difúzor a celkový dojem zvýrazňuje príťažlivo formovaná koncovka výfuku…

untitled-4-43.jpg

Auto sa štartuje tlačidlom, k dispozícii je 6° prevodovka. Podľa očakávania Mégane R.S. vynikajúco sedí v zákrute, tvrdý podvozok je správne vyladený a s ním korešpondujú aj ostré brzdy. Akcelerácia je plynulá, ovládanie auta príjemné.

untitled-5-33.jpg

Dvojlitrový motor pradie ako poslušná mačička, no pritom disponuje výkonom 184 kW (250 k) a dosiahne maximálnu rýchlosť 245 km/h. Pochopiteľne, s takto vybaveným autom len ťažko udržíte športové chúťky na uzde a tak o spotrebe, ako ju uvádza výrobca, nemôže byť ani reči. Pri vyslovené razantnom štýle sa priemer ná spotreba blíži k 12 litrom, my sme po skončení testu (dojazd 600 km na jednu nádrž) registrovali priemernú spotrebu 10 litrov. Skúšali sme aj plynulú jazdu po rovine a so zapnutým tempomatom bola  naša priebežná spotreba pri rýchlosti 100 km/h 6,2 litra a na diaľnici pri 130-ke 7,7 l.

untitled-6-27.jpg

Verzia R.S. Luxe je spojením výkonu a komfortu, kým Mégane R.S. Chassis Cup ponúka vďaka špecifickým nastaveniam najvýkonnejší podvozok vo svojej triede, vhodný i na pretekársky okruh, pričom zásluhou samosvorného diferenciálu poskytujúce maximálnu trakciu. Značkové brzdové strmene Brembo sú vo verzii Chassis Cup červené, kým &Luxe ich má sivé. Cena oboch verzií je rovnaká, záleží na zákazníkovi, pre ktorú sa rozhodne.

untitled-7-17.jpg

Nevdojak sme okruhový Mégane R.S. Chassis Cup porovnávali s Mazdou3 MPS a obe autá sa podľa nášho názoru zaraďujú vo svojej kategórii medzi špičku. Kým Mazda3 MPS doslova trhá asfalt a pri akcelerácii je trošku nervózna, Mégane R.S. reaguje oveľa pokojnejšie, ale takisto dravo. Pri výjazde zo zákruty získava cenné desatinky a dá sa s ním aj neskôr brzdiť, keďže ABS i ESP reagujú razantne a presne. Brzdy na nedávno testovanej Mazde sa nám zdali byť zbytočne tvrdé; Mégane R.S je jednoznačne príjemné auto na kvalitné športové vyžitie.

untitled-8-13.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Mégane R.S.
Objem motora (cm3)    1 998
Výkon (kW/k)        184/250
Krútiaci moment (Nm)    340
Max. rýchlosť (km/h)    245
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    6,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,4

Cena testovanej verzie 28 900 €   
Najlacnejšia verzia 28 900 €

+ Plusy
Razantné zrýchlenie, ostré brzdy
Príjemné pocity pri športovej jazde
Bezproblémový výhľad za vozidlo

- Mínusy
Chýba zopár koníkov vo výkone motora
Páčka smeroviek z minulého storočia



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri