Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Master 2,3 dCi 125 L2H2

Thursday, 22. 07. 2010 - 15:26, Ivan Václavík   

Renault Master 2,3 dCi 125 L2H2

Na prvý pohľad bol testovaný Renault Master nápadný rebríkom na zadných dverách a ohrádkou na streche. Takto vybavený je súci aj na prevoz dlhých predmetov, teda vhodný napríklad pre plynárov, vodárov, ale odveziete bez problémov aj dlhé koberce, či iné podobné predmety. So známym sme si zavtipkovali, že v Indii by sa na streche Mastera odviezli i ľudia - ako to vídať na záberoch tamojšej autobusovej prepravy.

mastern2890g-1.jpg

Pravda, testovaný Master Furgon je určený predovšetkým ako pracovná dodávka s vodičom a pre dvoch spolujazdcov. Tí nájdu v kabíne dostatočné pohodlie a najmä vhodne tvarované sedadlo vodiča i jeho pozícia pripomínajú pocit z osobného auta. Na strane spolujazdca však chýba držadlo na prednom stĺpiku - uľahčilo by nastupovanie po schodíkoch do vozidla. Stropné držadlá sú skôr symbolické. Ergonómia je však prvotriedna, sedadlo si môže vodič prispôsobiť podľa potreby, hoci volant je nastaviteľný len výškovo a prekvapujúco iba v malom rozsahu.

mastern2898g-1.jpg

Na volante je šikovné ovládanie tempomatu, pod volantom na samostatnom satelite zasa ovládanie rádia. Monitor pre audio je však v strede kabíny nad čelným sklom, takže v slnečnom počasí je úplne nečitateľný a hľadanie staníc prakticky nemožné. Je to daň zásuvnému držiaku na spisy v strede prístrojového panela, pod ktorým by rádio nebolo vidieť.

mastern2891g-1.jpg

Cez deň sú prakticky neviditeľné kontrolky na prístrojovom paneli, najmä signalizácia odporúčaného preradenia rýchlosti je pod slnečnými lúčmi takmer nepostrehnuteľná. Netradičné je umiestnenie tlačidla núdzovej signalizácie v strope, takže ak rýchlo potrebujete rozsvietiť štyri smerovky, nemáte ho hneď poruke...

mastern2899g.jpg

V kabíne jednoznačne veľmi oceňujeme množstvo odkladacích priestorov - napríklad pod troma výklopnými sedákmi, na prístrojovom paneli pod čelným sklom i vo dverách. Praktické sú dve odkladacie priehradky v strope po šírke kabíny a spomínaná výsuvná podložka na spisy v strede prístrojovej dosky.

mastern2896g-1.jpg

Poďme však na cesty. Najskôr vyrážame s prázdnym vozidlom, obsadeným len dvoma dospelými osobami priemernej hmotnosti. Kým sme jazdili po okolí Bratislavy, mimo diaľnic, priemerná spotreba sa pohybovala okolo 7,6 l/100 km. Údaj o dojazde nás ohromil: 1300 km! Aktiváciou tempomatu fixujeme rýchlosť na 100 km/h a na rovine je spotreba podľa údaju na displeji 7,8 l/100 km. Vyrážame na diaľnicu a po dvoch hodinách ukazuje displej priemernú spotrebu 8,2 l/100 km.

mastern2893g.jpg

Do Žiliny využívame maximálnu povolenú rýchlosť, pričom spotreba vo zvlnenom teréne a v protivetre (na bočný vietor je Master alergický) atakuje hranicu 11 litrov; pri stovke je to tiež viac - deväť litrov. Neskôr zisťujeme, že ak je Master naložený tovarom, môžeme na svižné tempo a nízku spotrebu zabudnúť. Z toho vyplýva, že Renault Master Furgon je jednoznačne vhodný pracovný automobil predovšetkým do mesta a na jazdy po rovine do rýchlosti 100 km/h.

mastern2897g-1.jpg

V kopcovitom teréne a na diaľnici ide spotreba prudko nahor. Okrem toho sa treba obrniť trpezlivosťou pri rozbiehaní naloženého auta a jeho zrýchľovaní. Dôležité je teda zvážiť, kde a ako budete auto využívať a podľa toho sa rozhodovať o konkrétnom modeli.

mastern2892g-1.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Renault Master 2,3 dCi 125
Objem motora (cm3) 2 299
Výkon (kW/k) 92/125
Krútiaci moment (Nm) 310
Max. rýchlosť (km/h) 143
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) neuvádza sa
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,0

Cena testovanej verzie 22 890 €
Najlacnejšia verzia 19 490 €

+ Plusy
Neuveriteľne veľa odkladacích priestorov
Prijateľná spotreba do rýchlosti 100 km/h
Ovládanie tempomatu, dojazd

- Mínusy
Chýbajúce držadlo na stĺpiku pred spolujazdcom
Zle čitateľné kontrolky, monitor pod stropom
Tlačidlo núdzovej signalizácie v strope



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri