Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mazda3 MPS 2,3

Sunday, 22. 08. 2010 - 01:00, Ivan Václavík   

Mazda3 MPS 2,3

Výkonný motor na každodenné použitie sa zdá byť na prvý pohľad premršteným hazardom. Veď načo také zrýchlenie v bežnej premávke - namietajú tí, ktorí si netrúfajú krotiť stádo 262 koní. Ale motoristickí fajnšmekri jasajú už pri pohľade na Mazdu3 s dodatkovým označením MPS nadšením. Motor je síce starý známy z predošlej verzie, s priamym vstrekovaním a výkonom 260 k, ale inovovaný na dnešné pomery. Jeho plný názov znie MZR DISI Turbo.

mazda3-mps3072g.jpg

Čitateľné jazdné vlastnosti aj na hranici priľnavosti sú veľkou prednosťou tejto naoko nenápadnej, no výsostne športovo naladenej Mazdy. Excelentné zrýchlenie ako z rozprávky (z pokoja na stovku za 6 sekúnd) sa zíde najmä pri predbiehaní, keď sa chcete rýchlo zaradiť do pravého jazdného pruhu. A príťažlivý interiér vari ani nepotrebuje komentár.

mazda3-mps3069g.jpg

Využili sme ponúknutú príležitosť vyskúšať si jazdné vlastnosti špičkového modelu Mazda3 MPS v bezpečnom prostredí prvého slovenského okruhu Slovakia Ring, ktorého široká trať a dlhé rovinky umožňujú dôkladne overiť si rýchly prejazd zákrut i maximálnu rýchlosť. Na hranicu maximálnej rýchlosti auta 250 km/h sme sa síce nedostali - bolo potrebné brzdiť pred zákrutou - ale prejazd šikanou i ostrou pravotočivou v rýchlosti nad 100 km boli úplne bezpečné. Tvrdý podvozok i nízkoprofilové 18" pneumatiky držali vozidlo bezpečne v stope, akurát bolo potrebné silnejšie šliapnuť na brzdový pedál. Brzdový systém je totiž tvrdý, očakávali sme ostrejší nábeh brzdového účinku. Tak to bolo v testovanom vozidle.

mazda3-mps3081g.jpg

Pri manévrovaní na trati sme ocenili presné riadenie, radiaca páka by však mohla mať kratšiu dráhu. V bežnej premávke sme využívali aj tempomat - pri zaradenej šestke sme mali na rovine v rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu len 6,1 litra, na diaľnici pri 130-ke nám ukázal displej o tri litre viac. Keď sme jazdili pokojným štýlom - čo je v prípade motora 2,3 MPS možné len s veľkým sebazaprením - dosiahli sme celkový priemer 9,3 l/100 km. No len čo sme popustili uzdu stádu 260 koní pohybovala sa priebežná spotreba okolo 10 litrov a pôvodný dojazd 600 km sa rýchlo zmenil na skromných 400 km. A pri vyslovene športovej jazde s brzdením na poslednú chvíľu spotreba stúpla ešte o niekoľko litrov navyše. Ale Mazda3 MPS je jednoznačne určená na športové vyžitie (napríklad aj na okruhu Slovakia Ring), takže v takom režime sa na spotrebu nehľadí...

mazda3-mps3084g.jpg

V každom prípade potrebuje Mazda3 MPS pevnú ruku, aby jazdila s využitím všetkých svojich vlastností. Samozrejme, dá sa s ňou jazdiť aj pokojným štýlom. Šofér má k dispozícii všetky súčasné elektronické vymoženosti. Základom je tempomat, vo vonkajšom zrkadle vidí signalizáciu prítomnosti iného vozidla v tzv. mŕtvom uhle (oranžová ikona).

Interiér je doslova nádherný. Je v ňom síce pomerne veľa tlačidiel, ale rýchlo si zvyknete a ergonómia je naozaj bez problémov. Veniec trojramenného volantu s tlačidlami na ovládanie tempomatu, navigácie a rádia sa nám videl trošku tenký, ale dá sa zvyknúť. Pri prudkej akcelerácii ho treba držať pevne, inak majú kolesá tendenciu vybočiť z priameho smeru.

mazda3-mps3076g.jpg

Prístrojový panel je dobre čitateľný, na miniatúrny informačný displej sa však musíte sústrediť trošku viac. Anatomicky tvarované sedadlá dobre držia telo, v modeli MPS by však ich bočné vedenie mohlo byť lepšie. Vo vybavení nechýba duálna klimatizácia, vyhrievanie sedadiel, otváranie auta bez kľúča, štartovanie tlačidlom a vonkajšie zrkadlá sú sklápateľné. Ak sa osoby na predných sedadlách uskromnia, dajú sa využiť aj zadné sedadlá.

mazda3-mps3077g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Mazda3 MPS 2,3
Objem motora (cm3) 2 261
Výkon (kW/k) 191/260
Krútiaci moment (Nm) 380
Max. rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 9,6

Cena testovanej verzie 26 090 €
Najlacnejšia verzia 14 790 €

+ Plusy
Výkonný motor, výborný podvozok
Signalizácia auta v tzv. mŕtvom uhle
Príťažlivý a dobre vybavený interiér

- Mínusy
Trošku tenký veniec volantu
Tvrdé brzdy si vyžadovali tlak na pedál



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri