Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Meriva 1,7 CDTi ECOTEC 100

Saturday, 16. 10. 2010 - 09:55, Ivan Václavík   

Opel Meriva 1,7 CDTi ECOTEC 100

Netradičné otváranie dverí pri strednom stĺpiku je prvým charakteristickým znakom nového modelu Opel Meriva a druhým je dieselový motor, ktorý najnovšie obohatil ponuku tejto tradičnej značky. Obe bočné dvere sa otvárajú do uhla 84°, takže nastupovanie a vystupovanie je ľahšie ako kedykoľvek predtým. Či už potrebujete sedadlá pre štyroch pasažierov alebo priestor pre objemné predmety, nový Opel Meriva si poradí s každou situáciou. Takto to uvádza prospekt importéra.

opel-meriva-cdti3411g.jpg

Obdiv okolia si určite zaslúžia plynulé línie karosérie, ktorá pasažierom ponúkne dostatok miesta. Unikátom, aký v inom aute nenájdete (výnimkou je len Rolls Royce) sú zadné bočné dvere, otvárané proti smeru jazdy. Opel tvrdí, že je to oveľa praktickejšie riešenie, než klasické dvere otvárané po smere jazdy. My považujeme za ešte praktickejšie posuvné dvere...

opel-meriva-cdti3422g.jpg

Opel argumentuje, že o dva dni si na netradičné otváranie dverí zvyknete. Nám to trvalo dlhšie, lebo pokaždé sme automaticky lakťom tlačili na ich opačnú stranu. No našli sme tu aj užitočného pomocníka – držadlo na stĺpiku B, pomocou ktorého sa ľahšie vystupuje.

opel-meriva-cdti3408g.jpg

Výhradu máme ku konštrukcii predných sedadiel – inak výborne anatomicky tvarovaných; hrana ich operadla totiž prekáža pasažierovi na zadnom sedadle, lebo jeho noha naráža na tvrdú konštrukciu. Ale inak sú sedadlá komfortné, vhodné aj na dlhé trasy. Nejaký čas sme si museli zvykať i na netradičnú farebnú kombináciu sivého a hnedého povrchu na mohutnom prístrojovom paneli.

opel-meriva-cdti3424g.jpg

Samostatnú zmienku si zaslúži FlexRail® - jedinečný univerzálny modulárny úložný systém, umiestnený tam, kde ho využijú všetci – medzi prednými sedadlami. Jeho posuvný modul sa dá nastavovať do rôznych pozícií a dá sa v ňom uložiť množstvo vecí.

opel-meriva-cdti3420g.jpg

Na stredovej konzole je priveľa tlačidiel, medzi ktorými je zložitá orientácia. Neškodilo by zmeniť ich usporiadanie. Originálnym prvkom vo výbave Merivy sú zadné sedadlá so systémom FlexSpace. Ten na malom pôdoryse umožňuje vytvoriť z trojmiestnej lavice priestornejšie dvojmiestne usporiadanie s lakťovou opierkou. Je to lepšie riešenie, keďže pasažierovi v strede beztak prekáža konštrukcia s posuvnou schránkou.

opel-meriva-cdti3430g.jpg

V základnej päťmiestnej verzii je objem kufra 400 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 920 litrov. Ak využijete voľné miesto za prednými sedadlami až po strop, získate v priestore objem až 1500 litrov. Kufor tvorí rovná plocha a kolmé steny bez rušivých výčnelkov, čo je veľmi praktické.

opel-meriva-cdti3414g.jpg

S Merivou sme jazdili v rôznych režimoch a skúsili sme to aj v ľahšom teréne na Skýcove. Potešilo nás, že ani v tomto nezvyčajnom prostredí sa nestratila. Vďaka komfortnému podvozku Meriva dobre tlmila nerovnosti terénu, čo sme ocenili aj na hrboľatých vozovkách v Bratislave. Do kopcov smelo potiahla, brzdy majú dobrý záber a výborne držala zvolenú stopu aj pri ostrejšom prejazde serpentín v okolí Skýcova.

opel-merivan3291g.jpg

Trošku nás sklamal vysoký posed a takisto výhľad spoza volantu šikmo dopredu, keď stĺpik zakrýval časť vozovky. Tu však treba poznamenať, že záleží na individuálnom nastavení sedadla. V kabíne je aj pri vyšších otáčkach (a rýchlostiach) pomerne nízka hladina hluku.

V noci sú výborným pomocníkom svetlá, ktoré sa natáčajú do zákruty. Čo sme si však zapísali medzi mínusy, je lenivé zrýchlenie pri rýchlosti okolo 120 km/h (napríklad pri predbiehaní na diaľnici) a tiež výrazné trhnutie vozidla pri zmene prevodového stupňa. Automatická prevodovka, navzdory sekvenčnému radeniu, z tohto hľadiska určite nepatrí medzi pozitívne prvky vozidla.

opel-meriva-cdti3413g.jpg

Pri pokojnom štýle jazdy sa priemerná spotreba dostala na hodnotu 6,8 l/100 km, čo sa približuje údaju výrobcu. Pri vyslovene športovom štýle to bolo v kombinovanom režime 7,2 litra. Na rovine sme si odskúšali priebežnú spotrebu pri jazde so zapnutým tempomatom. V rýchlosti 100 km/h nám displej ukázal lichotivých 4,3 litra, keď sme zrýchlili na 130 km/h, spotreba bola 7 litrov. Dojazd okolo 700 kilometrov patrí medzi dobrý priemer.

opel-meriva-cdti3426g.jpg

Okrem nami testovaného dieselového motora s výkonom 100 koní ponúka Opel do Merivy aj ďalšie dva naftové agregáty s rovnakým objemom 1,7 l, ale s vyšším výkonom 110, respektíve až 130 k. Športovo založeným vodičom odporúčame najmä posledný z nich.

opel-meriva001g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Opel Meriva 1,7 CDTi
Objem motora (cm3)    1 686
Výkon (kW/k)        74/100
Krútiaci moment (Nm)    260
Max. rýchlosť (km/h)    172
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    13,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4

Cena testovanej verzie 18 020 €   
Najlacnejšia verzia 12 390 €

+ Plusy
Podvozok spoľahlivo tlmí nerovnosti
Vnútorný hluk v kabíne je minimálny
Dobré jazdné vlastnosti (okrem zrýchlenia)

- Mínusy
Neprehľadná zmes tlačidiel na stredovej konzole
Sťažený výhľad spoza volantu šikmo dopredu
Nedomyslená konštrukcia predných operadiel



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri