Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroen DS3 1,6 THP Sport

Sunday, 04. 07. 2010 - 15:55, Ivan Václavík   

Citroen DS3 1,6 THP Sport

Kto si toto leto kúpi nový Citroën DS3 v ostrej žltej farbe - musí počítať s tým, že sa nevyhne zvedavým pohľadom okoloidúcich chodcov a okolo jazdiacich motoristov. Nápadný dizajn tohto hatchbacku púta pozornosť nielen svojím vzhľadom, ako keby ste videli nadprirodzené zjavenie, ale aj výkonmi.

ds3-09208001g.jpg

Na modeli DS3 sa Francúzi jednoznačne vyšantili a úspešne uplatnili skúsenosti zo šampionátu v rely, kde patria v súčasnosti ku svetovej špičke. Jedovato žltý Citroën DS3 s veľkými čiernymi 17" diskami (na pneumatikách 205/45) vzbudzuje dojem, že okolo vás prefrčal poriadne „nadupaný" športiak. V skutočnosti sa popri vás mihla športová verzia dizajnérskeho skvostu nového modelového radu DS s preplňovaným turbomotorom.

ds3n2841g.jpg

Prekrásne štylizovaný trojramenný volant sa dobre drží a sympatické je nenápadné vyrovnanie kruhu v jeho spodnej časti. Okrem zvyčajných páčok pod volantom sú tu aj satelity (dedičstvo PSA) na ovládanie tempomatu a rádia. Nad kruhovými prístrojmi je dizajnérsky efektne spracované tienidlo, takže prístroje sú aj v slnečnom počasí výborne čitateľné. Celkovo je dizajnérske spracovanie prístrojového panelu na vysokej úrovni. A osobitne chválime doslova obrovskú priehradku pred spolujazdcom.

ds3-09210012g.jpg

Pohodlné predné sedadlá - obe vyhrievané a výškovo nastaviteľné - majú dobré bočné vedenie. Avšak keď predné posuniete maximálne dozadu, na zadných už spolucestujúcim veľa miesta nezostáva. Toto auto je však určené najmä na športové vyžitie, takže cestovný komfort pri plnom obsadení zostáva logicky bokom. Keďže operadlá zadných sedadiel sú sklopné, základný objem batožinového priestoru (285 litrov) môžete jednoducho zväčšiť.

ds3n2845g.jpg

Ak je šofér vyššej postavy, jeho posed je pomerne vysoko - výškové nastavenie sedadla by mohlo ísť viac do hĺbky. Toto platí aj o výškovom nastavení volantu. Spoza neho však má vodič veľmi dobrý výhľad do premávky a vítaným pomocníkom sú cúvacie senzory.

ds3n2844g.jpg

Pod kapotou pracuje preplňovaný 1,6-litrový agregát, ktorý je výsledkom spolupráce PSA a BMW. Je dynamický, akcelerácia je plynulá, ale zároveň dôrazná. Brzdy reagujú dostatočne ostro, podvozok je citeľne tvrdý (ako sa na športovú verziu patrí) a presne kopíruje zvolenú stopu v zákrute. Ani pri prejazde esíčkom sa DS3 zbytočne nenakláňa, takže rýchlu jazdu môže skúsený šofér dostatočne vychutnať. Počas testovania nám nerobilo problémy razantné predbiehanie, pričom na druhej strane sme na diaľnici mohli vyskúšať aj úspornú jazdu vďaka tempomatu a 6° prevodovke.

ds3-09208007g.jpg

Pri športovom štýle jazdy sme namerali priemernú spotrebu 8,2 litra na 100 km. Na rovine, pri ustálenej rýchlosti 100 km/h, nám displej ukázal spotrebu len 4,4 litra a na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h to bolo 6,4 l. Pripomíname, že priaznivú spotrebu sme dosiahli s aktivovaným tempomatom, pri jazde ustálenou rýchlosťou na šiesty prevodový stupeň. Takže potom aj priemerná spotreba klesla na 7,3 litra. V kombinovanom režime bol dojazd na jednu palivovú nádrž 600 km.

ds3n2843g.jpg

Stručne zhrnuté - malá déeska s číslom 3 nielen že dobre vyzerá, ale rovnako dobre aj jazdí. Je postavená tak, aby ste sa tešili na každú ďalšiu zákrutu. Obstarožné Saxo VTS má teda jednoznačne veľmi kvalitného nástupcu na poli malých športových diablikov.

ds3c01890g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Citroen DS3 1,6 THP
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 115/155
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 214
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 67

Cena testovanej verzie 18 590 €
Základná verzia 13 990 €

+ Plusy
Atraktívny dizajn zvonku i vnútri
Výborné jazdné vlastnosti, ostré brzdy
Pomerne veľký kufor v malom aute
Veľká odkladacia priehradka pred spolujazdcom

- Mínusy
Pomerne vysoké sedenie za volantom
Trošku vyššia spotreba pri dynamickej jazde



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri