Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroën C3 1,4 Visiodrive

Thursday, 12. 08. 2010 - 15:03, Ivan Václavík   

Citroën C3 1,4 Visiodrive

Dve netradičné záležitosti nás upútali na prvý pohľad, keď sme preberali na zvyčajný test od importéra Citroën C3 s prívlastkom Visiodrive: až nad hlavy pasažierov predĺžené čelné sklo a netypický tvar zadných svetiel. Oboje výstižne charakterizuje novú vlnu tejto avantgardnej francúzskej automobilky. Štylizovaná veľká maska chladiča naznačuje príbuznosť s modelom DS3. Obe tieto novinky prišli na trh koncom vlaňajšieho roku.

cit-c3-visio3004g.jpg

Unikátne panoramatické čelné sklo kabínu nadmerne presvetľuje, čo je určite bonusom pre ostatných pasažierov, navyše šoférovi poskytuje vynikajúci výhľad, no v slnečnom počasí sa bude cítiť ako v saune (pokiaľ si nezapne klimatizáciu). Čiastočným vykúpením je zatiahnutie pevnej clony, na ktorej nechýbajú tienidlá. Tie však musíte sklopiť, ak chcete kryt opäť posunúť dozadu. Porovnanie so sklenou guľou vonkoncom nie je náhodné, pričom majstrovské technologické dielo poskytuje všetkým pasažierom nezvyčajne veľké zorné pole. Pehou na tvári je umývanie zaguľateného skla - tradičná stierka sa ukazuje ako nevhodný nástroj.

cit-c3-visio3005g.jpg

Volant svojím výzorom ako keby ani nepatril do tohto malého auta, ale skôr do experimentálnej štúdie. Rozmerovo je akurát, výborne sa drží a pod jeho ramenami sú umiestnené osvedčené satelity koncernu PSA, ktorými sa už roky pohodlne ovláda rádio i tempomat.

cit-c3-visio3014g.jpg

Prístrojový panel má zaujímavo tvarovanú dekoráciu - plastový pás akoby prevzatý z oveľa drahšieho auta. Na malú cétrojku určite odvážny počin. Šofér i spolujazdec na vedľajšom sedadle si užívajú priestorovú voľnosť, horšie je na tom pasažier za vysokým vodičom, ktorému na zadnom sedadle nezostáva veľa miesta na kolená.

cit-c3-visio3019g.jpg

V modernizovanom interiéri je prínosom návrat ku kruhovým prístrojom, medzi ktorými dominuje v strede tachometer. V pravom je displej s údajom o dojazde, pre niekoho môže byť vítanou pomôckou signalizácia vhodného preradenia na vyšší prevodový stupeň. Ostatné informácie sa dozviete na monitore v strede prístrojovej dosky. Vyhľadávajú sa pomocou páčky smeroviek. Na stredovej konzole sú dobre nahmatateľné ovládače ventilačnej sústavy.

cit-c3-visio3021g.jpg

Z dizajnérskeho hľadiska je nová C3 určite prínosom medzi malými autami. Na dĺžku meria 4 metre. Prekvapuje objemom kufra 300 litrov, čo je v tejto triede nadštandardnou hodnotou. Priemer otáčania je 10,2 m. Čo sa týka jazdných vlastností, páčil sa nám podvozok, ktorý spoľahlivo žehlí nerovnosti na vozovke, takisto oceňujeme účinné brzdy s príjemným, plynulým nástupom, i hladkú a výraznú akceleráciu. Na stovku zrýchli C3 s atmosférickým motorom 1,4 l v priebehu desiatich sekúnd, čo je v bežnej premávke určite dostačujúce.

cit-c3-visio3008g.jpg

Osobne dávam prednosť atmosférickému motoru - v tom ma Citroën touto „jednaštvorkou" potešil. Ale neporozumel som, prečo svoj motor označili Francúzi skratkou VTi, pri vyslovení ktorej idú majitelia vysokootáčkovej Hondy VTi s výkonom 160 koní do vývrtky. Tento francúzsky motor s premenlivým časovaním ventilov však rozhodne patrí medzi najlepšie v triede; má potrebnú živosť vo vyšších otáčkach, ale aj slušnú pružnosť. Ako sme sa presvedčili počas testovania, najlepšie sa cíti nad 4 000 otáčkami.

cit-c3-visio3015g.jpg

Okamžitá spotreba pri rýchlosti 100 km/h je len 5,4 litra, na diaľnici pri 130-ke to bolo 7,1 a celkový priemer nám displej ukázal sedem litrov. Aj dojazd 650 km na jednu palivovú nádrž patrí medzi lepšie hodnoty.

Iveta Fritschová

cit-c3-visio3022g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Citroën C3 1,4
Objem motora (cm3) 1 397
Výkon (kW/k) 70/95
Krútiaci moment (Nm) 135
Max. rýchlosť (km/h) 184
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8

Cena testovanej verzie 12 690 €
Najlacnejšia verzia 9 190 €

+ Plusy
Mimoriadne presvetlený interiér
Nadpriemerný priestor vpredu
Príjemný jazdný komfort, veľký kufor

- Mínusy
Stiesnený priestor na zadných sedadlách
Sťažené umývanie zaguľateného čelného skla



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri