Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Chevrolet Spark 1,2 LT

Monday, 07. 06. 2010 - 15:59, Ivan Václavík   

Chevrolet Spark 1,2 LT

Medzi obrami na ceste veľa rešpektu nevzbudzuje a väčšina majiteľov Octavii, Passatov, či BMW by ho najradšej sfúkla z cesty. Šoféri cestných velikánov si totiž mylne namýšľajú, že Spark im zbytočne prekáža. No netušia, že v hustej mestskej premávke je najmenší Chevrolet s výkonom motora 60 kW (81 k) pri svojej nízkej hmotnosti veľmi živé auto.

spark2687g.jpg

Počas testovania sme o tom mohli spomínaných „vládcov ciest" niekoľkokrát presvedčiť. Najmä v pravouhlých zákrutách sme sa bez problémov odpútali od tých, čo dovtedy boli nalepení na zadnej kapote. V zákrute totiž Spark drží ako prilepený. Pochvalu si zaslúžia aj ostré brzdy a výborná obratnosť malého auta s polomerom otáčania iba päť metrov. Nehovoriac o šanci na zaparkovanie v centre Bratislavy.

spark2690g.jpg

Pravda, pri rýchlosti nad 100 km/h na piaty rýchlostný stupeň je hladina hluku v aute vyššia, ale na druhej strane dokáže ísť bez problémov aj na hranici rýchlostného limitu. Toto auto je však predovšetkým určené do mestskej premávky, prípadne na kratšie vzdialenosti. My sme s ním prešli mimo mesta 300 km a na jednu nádrž sme absolvovali dovedna 550 km. Ak vezmeme do úvahy objem palivovej nádrže 35 litrov, vychádza priemerná spotreba pri dostatočnej rezerve paliva okolo 6 litrov. A to sme po celý čas jazdili športovým štýlom s razantným rozjazdom. Kto si zvolí rekreačné tempo do 100 km/h a pomalý, plynulý rozjazd, určite dosiahne aj priemer okolo 5 litrov...

spark2701g.jpg

S najvýkonnejšou verziou Sparku môžeme vyjadriť spokojnosť po všetkých stránkach. Nielen čo sa týka výkonových parametrov, ale aj vybavenia interiéru a úrovne bezpečnosti. V segmente A majú tohto roku prevahu Fiaty (Panda, 500), ale 3,6 m dlhý Spark je v počte predaných kusov hneď za nimi. A čo všetko poskytne svojmu majiteľovi?

spark2695g.jpg

Volant je výškovo nastaviteľný, na ňom je ovládanie rádia. Prostredníctvom troch kruhových ovládačov regulujete ventiláciu a klimatizáciu. Pred vodičom je kruhový rýchlomer a vedľa neho samostatný displej v tvare obdĺžnika, kde je tiež miniatúrny otáčkomer, údaj o dojazde, ukazovateľ kilometrov vrátane dvoch denných počítadiel (chýba však údaj o spotrebe) a čas. Na predných sedadlách je dostatok miesta, vodič má výškovo nastaviteľné pásy i sedadlo. Vzadu i v kufri je však priestoru len minimálne. Objem kufra je 170 litrov, po sklopení zadných sedadiel (delených v pomere 60:40) je to 568 litrov.

spark2702g.jpg

Výborným pomocníkom sú cúvacie senzory vzadu a vpredu uľahčujú nočnú jazdu hmlovky. Predné okná sú ovládané elektricky.

spark2688g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Chevrolet Spark 1,2 LT
Objem motora (cm3) 1 206
Výkon (kW/k) 60/81
Krútiaci moment (Nm) 111
Max. rýchlosť (km/h) 164
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1

Cena testovanej verzie 11 050 €
Základná verzia 7 550 €

+ Plusy
Úsporný motor a dojazd vyše 500 km
Priestor na predných sedadlách
Účinné brzdy, obratnosť a stabilita na ceste

- Mínusy
Chýba informácia o spotrebe

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri