Tajomná Kia Optima Hybrid
Priekopníkom nových technológií budúcich modelov značky Kia je Optima Hybrid. Tajomstvo je ukryté v podobe dômyselného a úsporného paralelného hybridného systému. Úplne nový sedan Optima Hybrid mal svetovú premiéru na autosalóne v Los Angeles v USA len pár týždňov pred ženevským autosalónom, kde ho Kia vystavila prvýkrát pred európskym publikom.
I keď bol vytvorený predovšetkým s prihliadnutím na trh USA, pomerne dosť o nových technológiách pre automobily značky Kia napovedá aj európskym zákazníkom.
Spustenie sériovej výroby modelu Optima Hybrid je naplánované na september 2011. Sú známe už aj niektoré parametre: zrýchlenie na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximálna rýchlosť 195 km/h. Benzínový motor s objemom 2,4 litra je spojený s malým elektromotorom a prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky poháňa predné kolesá - bez tradičného meniča krútiaceho momentu.
Medzi benzínovým motorom a elektromotorom modelu Optima Hybrid je namontovaná špeciálna spojka, ktorá umožňuje odpojiť benzínový motor od pohonnej sústavy. Tento elegantný sedan vďaka tomu môže jazdiť pri rýchlostiach do 100 km/h v plne elektrickom režime s nulovými emisiami.
Pri rozjazde pracuje Optima Hybrid v elektrickom režime. So zvyšovaním rýchlosti vozidla spustí hybridný elektrický spúšťač a generátor (HSG) benzínový motor a spojka sa uzavrie, aby úlohu pohonu vozidla mohol prevziať benzínový motor.
Elektromotor sa prepne do hybridnej prevádzky a podľa potreby slúži buď ako sekundárny motor (počas maximálneho zrýchľovania a pri jazde do kopca), alebo ako generátor na dobíjanie akumulátorov (pri jazde rovnomernou rýchlosťou a spomaľovaní). Pri každom zastavení vozidla na viac ako pár sekúnd sa benzínový motor automaticky vypne, aby sa šetrilo palivom a minimalizovali emisie.
Akumulátory modelu Optima nebude potrebné vymeniť počas celej životnosti vozidla - najmenej 10 rokov, respektíve 240 000 km.