Picanto s pikantnou príchuťou
S kompletne prepracovaným, výrazným dizajnom sa návštevníkom autosalónu v Ženeve predstavila Kia Picanto - najmenší model kórejskej značky. V porovnaní s predošlým modelom je dlhšia a má aj väčší rázvor kolies, čo sľubuje viac komfortu pre cestujúcich a väčší batožinový priestor. Po prvýkrát bude v ponuke karoséria s 5 alebo 3 dvermi.
Prvá generácia Picanta sa objavila v premávke v roku 2004 a po siedmich rokoch dosiahla sľubnú bilanciu - vo svete sa z tohto modelu predalo vyše 1,1 milióna kusov. Najnovší prírastok v segmente A sa dostane do predaja ešte tohto roku. Budú ho vyrábať výlučne v kórejskom meste Seosan.
Napriek štýlovejšiemu charakteru zostáva 3,6 metra dlhé Picanto naďalej mimoriadne praktickým automobilom. Z vonkajších rozmerov narástla celková dĺžka vozidla oproti predchádzajúcej generácii o 60 mm a rázvor kolies sa zväčšil o 15 mm. Tieto zmeny, v spojení s inteligentným usporiadaním interiéru, znamenajú citeľné zväčšenie priestoru pre cestujúcich. Objem batožinového priestoru je väčší o 27 %, keď narástol na 200 litrov.
Nová Kia Picanto má lepšie aerodynamické vlastnosti aj zásluhou menšieho aerodynamického odporu, ktorý klesol na Cd = 0,31. Spoločnosť Kia Motors očakáva, že 3-dverová verzia bude predstavovať 33 % predaja modelu Picanto. Zákazníkmi by mali byť najmä mladí ľudia. Interiér môže byť elegantný, športový, alebo prémiový - v závislosti od preferencií zákazníka.
V Európe bude každá Kia Picanto vybavená vysoko účinným motorom Kappa s hladinou emisií CO2 iba 90 g/km a spotrebou paliva len 4,1 litra/100 km. V ponuke budú tri verzie motora Kappa. Špičku ponuky predstavuje štvorvalec s objemom 1 248 cm3, ktorý má výkon 85 k a krútiaci moment 121 Nm. Dva trojvalcové agregáty s objemom 998 cm3 poskytnú zákazníkom možnosť výberu medzi benzínom a technológiou Bi-fuel (LPG + benzín).
Benzínový motor vyvinie výkon 69 k a krútiaci moment 95 Nm. Agregát Bi-fuel poskytne výkon 82 k a krútiaci moment 94 Nm.
V niektorých európskych krajinách bude verzia Bi-fuel vybavená 35-litrovou nádržou LPG a 10-litrovou nádržou na benzín, aby motoristi nemali strach z nedostatku LPG v nádrži. Po spotrebovaní LPG sa s autom bude dať najazdiť až 150 km navyše.
Viaceré modely Kia Picanto budú mať emisie CO2 v rozsahu od 95 do 105 g/km. Výrobca predpokladá spotrebu paliva v rozpätí 4,2 až 5,9 litra na 100 km a výrazne nižšie prevádzkové náklady.
Pre všetky motory v novom Picante bude štandardom 5-stupňová manuálna prevodovka a pre motor s objemom 1,25 litra a výkonom 85 k bude v ponuke aj 4-stupňová automatická prevodovka.
Nové Picanto dostane pikantnú príchuť v podobe dôležitých bezpečnostných prvkov. Dostupná bezpečnostná výbava bude zahŕňať až sedem airbagov (v Európe aj s novým kolenným airbagom vodiča), elektronický stabilizačný systém, asistenčný systém pre rozjazd do kopca a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, ktoré zabraňujú poraneniam krku pri nárazoch zozadu.
Ďalšie zvýšenie bezpečnosti zaisťuje systém signalizácie núdzového brzdenia ESS, ktorý je pre Európu v štandardnej výbave. Tento systém pomocou senzorov rozpozná náhle a prudké brzdenie. Následne trojitým blikaním brzdových svetiel upozorní vodičov jazdiacich vzadu na prudké spomaľovanie vozidla.