Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Suzuki SX4 S-cross 1,6 AllGrip Elegance Plus

Friday, 27. 12. 2013 - 22:12, Ivan Václavík   

Suzuki SX4 S-cross 1,6 AllGrip Elegance Plus

Na ceste i v teréne sa cíti ako doma: Už prvá generácia mestského crossoveru SX4 prilákala nečakane veľký počet kupcov, a tak sa dalo predpokladať, že jeho nástupca bude pokračovať v tomto trende. O to väčšie očakávanie sme pociťovali, keď sme si od importéra značky Suzuki na Slovensku prevzali na zvyčajný test verziu Elegance+ s dieselovým motorom a pohonom všetkých kolies AllGrip.

suzuki-sx4-cross8798g.jpg

K celkovému pohodliu patrí dotykové otváranie / zatváranie dverí. Štartuje sa tlačidlom - stačí ľahký dotyk a štartovanie sa rozbehne o malú chvíľu, keď je dieselový motor dostatočne „nažhavený". Pritom vôbec netreba stláčať tlačidlo štartéra po celý čas štartovania. Stačí do neho len na sekundu ťuknúť...

suzuki-sx4-cross8811g.jpg

V strede prístrojového panelu sú tlačidlá na ovládanie rádia, pričom na dostatočne veľkom displeji sa vodič rýchlo orientuje aj počas jazdy. Na stredovej konzole sú prehľadne rozmiestnené všetky potrebné ovládače duálnej klimatizácie a vetrania. Vhodne tvarovaný trojramenný volant sa dobre drží, na jeho ramenách sú tlačidlá na ovládanie rádia (vľavo) a tempomatu, medzi priečkami volantu je ovládanie telefónu. Nastavenie funkcie Bluetooth je však natoľko komplikované, že sme to po niekoľkých pokusoch vzdali.

suzuki-sx4-cross8813g.jpg

Pred vodičom - medzi otáčkomerom (vľavo) a rýchlomerom - nachádzam dobre viditeľný informačný displej. Údaje sa menia stlačením tradičného kolíka, čo je síce dosť zastarané riešenie, ale na rozdiel od niektorých iných áut je kolík dobre prístupný, keďže s ním bez problémov môžete manipulovať aj počas jazdy. Vyčnieva totiž pri tachometri nad vencom volantu. Takže aj šofér môže prepínať údaje bez toho, aby stratil očný kontakt s vozovkou. Na displeji sa tiež ukazuje číslo aktuálne zaradeného prevodu a nechýba ani indikátor radenia rýchlostí.

suzuki-sx4-cross8816g.jpg

Anatomicky tvarované sedadlá sú vyhrievané a šofér si môže svoje sedadlo výškovo i pozdĺžne prispôsobiť v dostatočnej miere. Vonkajšie zrkadlá sa dajú sklápať. Nad hlavami cestujúcich má verzia Elegance+ dvojdielnu sklenú strechu, pod ktorou je elektricky posuvná clona. Pri pozdĺžnom parkovaní sa osvedčili senzory na prednom i zadnom nárazníku. Vodiča informujú o blízkosti prekážky akustické signály a čiarové zobrazenie situácie na displeji. Dobrú manévrovateľnosť zabezpečuje aj polomer otáčania 5,2 metra.

suzuki-sx4-cross8797g.jpg

S týmto Suzuki, disponujúcim tiež pohonom všetkých kolies, sme si do sýtosti zajazdili po cestách i v teréne. V každom prostredí sa S-cross cítil ako doma. Nezľakol sa ani prekážok v podobe prudkého kopca alebo blatistého terénu. Na blate sme úspešne využili pozíciu Snow/Mud, v prudšom stúpaní aj tlačidlo Lock, aby sme sa dostali ďalej. Väčšinou sme však tieto prídavné režimy vôbec nemuseli využívať - SX4 S-cross si dokáže poradiť aj bez nich. No pre prípad núdze sú k dispozícii...

suzuki-sx4-cross8801g.jpg

Na okresných cestách plných zákrut zasa prišiel vhod režim Sport. Auto reagovalo svižne, avšak signalizácia okamžitej spotreby rýchlo ožila a nepríjemne sa blížila k hranici 20 litrov. Otočným ovládačom som teda rýchlo vrátil režim Auto - čiže automatické riadenie pohonu. Štandardne sú poháňané predné kolesá; zadné sa pripájajú automaticky na základe dát z riadiacej jednotky. Celý proces funguje nenápadne, ale dostatočne spoľahlivo - a to v teréne i na ceste. Načim dodať, že podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky alebo terénu, takže jazda je v každej chvíli naozaj príjemná.

suzuki-sx4-cross8803g.jpg

Ovládanie tempomatu tlačidlami na ramene volantu je intuitívne a keď je premávka na ceste mimo obcí plynulá, odporúčame jeho využívanie. Pri aktivovaní tempomatu v rýchlosti 100 km/h sme na 6. prevodový stupeň zaznamenali priebežnú spotrebu 4,5 litra, po vetre a na rovine dokonca 3,7 litra. Na diaľnici (130 km/h) stúpla na 5,7 litra. Celkový priemer po skončení testu bol 5,5 litra a dojazd 700 km.

suzuki-sx4-cross8802g.jpg

Testovaný Suzuki SX4 S-cross mal na tachometri 12 000 kilometrov a počas testu sme nepozorovali žiadne výrazné nedostatky. Brzdová sústava reagovala spoľahlivo a dostatočne účinne, len v ostrých zákrutách sa karoséria (logicky) mierne nakláňala. Aj na diaľnici bol komfort jazdy zaručený, pretože dovnútra sa neprenášal rušivý hluk. V silnom bočnom vetre sme však jeho nárazy pociťovali pomerne výrazne a neraz bolo potrebné korigovať smer jazdy.

suzuki-sx4-cross8806g.jpg

Oproti predchodcovi nový mestský S-cross citeľne narástol v dôležitých parametroch, no jeho výška sa zmenšila. Predná časť dostala rozmerné xenónové svetlomety s diódovou technikou na denné svietenie a športovo vyzerajúci nárazník. Tvar koncových svetiel sa dizajnérom tiež vydaril, rovnako aj spodná časť nárazníka s  odrazkami. Zospodu - vpredu i vzadu - sú zreteľné ochranné kryty podvozka.

suzuki-sx4-cross8809g.jpg

Vďaka veľkému uhlu otvárania bočných dverí sa do auta príjemne nastupuje, dostatok priestoru nájdu pasažieri pred kolenami, aj v oblasti ramien. Za šoférom s výškou 182 cm sa usadí rovnako vysoký pasažier bez najmenších problémov. Kým predošlý model SX4 disponoval objemom kufra len 270 litrov, nový mestský crossover má v základe 430 litrov; po zložení operadiel zadných sedadiel vznikne úplne rovná podlaha. Takže ani prevážanie veľkého manažérskeho kresla, či dvoch bicyklov nerobí problémy.

suzuki-sx4-cross8821g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Suzuki SX4 S-cross 1,6

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 156
Max. rýchlosť (km/h) 175
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,5)

Cena testovanej verzie 23 750 €
Najlacnejšia verzia 16 000 €

+ Výrazné plusy
Nízka hladina hluku v kabíne, podvozok
Dostatok miesta na zadných sedadlách
Rovná podlaha v batožinovom priestore
- Najväčšie mínusy
Citlivosť na silný bočný vietor
Zložité pripojenie cez Bluetooth

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri