Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Insignia OPC 2,0 CDTi BiTurbo Cosmo

Monday, 13. 01. 2014 - 10:30, Ivan Václavík   

Opel Insignia OPC 2,0 CDTi BiTurbo Cosmo

Päťmetrový sedan s nákazlivým elánom: Insignia OPC je navrhnutá tak, aby dosahovala vysoký výkon a to nielen výbušnou silou, ale aj s pomocou skvelého, počítačom riadeného podvozka, ktorý testovali na slávnom Nürburgringu. Ako sme sa presvedčili, podvozok je veľmi príjemný a testovaný lifback s extrémne mohutnými kolesami (priemer 20") dokáže aj nerovnosti žehliť priam vzorovo - čo prekvapuje najmä v súvislosti s nízkoprofilovými pneumatikami 245 - 35 / 20.

insignia-opc8827g.jpg

Otestovali sme dieselovú verziu s objemom motora dva litre v najúplnejšej a teda najluxusnejšej verzii Cosmo, čo je Opel Insignia, určený pre náročného motoristu. Má poháňané len predné kolesá, no aj tie dokážu obdivuhodne prenášať krútiaci moment až 400 Newtonmetrov. BiTurbo s pohonom jednej nápravy nemá žiadne problémy s trakciou - naopak, testovaný takmer päťmetrový (4,8 m) sedan poteší šoféra nákazlivým elánom. Za volantom si však musíte dať veľký pozor, aby ste - najmä v mestskej premávke - ustrážili rýchlostný limit.

insignia-opc8828g.jpg

Dokonale naladená elektronika krotí newtonmetre jemne a v pravej chvíli. Aj v zákrute sme pri rýchlom prejazde mali pocit bezpečia, takže pohon 4x4 sa tu zdá byť v bežnej premávke takmer zbytočný. Jeho výhody sa zrejme výrazne prejavia až na snehu, no ten v súčasnosti akosi neprichádza...

Kto obľubuje dynamickú jazdu, pre toho má turbodiesel určite zmysel. Motor potiahne vozidlo v celom spektre otáčok, avšak v meste je BiTurbo zrejme zbytočný luxus. No to sa dá povedať o každom silnejšom motore. V testovanom vozidle sme mali adaptívny podvozok FlexRide, ktorý v spojení s účinným brzdovým systémom citeľne vylepšuje jazdné vlastnosti. Môžete si vybrať medzi troma režimami jazdy: Normal, na komfortnú jazdu Tour alebo Sport s tvrdším pružením.

insignia-opc8829g.jpg

Absolutórium si zaslúži zotrvačnosť veľkej limuzíny; okrem toho dojazd 1 000 kilometrov patrí k ďalšej prednosti Insignie OPC. Pri ustálenej rýchlosti a s aktivovaným tempomatom sme na rovine dosiahli so šiestym prevodovým stupňom priebežnú spotrebu 4,5 litra na 100 km, na diaľnici to bolo 5,9 litra, avšak celkový priemer v kombinovanom režime sme nedokázali stlačiť na menej ako 6,3 litra na 100 km. Zrejme v tom „mala prsty" ťažká nohá a zimné poveternostné podmienky (vietor, teplota okolo 5°Celzia). Nenápadný indikátor radenia na miniatúrnej lište pred vodičom môže napomôcť pri snahe o ekonomickú jazdu a nízku spotrebu. Napokon, motor je dostatočne pružný.

insignia-opc8834g.jpg

Okrem adaptívneho tempomatu prispievali ku komfortnej jazde aj ďalšie elektronické systémy - signalizácia prítomnosti vozidla vo vedľajšom pruhu (oranžové svetlo na vonkajších zrkadlách), zvukové upozornenie po nechcenom prejdení auta do vedľajšieho pruhu (ak neboli aktivované smerovky), dvojzónová klimatizácia, svetelný a dažďový senzor, či elektrická parkovacia brzda medzi prednými sedadlami, ktorú však subjektívne považujeme za nevýhodu v porovnaní s klasickým ovládaním pákou. Obišli by sme sa aj bez systému stop&start, ktorý je tradične vypínateľný. Kvôli objektívnosti však musíme uznať, že v Insignii OPC pracoval pohotovo a bezchybne.

insignia-opc8833g.jpg

Voľba vhodnej konfigurácie vybavenia je veľmi rozsiahla, čo Insigniu pasuje za jedno z najlepších automobilov strednej triedy. Na zamyslenie je, či bežný motorista u nás využije silné BiTurbo. V našich podmienkach je totiž jeho diaľničný potenciál prakticky nevyužiteľný. Ešte malá poznámka k adaptívnemu tempomatu: môžete si zvoliť tri vzdialenosti automatického brzdenia pri odstupe od vozidla pred vami, a to 1 - 1,5 - 2 sekundy.

insignia-opc8830g.jpg

Prekvapujúcim nedostatkom tejto limuzíny sú malé, priam miniatúrne vonkajšie zrkadlá, ktoré vonkoncom neposkytujú dostatočný prehľad o dianí okolo vášho auta. Šofér tak ľahko môže prehliadnuť predbiehajúce auto a napriek signalizácii vo vonkajšom zrkadle už nemusí stihnúť správne zareagovať.

insignia-opc8838g.jpg

Zostaňme ešte v kabíne, kde vpredu dominujú anatomicky tvarované, vyhrievané sedadlá, v lete s možnosťou chladenia. Ich sedáky sa dajú vysunúť dopredu. Vyhrievanie alebo chladenie sa nastavuje dotykovo, rovnako aj teplota v kabíne, či rýchlosť ventilácie. Ovládanie veľkého monitora v strede prístrojového panelu je taktiež dotykové. Všimli sme si, že medzi ponúkanými jazykmi je aj slovenčina.

insignia-opc8839g.jpg

Na ramenách správne tvarovaného volantu nachádzame tlačidlá na ovládanie tempomatu (vľavo) a rádia (vpravo). Troška zložité je nastavovanie predvoľby rozhlasových staníc, pre ktoré je rezervovaných až 60 predvolieb! Pri základnom usporiadaní je objem batožinového priestoru 500 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa objem zväčší na 1 465 litrov.

insignia-opc8832g.jpg

Opel Insignia OPC je limuzína s útulným interiérom, zjavne určená na dlhé cestovanie, aj keď vnútorný hluk sa na diaľnici nepríjemne zvyšuje. Predné stĺpiky sú pomerne dlhé a montované pod menším uhlom, takže troška sťažujú výhľad šikmo dopredu a čiastočne prekážajú pri nastupovaní alebo vystupovaní z auta. Túto drobnú chybičku krásy však prekrýva dobrý pocit, keď po otvorení dverí sa automaticky osvetlí priestor okolo nich. V noci je užitočným pomocníkom šoféra svetlo, ktoré po natočení volantu osvetlí zákrutu.

insignia-opc8837g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Opel Insignia OPC 2,0 CDTi BiTurbo

Objem motora (cm3) 1 956
Výkon (kW/k) 143/195
Krútiaci moment (Nm) 400
Max. rýchlosť (km/h) 230
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 24 950 €
Najlacnejšia verzia 18 970 €

+ Výrazné plusy
Pružný motor, príjemný podvozok
Nadpriemerná zotrvačnosť na neutrál
Veľmi pohodlné anatomické sedadlá
- Najväčšie mínusy
Zbytočne malé vonkajšie zrkadlá
Zložité nastavovanie predvoľby rádia

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri