Subaru uvádza Forester modelový ročník 2011
Bestsellerom značky Subaru na Slovensku je určite model Forester. Teraz prichádza modelový ročník 2011 nielen s faceliftom exteriéru a interiéru, ale aj s rozšíreným vybavením a celkom novou technikou. Vylepšená je konštrukcia podvozka, ktorý je upravený na vyšší komfort, stabilitu a ešte lepšie jazdné vlastnosti. Pod kapotou sa nachádza úplne nová generácia štvorvalcového benzínového motora boxer s objemom dva litre.
Zásadné konštrukčné zmeny priniesli zníženie nárokov na palivo o 10 %. Kombinovaná spotreba benzínu klesla z 8,6 na 7,5 l/100 km, čo znamená aj väčšiu ohľaduplnosť k životnému prostrediu. Mnohoročné skúsenosti inžinierov Subaru s motormi s protibežnými piestami umožnili dosiahnuť optimálne rozloženie dodávky výkonu a krútiaceho momentu, čo z hľadiska dynamiky znamená dostatok sily a akcelerácie v celom spektre využiteľných otáčok. Zároveň sa zvýšili hodnoty krútiaceho momentu pri nízkych a stredných otáčkach.
Výkon novej generácie benzínového boxer motora je 110 kW (150 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment má hodnotu 198 Nm pri 4200 ot/min.
Forester má novú prednú masku a spätné zrkadlá, takisto nové sú materiály v interiéri, kde je prepracované čalúnenie a štruktúra sedadiel. Vo vybavení nechýba bluetooth, parkovacia kamera a dvojzónová klimatizácia. Bielo-červená kombinácia prístrojov dotvára športovú atmosféru, k rýchlomeru a otáčkomeru sa opäť vrátil analógový ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny a pribudol tiež ukazovateľ okamžitej spotreby.
Decentný displej medzi rýchlomerom a otáčkomerom poskytuje informácie, dopĺňajúce výstupy palubného počítača na stredovej konzole.
Forester modelového ročníka 2011 sa na prvý pohľad odlišuje novou chrómovanou prednou maskou, ktorá dodáva vozidlu sebavedomý výraz. Pribudli aj dve nové metalické farby karosérie: Sky Blue Metallic a Marine Blue Metallic.
Prvá generácia modelu Subaru Forester absolvovala premiéru v roku 1997. Predstavovala moderné ponímanie SUV, pričom vďaka permanentnému symetrickému pohonu všetkých kolies v spojení s motorom typu boxer a nízkemu ťažisku sa stala synonymom vynikajúcich jazdných vlastností. Zásluhou svetlej výšky 20 cm zároveň priniesla univerzálnosť v teréne, ale nezanedbateľná je aj praktickosť a využiteľnosť vnútorného priestoru karosérie.
Druhá generácia v roku 2002 si získala priaznivcov nielen na domácom, japonskom trhu, ale aj v Spojených štátoch a v Európe vrátane Slovenska. Tretia generácia Forestera, uvedená v roku 2008, ďalej rozvíjala koncept predchodcov, avšak z novej perspektívy. Model výrazne modernizovali nielen čo sa týka dizajnu, ale aj z hľadiska techniky.
Forester zaznamenával na európskych trhoch sústavný rast predaja, prelom však znamenal príchod dieselového motora boxer koncom roku 2008. Agregát s vynikajúcou kultúrou chodu, nízkou spotrebou paliva a emisiami CO2 spolu s agilitou a skvelými jazdnými vlastnosťami urobili z Forestera najpredávanejšie Subaru na Slovensku v roku 2010.