Škoda si verí a omladzuje sa
Na koncernovom večere Volkswagen Group pod heslom „The New Power of ŠKODA" predstavila Škoda Auto nový korporátny dizajn a súčasne dizajnovú štúdiu VisionD naznačujúcu nový trend značky a ďalšiu etapu vývoja. Tá smeruje k rozšíreniu modelového portfólia a posilneniu aktivít nielen v Európe, ale aj na trhoch v Číne, Indii a Rusku.
„Novú silu našej značky chceme vyjadriť nielen našimi budúcimi produktami, ale aj vystupovaním voči našim partnerom a zákazníkom. Škoda je synonymom pre atraktívne automobily s výnimočným pomerom ceny a úžitkovej hodnoty, nespočetnými inteligentnými riešeniami a precíznym spracovaním. To všetko jasne vyjadruje aj náš modernizovaný dizajn. Chceme aj na medzinárodnom poli prejaviť svoju novú silu," zdôraznil Jürgen Stackmann, člen predstavenstva za oblasť marketingu a predaja.
Najdôležitejšia zmena sa uskutočnila na hlavnej časti loga - okrídlenom šípe, ktorý bude v novom prevedení podstatne väčší a tým aj lepšie viditeľný. Odtieň zeleného okrídleného šípu sa zmení z doterajšej prírodnej zelenej na sviežu zelenú, tzv. Škoda green. Vonkajšie časti zdobí chrómový lem.
Prostredníctvom dizajnovej štúdie VisionD necháva Škoda nahliadnuť budúce tvary svojich vozidiel. Použitie moderných štylistických prvkov a najmodernejšej techniky je logickým krokom. VisionD odráža charakteristické prvky dizajnu značky Škoda a posúva ich smerom k budúcnosti. Dlhý rázvor a krátke previsy karosérie sú základom úspešnej architektúry vozidla.
Oboje umožnilo vytvoriť nadpriemerný vnútorný priestor a v spojení s dynamickou líniou strechy prepožičať automobilu vysokú dávku vizuálnej suverenity. Plynulé napojenie piatych dverí signalizuje premyslenú funkčnosť celého automobilu. Vysoká úžitková hodnota pri každodennom použití a výrazná variabilita interiéru sú klasickými hodnotami značky, ktoré sú tu novo interpretované v modernejšej podobe.
Novo usporiadané a jasne štruktúrované logo sa vyníma uprostred vozidla ako východiskový bod všetkých línií. Horizontálne pretína linku kapoty, zdôrazňuje svoju mimoriadnu pozíciu a je symbolom kvality a úspechu.
Dizajnová štúdia predznamenáva ďalší veľký krok do budúcnosti spoločnosti Škoda. Jej tvary sú dynamické, podnecujú fantáziu pozorovateľa bez toho, aby ho provokovali a umožňujú neskreslený pohľad do budúcnosti automobilov z Mladej Boleslavi. Dizajnéri a inžinieri načrtli ďalšiu cestu v smere k budúcemu úspechu. Tradičná česká značka má teraz tie najlepšie predpoklady, aby dosiahla svoje ambiciózne ciele: ekonomický rast s novým dizajnom plným potenciálu, súčasne so zachovaním osvedčených a tradičných predností, akými sú vysoká funkčnosť, úžitková hodnota a precíznosť.