Štvrté miesto Jána Daniša v Le Mans
O tohtoročných 24 hodinových pretekoch v Le Mans sa toho (aj vďaka Toyote) v médiách pohovorilo viac než dosť. Tak trochu v ich tieni však na tejto trati odštartovalo aj ďalšie kolo seriálu Ferrari Challenge Europe.
Na štart už spomínaných pretekov sa postavil aj jediný slovenský zástupca, Ján Daniš. Výsledkom bolo štvrté miesto v triede a jedenáste absolútneho poradia.
Viac nám o týchto pretekoch povedal Ján Daniš: „Preteky na okruhu Le Mans sú pre každého jedného jazdca niečím úplne iným. Jednoducho tieto preteky sa nedajú zrovnať s nijakými inými. Aj vďaka spomínanej 24 hodinovke sa tribúny v okolí tejto legendárnej, štrnásť kilometrovej trate zaplnili na prasknutie, pričom sa na nich tlačilo odhadom dvestopäťdesiat až tristotisíc divákov. To je neopakovateľná atmosféra, ktorá nikde inde nie je. V rámci pretekárskeho víkendu sme mali v pláne iba jedny preteky. Azda aj to v mojich súperoch vzbudilo neskutočné emócie, ktoré som ešte nezažil. Po ôsmom mieste v kvalifikácii mi celkom dobre nevyšiel štart, ale preteky boli dosť dlhé na to, aby som vedel stratu dohnať. Cítil som totiž, že tunajšia trať mi neskutočne sadla. To, čo sa však dialo na trati v rámci našich pretekov som si nevedel predstaviť ani v najhoršom sne. Počas celých pretekov boli doslova nonstop havárie, pričom dvakrát na trať musel vyraziť aj safety car. V niektorých úsekoch to doslova vyzeralo ako na bojovom poli, všade boli rozhádzané kúsky vozidiel a naozaj bolo treba dávať neskutočný pozor. Samozrejme, ani mňa neobišli havárie, dokonca v jednom momente som schytal odzadu taký neskutočný náraz, že som myslel, že budem musieť odstúpiť. Našťastie auto bolo síce pomuchlané, ale dalo sa s ním pokračovať ďalej. To všetko sa dialo pri rýchlostiach od dvesto kilometrov vyššie, pričom na rovinkách sme dosahovali rýchlosti prevyšujúce tristo kilometrov za hodinu. Nakoniec v mojom prípade z toho bolo štvrté miesto v mojej skupine a celkovo jedenáste. Mohlo to byť aj lepšie, ale pri tom, čo sa na trati dialo, to mohlo skončiť aj podstatne horšie. Za mojim chrbtom skončilo aj množstvo rýchlejších súperov. Celé preteky by som zhodnotil tak, že súperi, ktorí išli síce možno pomalšie tempo, na tom všetkom zarobili a dojazdili lepšie, čo sme na trati medzi sebou vážne súťažili. Na trať do Le Mans by som sa napriek všetkým už spomínaným neduhom rád niekedy v budúcnosti vrátil. Je neskutočne pekná, ale aj poriadne rýchla."
Miro Majláth