Štúdia Kia Cub prekvapením na Soul Motor Show
Návštevníci Soul International Motor Show v Kórei boli prví, ktorým Kia Motors odhalila vo svetovej premiére svoje hlavné prekvapenie - koncept Kia Cub. Štvordverové kupé navrhol v dizajnovom centre spoločnosti Kia Motors v Soule dizajnérsky tím pod vedením prezidenta spoločnosti a šéfa dizajnu Petra Schreyera.
„Nová Kia Cub je kompaktné, štvordverové kupé so štyrmi miestami vytvorené s jasným zameraním na výkon a praktickosť," komentuje Thomas Oh, výkonný prezident Kia Motors Corporation. „Štýlom apeluje na trend mestských obyvateľov. Cub ponúka pohodlnú štvormiestnu kabínu, ktorá vytvára príjemný pocit, ale zároveň prináša každodenné výhody."
Vonkajšie línie tejto štúdie zdôrazňujú, že ide o elegantné malé vozidlo s veselou tvárou a odvážnou povahou. Konštrukčné vlastnosti, ktoré vytvoril Peter Schreyer pre Kia Kee 2+2 v roku 2007, sa vrátili v novej podobe. Predná maska je štylizovaná tak, aby bola opticky širšia a linka v hornej časti čelného skla nesie identický motív, ktorý už poznáme z modelov Kia Optima, Sportage a Cadenza.
V prednej mriežke s farbou karosérie je integrované turbodúchadlo pre prívod vzduchu. Štúdia CUB je dlhá necelé štyri metre, má protismerne otvárané zadné dvere a interiér je bez tradičného B-stĺpika, čo umožňuje pohodlné nastupovanie na zadné sedadlá. Na spodnú časť predných dverí dizajnéri umiestnili zaujímavú „plutvičku", ktorá okrem estetického dojmu spĺňa aj aerodynamické funkcie.
Svetlomety sú vybavené dvojbodovými LED svetlami, identické s tými, ktoré sa prvýkrát objavili na Kia Quoris - vlajkovej lodi značky. Blatníky dverí doslova aerodynamicky obtekajú veľké 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin, aby ešte viac zvýraznili mohutnosť štúdie pri pohľade zboku. Aj zadné koncové LED svetlá dotvárajú prémiový pocit exteriéru a linka zadnej časti, odvodená z konceptu Kia Kee, podčiarkuje šírku vozidla.
Štúdia má extrémne hladké tvary s minimálne odstávajúcimi spätnými zrkadlami, ktoré spolu s dotykovými kľučkami dverí zaručujú veľmi nízky aerodynamický odpor. Dvojfarebné lakovanie so športovými pruhmi naznačuje vysoký výkon, zatiaľ čo široká stopa dodáva impozantný postoj.
So štyrmi samostatnými sedadlami poskytuje interiér jedinečnú a príjemnú atmosféru. Kabína vytvára pocit luxusného kupé a je upravená v čiernej koži so žltými farebnými aplikáciami okolo sedadiel, kľučiek dverí a volantu.
Dizajn prístrojovej dosky sa inšpiroval očami šelmy. Jej centrom je minimalisticky ovládaný dotykový senzor. Pre väčšiu bezpečnosť posádky sú na volante integrované senzory, schopné sledovať dokonca vodičov pulz a biorytmus, čo by mohlo, napríklad, vodiča donútiť zastaviť sa na odpočívadle. Hlavica volantu obsahuje tzv. DIS regulátor (Driving Information System - informačný systém riadenia), pripojený ku kamere. Menu na stredovom displeji môže vodič ovládať aj jednoduchými gestami rukou.
Štúdiu Kia Cub poháňa nová verzia motora 1,6 l GDI, ktorý sa štandardne montuje aj do GT verzií modelov Kia Pro Ceed a Kia Ceed, predávaných v Európe. Nový motor je vybavený dvojitým turbodúchadlom, ktoré dodávajú o 51% viac energie (204 koní) a o 60 % väčší krútiaci moment (265 Nm), než bežné agregáty s objemom 1,6 litra. Tento motor umožňuje európskym modelom Kia GT zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 kilometrov za hodinu. Podobne ako GT verzie aj štúdia Cub disponuje šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Ďalšie informácie o plánoch posunúť koncept Kia Cub do sériovej výroby momentálne nie sú k dispozícii.