Clio Grandtour mení zaužívané zvyky
Inovatívne kombi Renault Clio Grandtour láme svojím atraktívnym dizajnom, inšpirovaným modelmi vyšších tried, zaužívané zvyky na trhu športových kombi. Netradične športový vzhľad karosérie obsahuje všetky funkcie a modularitu, očakávanú od kombi segmentu B. Priestranný batožinový priestor s objemom 443 litrov môže byť po sklopení zadných sedadiel, delených v pomere 40:60, zväčšený až na 1 380 l.
Po sklopení predného sedadla sa nový Clio Grandtour môže pýšiť bezkonkurenčnou dĺžkou ložnej plochy - až 2,48 m od veka batožinového priestoru po schránku pred spolujazdcom. Inak ponúka všetky kvality krátkeho Clia najnovšej generácie, od komfortu a bezpečnosti, až po vitalitu, výbavu hodnú vyšších segmentov a dve multimediálne riešenia.
S novým Cliom Grandtour prichádza aj systém R-Link, multimediálny tablet, ktorý vytvára inovatívne prepojenie medzi autom a on-line životným štýlom. Katalóg aplikácií pre R-Link je na automobilovom trhu nevídaný a je dostupný už od uvedenia systému.
V ponuke je niekoľko motorov najnovšej generácie vrátane trojvalcového Energy TCe 90 a dieselového Energy dCi 90, ktoré spotrebujú iba 3,2 l na 100 km a v oblasti emisií CO2 sa tak vyrovnajú hybridom, keďže vypúšťajú iba 83 g/km. Obnovený rad motorov je skompletizovaný príchodom dvojspojkovej prevodovky EDC, ktorá bude v prvej polovici 2013 dostupná pre motor TCe 120, neskôr aj pre dCi 90.
Na Slovensku sa predpokladá uvedenie Renaultu Clio Grandtour v apríli 2013.
Krátko po uvedení nového modelového radu Clio teda Renault pridáva originálny prírastok, ktorý pokračuje v snahe značky o atraktívny dizajn, vyjadrujúci vynovenie dizajnu Renault, iniciované Laurensom van den Ackerom. S príjemne atraktívnymi líniami a vlastnou osobnosťou, inšpirované športovými modelmi kombi z vyšších tried, je Clio Grandour jasným potomkom modelu DeZir.
Výskum odhalil, že zákazníkov automobilov typu kombi priťahuje estetický dizajn so splývajúcou zadnou časťou. Nový Renault Clio Grandtour má podobný štýl, ale dbá aj na praktickú stránku a všestrannosť. So svojou dlhou kapotou a výraznými líniami bokov, plynie profil hladko až k zadnej časti, kde kolmé piate dvere zvýrazňujú objem kufra.
Podobne ako pri hatchbacku sú kľučky zadných dverí schované do zadných stĺpikov. Zadné i stredné stĺpiky sú integrované do sklených povrchov, čím vytvárajú dojem harmonickej spojitosti. Piate dvere sú zakončené zaobleným krídlom nad zadným oknom, ktoré predlžuje líniu strechy. Súčasťou auta sú strešné lišty, ktoré zapadajú do línie strechy. Na želanie je dodávaná presklená strecha.
Nový Renault Clio bol už od začiatku dizajnovaný ako hatchback, aj ako kombi. Verzia Grandtour bola zámerne navrhovaná samostatne, aby to nebola iba predĺžená verzia hatchbacku. Štýl kombi je, prirodzene, sústredený na zadnú časť auta, na schopnosť usadiť pasažierov a odviezť náklad. To sú rozhodujúce faktory za týmto štýlom tvaru karosérie. V ponuke sú tri verzie vybavenia: Elegant, Sport a Trendy.
Úplne nový trojvalcový motor s turbom Energy TCe 90 kombinuje výkon a úspornosť: jeho spotreba by mala byť okolo 4,5 l/100 km a emisie 104 g CO2/km, čo ho pasuje za najlepší diesel na trhu. Najekonomickejšia verzia Renault Energy dCi 90 je vybavená technológiou Stop&Start, pričom emituje iba 83 g CO2/km.
S benzínovým motorom TCe 120 EDC spolupracuje prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch), ktorá bude dostupná od polovice roku 2013, pričom toto spojenie ponúka prijateľnú spotrebu a dynamickú jazdu. Prevodovka EDC bude v priebehu roka 2013 dostupná aj pre motor dCi 90.
Za ostatných 5 rokov boli predaje modelov kombi pravidelne vyššie, ako bol priemer trhu. V niektorých európskych krajinách sú verzie kombi v segmente B veľmi obľúbené. Zákazníci tam očakávajú príjemnú jazdu a dynamické výkony, pričom nepotrebujú vyvýšenú pozíciu za volantom a veľký priestor nad hlavou, čo ponúkajú modely MPV. Vzhľadom na tieto kritériá sa nové Clio Grandtour núka najmä rodinám s jedným alebo dvoma deťmi.