Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Športové kombi Clio vyzerá ako kupé

Saturday, 23. 03. 2013 - 20:10, Ivan Václavík   

Športové kombi Clio vyzerá ako kupé

Renault Clio IV Grandtour je kombi s nádhernými proporciami, ktoré vyvíjali spoločne s hatchbackom Clio štvrtej generácie. Verzia Grandtour však bola navrhovaná samostatne, namiesto toho, aby to bola iba predĺžená verzia hatchbacku. Rukopis, iniciovaný dizajnérom Laurensom van den Ackerom potvrdzuje, že nové Clio Grandtour je jasným potomkom konceptu DeZir.

ren-clio-gran43869g.jpg

Slovenským motoristickým novinárom importér novinku predstavil v netradičnom prostredí bratislavskej zoologickej záhrady, kde nás pozval do pavilónu šeliem. Pravda, tie tam v čase prezentácie neboli prítomné, ale zvedavo si nás obzerali, keď sme prechádzali popri susedných výbehoch štvornohých mačkovitých krásavíc.

ren-clio-grtour-7721g.jpg

Najväčšou šelmou prezentácie bola športová verzia Clio RS štvrtej generácie, na ktorú sa už športovo založeným záujemcom zbiehajú slinky. Hlavnú pozornosť prítomných však upútalo odhalenie nového kombi, ktoré sa netají ambíciou predstihnúť svojich hlavných konkurentov v segmente - Škodu Fabia a Seat Ibiza ST. Načim dodať, že tretí silný konkurent Peugeot 207 SW dočasne zložil „zbrane".

ren-clio-gran43849g.jpg

S hatchbackom Clio IV má kombi rovnaké proporcie - na dĺžku meria 4,27 m, na výšku 1,44 m, línia jeho strechy dozadu klesá. Výskum totiž odhalil, že zákazníkov automobilov typu kombi silne priťahuje dizajn so splývajúcou zadnou časťou. A tak vzniklo športové kombi Clio, ktoré vyzerá ako kupé.

ren-clio-gran43867g.jpg

Základný objem batožinového priestoru je 443 litrov, po sklopení sedadiel v druhom rade je to 1 380 l a na dĺžku (ak je sklopené operadlo spolujazdca vedľa vodiča) sa vojde predmet dlhý 2,48 metra. Prístup do kufra je uľahčený vďaka nízkej nakladacej hrane, ktorá je len 60 cm nad zemou (15 cm nižšie, než pri hatchbacku), pričom je plochá, čiže nakladané predmety sa môžu dnu kĺzať a netreba ich natoľko dvíhať. Rovná podlaha je zarovno s nakladacou hranou.

ren-clio-grtour-7718g.jpg

Nakladací otvor je väčší, než v prípade hatchbacku. Meria 685 mm na výšku (+133 mm) a 994 mm (+89 mm) v jeho najširšom bode. Bicykle a iné veľké predmety dnu zmestíte celkom pohodlne.

ren-clio-iv-gtour32g.jpg

Renault pripravil dve benzínové a dve dieselové verzie s príjemne nízkou spotrebou. Napríklad novému trojvalcovému motoru s turbom Energy TCe 90, ktorý kombinuje výkon a úspornosť, stačí 4,5 litra na 100 km, pričom produkuje emisie len 104 g CO2/km. Od polovice roka 2013 sa dostane na trh aj benzínová verzia TCe 120 EDC (s prevodovkou EDC = Efficient Dual Clutch), ktorá poskytne prijateľnú spotrebu aj pri dynamickej jazde.

ren-clio-grtour-7715g.jpg

Dvojspojková prevodovka EDC bude v priebehu roka 2013 dostupná aj pre dieselový motor dCi 90.
Všetky verzie sú vybavené tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, ESP, trakčnou kontrolou, ABS, asistentom núdzového brzdenia a posilňovačom riadenia s premenlivým účinkom. Takmer každý motor je vybavený asistentom rozjazdu do kopca.

ren-clio-gran43858g.jpg

Pre väčšie pohodlie sú všetky verzie vybavené bezkľúčovou elektronickou kartou, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľným volantom, elektrickým ovládaním spätných zrkadiel a okien, ako aj trojblikom smeroviek. Niektoré verzie majú automatickú klimatizáciu s aktívnym uhlíkovým peľovým filtrom a senzorom toxicity.

ren-clio-iv-gtour20g.jpg

Nový Renault Clio Grandtour sa pýši unikátnym dvojitým multimediálnym systémom, s centrálnou stanicou pre integrovaný 7" tablet. Navigačný systém, rádio, telefón a sieť pre mobilné zariadenia sú všetky zoskupené dohromady na jednom mieste.

ren-clio-grtour-7716g.jpg

Prístup k dôležitým multimediálnym funkciám je vďaka systému MediaNav jednoduchší, než kedykoľvek predtým. Funkcie a jednoduchosť používania systému Renault R-Link, dostupného v základnom vybavení alebo za príplatok 590 €, sa určite budú páčiť technicky orientovaným zákazníkom.

ren-clio-iv-gtour28g.jpg

Veľká 7" (18 cm) dotyková obrazovka je doplnená intuitívnym ovládaním hlasom.
Menu pozostáva zo šiestich ikon a poskytuje priamy prístup ku všetkým aplikáciám, ktorými sú: navigácia, multimédiá, hands-free telefonovanie, samotné auto, služby a aplikácie, plus nastavenia systému. Prispôsobiteľná domáca obrazovka je na trhu unikátna.

ren-clio-iv-gtour31g.jpg

V niektorých európskych krajinách patria modely kombi v segmente B medzi obľúbenejšie, pričom v posledných 5 rokov boli predaje týchto modelov pravidelne väčšie, než bol priemer daného trhu. Všeobecne sa toto týka najmä Českej republiky (20 %), Slovenska (13 %), Rakúska (10 %) a Poľska (8 %). Taktiež to platí v Nemecku (7 %), kde je najväčší trh (celkovo tam predaj za ostatných 5 rokov presahuje 300 000 kusov), ale aj v krajinách severnej Európy, ako napríklad v Dánsku (10 %), Holandsku (9 %) a Švédsku (8 %).

ren-clio-gran43865g.jpg

Napriek tomu, že vo Francúzsku, Švajčiarsku a Belgicku predaje modelov kombi v segmente B kolísali, tieto trhy stále predstavujú značný potenciál. Veď vo Francúzsku predali vyše 300 000 kombi spomínaného segmentu za posledných 5 rokov.

ren-clio-grtour-7723g.jpg

Popri novom hatchbacku Clio, mestskom crossoveri Captur (na slovenský trh sa dostane v máji 2013) a plne elektrickom mestskom kompakte Zoe, práve Renault Clio Grandtour posilňuje ponuku značky Renaultu v segmente B.

ren-clio-iv06-rs-g.jpg

V pavilóne šeliem vzbudili zvýšenú pozornosť motoristických novinárov aj očakávané výkonnejšie modely - Clio GT a RS. Vášeň skupiny Renault pre motoristický šport je hybnou silou už 115 rokov. Od historickej jazdy zakladateľa Louisa Renaulta po strmej uličke Lepic v Paríži v jeho prvom autíčku „voiturette" v roku 1898 až po súčasné úspechy v pretekoch Formuly 1 sa Renault môže tešiť z víťazstva vo všetkých hlavných disciplínach motoristického športu. Dnes túto vášeň napĺňajú práve spomínané modely GT a RS.

ren-clio-iv31-rs-g.jpg

Clio GT 120 EDC vo verziách hatchback a kombi predstavuje všestranné autá, ktoré nesú rozpoznateľné črty športovo ladených Renaultov. Medzi charakteristické znaky patria predné a zadné nárazníky, mriežka chladiča, špeciálny spojler, prahy, 17-palcové disky, denné svetlá LED, dva chrómové výfuky alebo písmená GT vpredu a vzadu. Clio GT 120 EDC sa dá objednať aj v špeciálnej príplatkovej farbe Malta Blue.

ren-clio-iv09-rs-g.jpg

Že ide o čistokrvné, výkonné Clio - to potvrdzujú i športové sedadlá s vylepšeným bočným vedením (príplatkové kožené čalúnenie), volant, hliníkové pedále, pádla radenia na volante a špecifické podsvietenie prístrojov. Výrobca sľubuje nefalšovaný pôžitok z jazdy - nové Clio GT 120 EDC vraj nikoho nesklame. Dôvodom vraj bude tiež navigačný systém s dotykovým displejom (R-Link), karta Renault, rádio s rozhraním Bluetooth® a USB, parkovacia kamera vzadu, automatická klimatizácia a mnohé ďalšie vymoženosti.

ren-clio-iv22-rs-g.jpg

Nové modely Renault Clio R.S. 200 EDC a 120 GT EDC zdieľajú podobné technické vlastnosti: sú nimi prepĺňané benzínové motory, dvojspojková šesťstupňová prevodovka EDC, ovládače radenia rýchlostných stupňov na volante, špecifické nastavenie podvozku a provokujúci vzhľad. Dva dostupné režimy (Normal a Sport) dodávajú Cliu GT 120 EDC dravý charakter. A na ešte vyšší pôžitok zo šoférovania slúži systém RS Drive: stlačením príslušného tlačidla sa upraví konfigurácia prevodových stupňov, ako aj odozva riadenia a plynového pedálu.

ren-clio-iv25-rs-g.jpg

Nový 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor je vybavený priamym vstrekovaním paliva a v kombinácii s hladkým radením prevodovky EDC ponúka dynamický, svižný výkon a tlmenú akustiku. Motor stanovuje nový štandard v úspornosti. Nové Clio IV GT 120 EDC vďaka úspore vyše dvoch litrov paliva na 100 km a výrazne nižším emisiám CO2 oproti modelu Clio III GT dosahuje kombinovanú spotrebu len 5,2 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 120 g/km.

ren-clio-iv22-rs-g.jpg

Bolo to v roku 2012, na autosalóne v Paríži, keď sa verejnosti predstavilo nové Clio RS 200 EDC. Jeho príťažlivosť zvýšila kombinácia dvojspojkovej prevodovky EDC s 200-koňovým motorom 1,6 Turbo z dielne Renault Sport Technologies. Z hľadiska komfortu a všestrannosti v sebe nesie nielen to najlepšie z know-how Renaultu, ale aj skúsenosti Renault Sport Technologies z motoristického športu.

ren-clio-iv02-rs-g.jpg

Výnimočný Renault Clio RS 200 EDC sa zameriava na náročných fanúšikov rýchlych áut. Spolu s modelom Clio IV GT 120 EDC vystupuje na vrchol v hierarchii modelu Clio a rozširuje tak ponuku výkonných áut s názvom Clio, ktoré sú určené na cesty, ale aj na pretekárske okruhy.

Renault Sport vybudoval sieť 330 špecializovaných predajcov v 19 krajinách, ktorí poskytujú odborné poradenstvo o predaji a servise výkonných modelov Renaultu. Clio IV GT 120 EDC sa vyrába v tureckej Burse a Clio RS 200 EDC sa ručne montuje v továrni Dieppe na severe Francúzska.

ren-clio-iv23-rs-g.jpg

Napriek vyhlásenej všestrannosti nového, civilného Clia RS 200 EDC auto dosahuje pri meraní so stopkami pozoruhodné výkony: zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za 6,7 sekundy, 1000 metrov s pevným štartom za 27,1 sekundy a na pretekárskej trati je schopné vyvinúť maximálnu rýchlosť 230 km/h. Výrobca uvádza priemernú spotrebu 6,3 litra - teda o dva litre menej ako u predchádzajúcej generácie.

Známe sú aj ceny jednotlivých verzií. Kombi sa predáva v rozpätí 9 790 - 15 190 €, Clio GT za 15 190 € a Clio RS za 22 290 €. Príplatok za Clio RS Cup je 1 600 €.

ren-clio-rs6648g.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri