Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Malý Adam dal najavo široké lakte

Tuesday, 19. 03. 2013 - 16:07, Ivan Václavík   

Malý Adam dal najavo široké lakte

Atraktívny malý mestský automobil, ktorého názov pripomína meno zakladateľa firmy, vzbudil veľkú pozornosť už pri svojej premiére na parížskom autosalóne koncom septembra 2012. V zasnežených marcových dňoch ho predstavili v slovenskej metropole aj slovenským motoristickým novinárom a zároveň sa dostal do predaja u nás.

40-a280319g.jpg

Pokračuje v produktovej ofenzíve značky Opel a jeho silnou stránkou je prakticky neobmedzený potenciál pre individualizáciu, ktorý robí z každého exemplára jedinečné, moderné vozidlo. Trojdverový hatchback Opel Adam patrí s dĺžkou takmer 3,70 metra a šírkou 1,7 m (bez vonkajších spätných zrkadiel) do rozrastajúceho sa segmentu A. Je krátky a široký - priam sa žiada dodať so širokými lakťami. Veď prichádza do hustej mestskej premávky - vďaka agilnému podvozku a vynikajúcej ovládateľnosti - s veľkými ambíciami. Pritom sa s ním bez problémov odveziete aj po diaľnici.

43-a281522g.jpg

V kabíne sú k dispozícii štyri sedadlá, atmosféra v aute i vnútorný priestor sú na malý automobil nezvyčajné. Rovnako ako vonkajší vzhľad, aj kokpit sa dá individualizovať podľa vkusu zákazníka vďaka širokej ponuke farieb, dekoračných obkladov, čalúnenia stropu a svetelným efektom.

03-a282109g.jpg

Okrem toho prináša Opel Adam technológie premium z vyšších automobilových segmentov. Nový systém infotainmentu IntelliLink, ktorý integruje majiteľov smartfón do vozidla (využívajúci operačný systém Android alebo Apple iOS), robí z neho najmodernejší malý automobil v tejto oblasti.

51-a281507g.jpg

K ďalším prvkom vybavenia, ideálnym pre mestské prostredie, patrí asistenčný systém Park Assist novej generácie, kgtorý je schopný automaticky zaparkovať vozidlo, ďalej systém na monitorovanie mŕtveho uhla vonkajších spätných zrkadiel Side Blind Spot Alert a elektrický posilňovač riadenia s osobitným režimom City, vyžadujúcim iba minimálnu silu pri ovládaní vozidla.

03-a278255g.jpg

Adam teda poskytuje väčšiu individualitu ako jeho konkurenti. Základná cena modelu Adam1,2 s výkonom 51 kW (70 k) je 9 450 €. Aj technológie premium a prvky na individualizáciu sú rovnako prístupné - napríklad systém infotainmentu IntelliLink sa dodáva za príplatok 300 €.

opel-adam-523g.jpg

Od roku 2008 Opel kompletne obmenil svoj modelový program, začínajúc vlajkovou loďou Insignia, pokračujúc hlavnými modelmi - a najnovšie vstupuje do nových segmentov trhu. Modely Ampera (elektromobil s predĺženým dojazdom), Mokka (malé SUV), Adam (módny malý automobil) a Cascada (kabriolet strednej triedy) sú výraznou súčasťou tohto rozsiahleho programu rozšírenia portfólia značky.

opel-adam-500g.jpg

Zavedením modelu Adam rozširuje Opel svoju ponuku v segmente A, doteraz tvorenú len 5-dverovým modelom Agila, ktorý meria na dĺžku 3,74 metra. A na výber sú ďalší príbuzní v segmente B na čele so 4-metrovým modelom Corsa.
Adam nekopíruje cudzie recepty. Kým hlavní konkurenti favorizujú retro-dizajn, Adam je svieži a moderný. Prináša inovácie, individualizáciu a kvalitu ako základné hodnoty.

opel-adam-403g.jpg

Jeho moderný vzhľad v kombinácii s prakticky neobmedzenými možnosťami individualizácie ho odlišuje od konkurentov. Opel predpokladá, že takmer 80 percent majiteľov modelu Adam budú súkromní zákazníci, z čoho vyše polovica pripadne na nových zákazníkov.

11-a279698g.jpg

Od roku 2000 predaj módnych automobilov segmentu A (s dĺžkou okolo 3,70 m) vzrástol o približne 30 percent a v segmente B (s dĺžkou okolo 4 m) sa zvýšil predaj automobilov s luxusným charakterom až o 110 percent. V roku 2011 bolo v Európe zaregistrovaných takmer 630 000 automobilov v týchto trendových segmentoch, oproti 450 000 kusom v roku 2008.

72-a280397g.jpg

Zvlášť veľký dopyt po módnych malých automobiloch je v Taliansku, ktoré výrobca považuje za najväčší trh pre Opel Adam. K ďalším veľkým trhom pre tento nový, imidžový malý automobil patria Nemecko, Veľká Británia a Holandsko. Opel ponúka štyri verzie vybavenia a na Slovensku sa cenový vejár roztvára v rozpätí 9 490 - 13 790 €.

adam-ba7711g.jpg

Na záver si zmienku zaslúži skutočnosť, že Adam vyvinuli v Nemecku - v medzinárodnom technickom a vývojovom centre Opel v Rüsselsheime - a budú ho aj vyrábať v Nemecku. Opel je jedinou nemeckou značkou, ktorá vyrába malý automobil v Nemecku, pretože mu to umožňuje vysoká efektivita závodu Eisenach. Tam kontinuálne modernizujú výrobné zariadenia, aby spĺňali najmodernejšie štandardy.

adam-ba7713g.jpg

Do prípravy výroby modelu Adam investoval Opel celkovo 190 miliónov €, z čoho 120 miliónov pripadlo priamo na výrobný závod. Investície zahŕňajú nové haly a najmodernejšie výrobné linky. Preto sa v Eisenachu vyrába exkluzívne nielen Corsa, ale aj Adam - v duchu sloganu Made in Germany.

adam-ba7712g.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri