Forester ponúka novú úroveň kontroly nad vozidlom
Vďaka ústretovosti a so súhlasom Lesnej správy sme mohli za volantom nového Subaru Forester medzi prvými vychutnať jazdu lesnými cestičkami pod zámkom v Smoleniciach. Takéto výnimočné povolenie nám umožnilo dôkladne si odskúšať nové parametre starého známeho Forestera a po niekoľkých kilometroch (vrátane cestného úseku medzi Smolenicami a Bolerázom) môžeme jednoznačne konštatovať: štvrtá generácia je ešte lepšia ako predchádzajúca tretia.
Novinka, ktorá práve prichádza na slovenský trh, bude v predaji za 28 990 € (Classic); verzia Comfort stojí 30 600 € a na Forester so systémom X-mode potrebujete 32 600 €. Najvýkonnejšia verzia Sport s dieselovým motorom bude v predaji neskôr za 40 000 €. Toľko strohá matematika a teraz prvé zážitky z jazdy.
Vyskúšali sme si verzie s manuálnou 6° i automatickou prevodovkou Lineartronic, so systémom X-mode, aj bez neho. Každá verzia má niečo osobité, rozhodovanie záujemcov o toto výnimočné SUV bude naozaj ťažké.
Tí, ktorí jazdia i v náročnejšom teréne, by sa mali jednoznačne rozhodnúť pre režim X-mode, ktorý jednoznačne zvyšuje potenciál auta. Je súčasťou verzie 2,0i Comfort CVT. Aj počas jazdy môže vodič stlačiť príslušné tlačidlo a v spolupráci s automatickou prevodovkou preberie tento režim ovládanie motora, prevodovky, pohonu všetkých kolies, bŕzd i ďalších dôležitých súčastí vozidla.
Hneď ako sa aktivuje režim X-mode, systém riadenia jazdy z kopca automaticky udržiava rýchlosť vozidla a šofér sa môže sústrediť na situáciu pred vozidlom; brzdenie za neho zabezpečuje elektronika.
X-mode reaguje do rýchlosti 20 km/h a s jeho pomocou sme bez problémov prekonali aj zasnežené, či blatisté úseky. Zaujímavosťou tohto vynikajúceho systému je, že si zapamätá poslednú (ostatnú) rýchlosť a spoľahlivo za vodiča ovláda brzdenie v zjazde. Keď si to situácia vyžaduje, môže šofér pridať plyn a systém si zapamätá novú rýchlosť, akou má pokračovať v jazde dolu svahom. Výhodou je, že automatické brzdenie funguje aj pri jazde so zaradenou spiatočkou. Priebeh reakcie najmodernejšej technológie môže spolujazdec sledovať na farebnom monitore, čo taktiež patrí k nevšedným zážitkom.
Prístrojový panel nového Forestera je navrhnutý tak, aby ste mali k dispozícii všetky potrebné informácie čo najrýchlejšie. Tachometer i otáčkomer sú prehľadné a najdôležitejšie údaje sa zobrazia na multifunkčnom displeji. Dokonca si môžete porovnať spotrebu paliva na rôznych úsekoch. Moderný navigačný systém vás efektívne navádza na celej trase.
Prvý Forester, ktorý sa svetu predstavil v roku 1997, sa dnes považuje za priekopníka segmentu športovo-úžitkových vozidiel (SUV), ktoré vzbudili počas uplynulých 15 rokov obrovský záujem zákazníkov. Počas nasledujúcich rokov znamenala každá ďalšia generácia tohto všestranného SUV od Subaru ďalšie technické zdokonaľovanie a zároveň i väčšie predajné úspechy.
Svoje kvality potvrdil aj v crash-teste uznávanej inštitúcie Euro NCAP, kde získal maximálny možný kredit - päť hviezdičiek. V tomto trende oslavuje premiéru štvrtá generácia tohto klasika: Forester, vitaj už aj na Slovensku!