Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Forester ponúka novú úroveň kontroly nad vozidlom

Sunday, 24. 03. 2013 - 09:35, Ivan Václavík   

Forester ponúka novú úroveň kontroly nad vozidlom

Vďaka ústretovosti a so súhlasom Lesnej správy sme mohli za volantom nového Subaru Forester medzi prvými vychutnať jazdu lesnými cestičkami pod zámkom v Smoleniciach. Takéto výnimočné povolenie nám umožnilo dôkladne si odskúšať nové parametre starého známeho Forestera a po niekoľkých kilometroch (vrátane cestného úseku medzi Smolenicami a Bolerázom) môžeme jednoznačne konštatovať: štvrtá generácia je ešte lepšia ako predchádzajúca tretia.

sub-forester-iv130g.jpg

Novinka, ktorá práve prichádza na slovenský trh, bude v predaji za 28 990 € (Classic); verzia Comfort stojí 30 600 € a na Forester so systémom X-mode potrebujete 32 600 €. Najvýkonnejšia verzia Sport s dieselovým motorom bude v predaji neskôr za 40 000 €. Toľko strohá matematika a teraz prvé zážitky z jazdy.

sub-forester-iv7724g.jpg

Vyskúšali sme si verzie s manuálnou 6° i automatickou prevodovkou Lineartronic, so systémom X-mode, aj bez neho. Každá verzia má niečo osobité, rozhodovanie záujemcov o toto výnimočné SUV bude naozaj ťažké.

sub-forester-iv7726g.jpg

Tí, ktorí jazdia i v náročnejšom teréne, by sa mali jednoznačne rozhodnúť pre režim X-mode, ktorý jednoznačne zvyšuje potenciál auta. Je súčasťou verzie 2,0i Comfort CVT. Aj počas jazdy môže vodič stlačiť príslušné tlačidlo a v spolupráci s automatickou prevodovkou preberie tento režim ovládanie motora, prevodovky, pohonu všetkých kolies, bŕzd i ďalších dôležitých súčastí vozidla.

sub-forester-iv7731g.jpg

Hneď ako sa aktivuje režim X-mode, systém riadenia jazdy z kopca automaticky udržiava rýchlosť vozidla a šofér sa môže sústrediť na situáciu pred vozidlom; brzdenie za neho zabezpečuje elektronika.

sub-forester-iv640g.jpg

X-mode reaguje do rýchlosti 20 km/h a  s jeho pomocou sme bez problémov prekonali aj zasnežené, či blatisté úseky. Zaujímavosťou tohto vynikajúceho systému je, že si zapamätá poslednú (ostatnú) rýchlosť a spoľahlivo za vodiča ovláda brzdenie v zjazde. Keď si to situácia vyžaduje, môže šofér pridať plyn a systém si zapamätá novú rýchlosť, akou má pokračovať v jazde dolu svahom. Výhodou je, že automatické brzdenie funguje aj pri jazde so zaradenou spiatočkou. Priebeh reakcie najmodernejšej technológie môže spolujazdec sledovať na farebnom monitore, čo taktiež patrí k nevšedným zážitkom.

sub-forester-iv7729g.jpg

Prístrojový panel nového Forestera je navrhnutý tak, aby ste mali k dispozícii všetky potrebné informácie čo najrýchlejšie. Tachometer i otáčkomer sú prehľadné a najdôležitejšie údaje sa zobrazia na multifunkčnom displeji. Dokonca si môžete porovnať spotrebu paliva na rôznych úsekoch. Moderný navigačný systém vás efektívne navádza na celej trase.

sub-forester-iv7732g.jpg

Prvý Forester, ktorý sa svetu predstavil v roku 1997, sa dnes považuje za priekopníka segmentu športovo-úžitkových vozidiel (SUV), ktoré vzbudili počas uplynulých 15 rokov obrovský záujem zákazníkov. Počas nasledujúcich rokov znamenala každá ďalšia generácia tohto všestranného SUV od Subaru ďalšie technické zdokonaľovanie a zároveň i väčšie predajné úspechy.

sub-forester-iv7734g.jpg

Svoje kvality potvrdil aj v crash-teste uznávanej inštitúcie Euro NCAP, kde získal maximálny možný kredit - päť hviezdičiek. V tomto trende oslavuje premiéru štvrtá generácia tohto klasika: Forester, vitaj už aj na Slovensku!

sub-forester-iv7728g.jpg

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri