Slovenský „Need for Speed“
Bratislava, 10. marec 2014 - Spoločnosť Petersport nepatrí na Slovensku medzi žiadnych tuningových nováčikov. Špeciál BMW M500 GTR je skvostom, ktorý vďaka precíznej úprave poteší skutočných fajnšmekrov športovo upravených vozidiel. Zúčastnil sa dokonca aj na natáčaní reklamného traileru k novému hollywoodskemu veľkofilmu plnom rýchlych a exotických áut.
Špeciálne tmavomodré BMW M500 GTR z dielne spoločnosti Petersport má základ vo faceliftovanom kupé BMW M3 E92.
Motor
Srdcom perly je štvorlitrový agregát V8 s výkonom 309 kW (420 k) pri 8300 otáčkach za minútu. Výmenou vačkových hriadeľov za ostrejšie (284°/292°) a preprogramovaním riadiacej jednotky motora stúpol na rovných 500 koní alias 367 kW. Zvýšil sa aj maximálny krútiaci moment zo 400 Nm (pri 3 900 min-1) na 475 Nm pri 4 000 min-1. Vylepšenia dopomohli aj k lepším dynamickým parametrom. Akcelerácia 0-100 km/h klesla zo 4,3 s na famóznych 3,9 s. Stúpla aj maximálna rýchlosť. Elektronicky blokovaných 250 km/h sa posunulo na „otvorených" a takmer neuveriteľných 340 km/h.
Podvozok
Automobily BMW sú známe kvalitnými a precízne odladenými podvozkami so športovou charakteristikou. Ultimatívny podvozok EDC od M GmbH nedával veľa priestoru na ďalšie úpravy. Špecialisti spoločnosti Petersport preto zvolili iba jednoduchú úpravu implantovaním športových pružín. Zníženie svetlej výšky však zachovalo potrebný komfort jazdy. Ak by však potenciálny zákazník s ponúkanou charakteristikou nebol spokojný, má možnosť zvoliť si tvrdšie naladenie.
Brzdy
O maximálny brzdný účinok sa starajú mohutné kotúče so 6-piestikovými brzdičmi vpredu a 4-piestikovými vzadu. Pancierové brzdové hadičky sú samozrejmosťou...
Výfukový systém
Sériový výfuk so štyrmi katalyzátormi nahradil nerezový s dvoma priepustnejšími WRC katalyzátormi a štvoricou koncoviek s priemerom 83 mm.
Jedinečný kus
Projekt s dôkladnou prípravou a realizáciou trval niekoľko mesiacov. Typickú, no zároveň v Európe unikátnu, tmavomodrú metalízu „Petersport" dodalo BMW Individual. Dopĺňa ju strieborno-zlaté lakovanie niektorých detailov. Výborne ladí s originálnymi (zrejme jedinými v celej Európe) trojdielnymi zlatými diskami Le Mans od BBS obutými do pneumatík Pirelli PZero s rozmermi 245/30 R20 a 275/30 R20. Masku chladiča zdobí „výsostný" znak spoločnosti Petersport, kapotu GTR odvetrávacie otvory. Karosériu zase karbónové aerodynamické doplnky.
Autor projektu Peter Žáček na záver dodáva: „Navrhnutie, výroba, skompletizovanie všetkých komponentov a ultimatívna predstava nášho projektu sa stali realitou. BMW M500 GTR je projekt, ktorý umožní majiteľom a záujemcom o športové úpravy BMW zažiť, vidieť a počuť viac. Išlo nám o maximálny zážitok pre oko, aj pre dušu fanúšikov BMW."
Komfort aj zábava
Komfort značky BMW, kvalita spracovania a vysoká kvalita doplnkových úprav potešia každého hneď pri prvej ostrej jazde. Interiérom BMW M500 GTR sa už od nízkych otáčok rozlieha neopísateľný zvuk osemvalca. Nepoznaná symfónia pre uši všetkých milovníkov skvelých áut. Podvozok dodáva komfort, no pri športovej jazde aj istotu. Zvýšený výkon aj krútiaci moment z neho robia projektil na kolesách.
Všetky podrobnosti aj všetečné otázky vrátane cenovej kalkulácie ochotne zodpovie majiteľ firmy Peter Žáček: info@petersport.sk, t.č. 0907 818 003.
BMW M500 GTR Petersport:
Značka |
BMW |
Model |
M3 |
Generácia |
M3 Coupé (E92) |
Motor |
|
Počet dverí |
|
Max. výkon |
367 kW (500 k) |
Max. rýchlosť |
|
Zrýchlenie z 0-100 km/h |
|
Objem pal. nádrže |
|
Typ karosérie |
|
Počet sedadiel |
|
Dĺžka |
|
Šírka |
|
Výška |
|
Rázvor |
|
Rozchod vpredu |
|
Rozchod vzadu |
|
Objem bat. priestoru |
|
Uloženie motora |
|
Objem motora |
|
Max. výkon pri otáčkach |
|
Max. krút. moment |
|
Konfigurácia valcov |
|
Počet valcov |
|
Počet ventilov na 1 valec |
|
Typ motora |
|
Poháňaná náprava |
|
Typ prevodovky |
7-stupňová robotizovaná s dvojspojkou DKG |
Prevádzková hmotnosť |
|
Max. zaťaženie |
|
Rozmery pneumatík |
245/30 R20, 275/30 R20 |