Skvelý výkon chlapcov z KL Racingu na Dobšinskom kopci
Počas uplynulého víkendu zavítalo podujatie zaradené do seriálu Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu premiérovo do Dobšinej. Na štarte tohto TOP podujatia na Slovensku sa divákom predstavilo stodvadsaťdva pretekárov, ktorých vozidlá zdobil aj nápis KL Racing Team.
Okrem reklamnej podpory podujatia zo strany KL Racing Teamu, ale aj organizačným povinnostiam zo strany jazdcov tímu, sa divákom na Dobšinskom kopci predstavila aj trojica vozidiel.
Ako prvý na trať vyrazil Jozef Jágrik a jeho Mitsubishi Lancer EVO VI. Ten sa predstavil v úlohe vodiča VIP Taxi. „Som veľmi rád, že som mal možnosť povoziť v Mitsubishi nielen niektorých partnerov podujatia, či významných osobností. Navyše som nemusel sledovať výsledný čas a mohol som im predviesť trochu "iný" adrenalín. Ja osobne som si funkciu VIP taxikára veľmi užíval," vysvetlil svoju úlohu na Dobšinskom kopci Jozef Jágrik.
V normálnom štartovom poli, čiže medzi jazdcami bojujúcimi na takmer sedem kilometrov dlhej trati, bojujúc o každú desatinu sekundy sa predstavila zvyšná dvojica jazdcov KL Racing Teamu.
Vlastimil Majerčák je rodený Dobšinčan a aj z tohto dôvodu si nemohol nechať ujsť príležitosť predviesť svoje jazdecké umenie kamarátom, rodákom. Na štart sa postavil s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX, s ktorým máme v priebehu sezóny možnosť vídať na rally posádku Kukučka - Podobník. „Dobšinský kopec som absolvoval s Tomášovým autom, keďže to moje novo postavené sme nestihli ešte otestovať. Preteky som si napriek organizačným povinnostiam užíval. Potešil ma hlavne dosiahnutý čas, ktorý sa mi podaril hneď v prvej tréningovej jazde na vode. Auto je veľmi podobné tomu môjmu, čo sa mi podarilo na Lubeníku zrušiť, takže ma to nijako neobmedzovalo. Tréning je však niečo iné ako súťažná jazda a tak sa teším hlavne na nedeľu," začal s rozprávaním Vlasto Majerčák. V nedeľu na suchej trati dosiahol Vlasto v triede N nad tri litre v celkovom poradí na piate miesto, v rámci slovenského šampionátu sa ale pripísal body za tretie miesto. „Pre mňa to boli veľmi ťažké preteky. Organizačné povinnosti sa mi tu miešali s jazdeckými, ale som spokojný, vyšlo nám jedno aj druhé. Čo sa týka mojej jazdy, zase sa mi nejako nepodarilo trafiť do pneumatík. Nevadí, som rád, že sa všetko podarilo a to je podstatné," doplnil po dojazde do cieľa Vlastimil Majerčák.
Druhým jazdcom KL Racing Teamu, bojujúcim na trati v rámci hlavných pretekov bol Tomáš Kukučka. Ten si na Dobšinskom kopci užíval po minuloročnej premiére v pretekoch automobilov do vrchu, premiéru v tomto roku s jedným z najkrajších vozidiel celého štartového pola, Porsche 911 GT3 Cup. „Auto nie je celkom vhodné na kopce, má totiž okruhový podvozok, čo je dosť hendikep. Podvozok sa totiž nedá vôbec nastavovať, auto je úplne tvrdé. Navyše na trati bolo veľa vody, vôbec to nedržalo a tak som išiel hore veľmi opatrne," vysvetlil Tomáš Kukučka svoje pocity po prvej tréningovej jazde, ktorá sa išla za dažďa. „Som spokojný, že som v cieli, bol to super zážitok zviezť sa na Cupovom Porsche hore kopcom. Počas oboch dní sme však dosť statočne bojovali s nastavením, žiaľ ani raz sme sa netrafili do ideálu. To auto je totiž ako sme už hovorili je okruhové a ak by sme s tým chceli jazdiť kopce, určite treba vymeniť minimálne tlmiče. Na okruhu to auto funguje úplne inak, perfektne, tu je však v porovnaní s okruhovými pretekmi krátka trať a to auto sa tu v podstate ani poriadne nezohreje a tým pádom samozrejme nefunguje. Chcel by som s týmto autom ísť ešte v priebehu tohtoročnej sezóny nejaké podujatia, ale asi s ním ostaneme iba na okruhu a kopce predsa len asi pôjdem s Mitsubishi," doplnil po absolvovaní všetkých jázd Tomáš Kukučka.
Spokojnosť s pretekmi, výkonmi jazdcov, ale aj samotnou organizáciou vyjadril aj Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu : „Tieto preteky z môjho pohľadu boli doposiaľ jedny z najvydarenejších ktoré som kedy na Slovensku na vlastnej koži zažil. Nejde tu o to, že KL Racing bol jedným z partnerov a že na organizácii sa podieľali aj naši jazdci, od tohto som sa snažil odosobniť a pozerať na Dobšinský kopec 2012 ako na celok. A v tomto smere boli preteky v Dobšinej usporiadané naozaj profesionálne, s dôrazom na bezpečnosť či už divákov, ale aj samotných jazdcov, navyše sa tu podarilo organizačnému štábu dokonale skĺbiť preteky s doplnkovým kultúrnym programom. Dobšinský organizátor týmto všetkým ukázal, ako treba organizovať podujatia v budúcnosti. Čo sa týka výkonu chalanov, som naozaj spokojný a ďakujem im za príkladnú reprezentáciu nášho tímu."