L Racing z Dobšinej s vavrínmi
Ako sme už informovali v minulom týždni Dobšinský kopec je jedným z mála podujatí, ktoré je pre L Racing v podstate domáce. Veď z Krásnohorského Podhradia do Dobšinej je naozaj iba pár kilometrov.
Dobšinský kopec 2012 sa v tomto roku zaradil premiérovo do seriálu Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. Tento fakt pritiahol na jeho štart veľký počet štartujúcich z celej Európy, medzi ktorými samozrejme nechýbala ani štvorica jazdcov L Racing Teamu. Tí dokázali, že vedia byť aj zahraničným jazdcom dokonalou konkurenciou.
V prvom rade však celému tímu L Racing nešlo o európske body, ale o tie domáce. A tých si domov odviezli poriadnu kopu, podloženú aj patričnými oceneniami. Poďme si však teraz postupne a pomaly povedať, ako sa jednotlivým členom tímu darilo.
Najvyššie zo všetkých jazdcov L Racing Teamu sa v absolútnom poradí pretekov započítavaných do slovenského šampionátu umiestnil manažér tímu a zároveň aj jazdec Ján Lipták s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX. Janko si okrem šestnástej priečky absolútneho poradia odviezol domov aj body za štvrté miesto v triede N nad dva litre. „Som spokojný, u mňa všetko fungovalo dobre. Skôr nám narobilo trochu problémy nastavenia Peťovho auta, kde sme bojovali s drobnou poruchou nastavenia diferenciálu. S výkonom všetkých našich jazdcov som spokojný, reprezentovali L Racing Team perfektne za čo im samozrejme ďakujem. Rád by som touto cestou pochválil aj organizátorov, ktorým sa podarilo perfektne pripraviť podujatie naozaj na európskej úrovni. Počas celého víkendu som sa nestretol s ničím, čo by som videl ako problém," pochváli Ján Lipták nielen svojich jazdcov, ale aj organizátora Dobšinského kopca 2012.
Druhým z jazdcov L Racingu pri pohľade do celkových výsledkov bol Peter Lipták, ktorého už spomínal aj manažér tímu Ján Lipták. Peter napriek bojovaniu s už spomínanou poruchou jeho Mitsubishi Lancer EVO VIII nakoniec domov odchádzal aj s pohárom za tretie miesto v triede A nad dva litre. „Áno, mali sme trochu problém s autom, ale pred poslednou súťažnou jazdou sa nám podarilo poruchu odstrániť a mne sa podarilo konečne „nehodinovať". Škoda, že nás to práve na Dobšinej takto prenasledovalo, napriek tomu som spokojný," dodal po prejazde cieľom Peter Lipták.
Strieborný pohár za druhé miesto v triede E1 do jedna celých šesť desatín litra si z Dobšinej odviezol Alexander Baffy, jazdiaci na Peugeote 106. „Veľmi pekné preteky, pripravené naozaj na profesionálnej úrovni. Ja som sám so sebou spokojný a navyše by som rád poďakoval Jankovi Liptákovi a jeho L Racing Teamu, že som si ich mohol na vlastnej koži opäť užiť," povedal spokojný Alexander Baffy.
Rovnako ako Šani, aj Marek Špavelko jazdiaci na Citroëne C2 R2 Max odchádzal z Dobšinej so strieborným pohárom v ruke. V tomto prípade sa tak stalo za jeho výkon, ktorý predviedol v triede A do jedna celých šesť litra. „Ja som mal pred Dobšinským kopcom jediný cieľ. Vyplniť medzeru medzi pretekmi a zároveň vyskúšať auto pred Rally Rzeszow, ktoré nás čaká už o pár týždňov. Tento cieľ som splnil, všetko funguje. Teraz už auto čaká iba základná prehliadka, či výmena olejov a je pripravené opäť na rally. So svojim výkonom som spokojný a pohár za druhé miesto ma potešil, dobre som sa povozil," rovnako vyjadril spokojnosť Marek Špavelko.