Škoda vyhrala cenu najlepšej reklamnej karavány Tour de France
ŠKODA na tohtoročnom pelotóne sponzorov Tour de France získala špeciálnu cenu poroty za svoju reklamnú karavánu. Prvenstvo získala česká automobilka za karavánu od agentúry Newsport. Tá zahŕňala päť vozidiel Yeti 4x4 a jedno spektakulárne vozidlo, ktoré bolo vyrobené špeciálne na účel Tour.
Karavánu značky ŠKODA tvorila pätica modelov Yeti 4x4 a spektakulárne vozidlo, na ktorého príprave sa podieľala agentúra Newsport celý jeden mesiac. Kamión bol špeciálne upravený tak, že bola odstránená kabína pre pasažierov a nahradil ju model Yeti, ktorému pre odľahčenie odstránili motor a rôzne doplnky.
Pelotón celkovo tvorí 160 pestrofarebných a rôzne dekorovaných vozidiel so 600 karavanistami. Počas jazdy je zastúpených 33 značiek, ktoré dokopy rozdajú viac než 16 miliónov darčekov. Na trať sa kvôli predvádzacej jazde sponzorov príde pozrieť až 39 % z celkového množstva divákov. História pelotónu siaha až do roku 1930, kedy svoju cestu absolvoval po prvý raz. Počas Tour de France sa na trati nachádza celkovo až 15 miliónov divákov, pričom sledovanosť v TV dosahuje 2 miliardy. V Európe sa Tour vysiela počas 858 hodín, z toho 40 hodín je v zábere značka ŠKODA.
Značka ŠKODA je oficiálnym partnerom cyklistických pretekov Tour de France od roku 2004. Cyklistika je jedným z hlavných pilierov stratégie medzinárodnej firemnej komunikácie značky ŠKODA. Spolu s ľadovým hokejom sa cyklistika významným spôsobom podieľa na zvyšovaní povedomia o značke a produktoch ŠKODA. Len počas tohtoročných pretekov poskytla rozsiahlu flotilu až 250 vozidiel ŠKODA. Tie poslúžili organizátorom ako oficiálne automobily Tour.