Discovery 4 s 8-stupňovou prevodovkou
Model Land Rover Discovery 4 modelového roka 2012 dostal množstvo nových prvkov a technických vylepšení, vďaka čomu sa toto všestranné vozidlo stáva ešte lepšou voľbou ako doteraz. Medzi najzaujímavejšie novinky patrí určite nová 8-stupňová automatická prevodovka ZF 8HP70 s vyššou účinnosťou, ktorá prispieva k zníženiu emisií CO2 v prípade dieslového motora 3.0 SDV6 z 244 g/km na vynikajúcich 230 g/km.
Model Discovery 4, vybavený novou prevodovkou, bude v predaji s otočným ovládačom Drive Select a krídielkami pri volante. Súčasne s poklesom emisií CO2 sa konštruktérom spoločnosti Land Rover podarilo zvýšiť výkon zo 180 kW na 188 kW. Vznetový motor 3.0 SDV6 je vybavený filtrom pevných častíc (DPF), čo z neho robí jeden z najekologickejších dieselov v súčasnosti.
Okrem vylepšenej pohonnej sústavy sa Discovery 4 môže pochváliť aj upraveným dizajnom a výbavou. K dispozícii sú dva nové dizajny zliatinových diskov kolies, tri nové balíčky voliteľných prvkov a vylepšené audiosystémy s navigáciou, využívajúce najmodernejšiu architektúru elektrických obvodov. Už základná verzia audiosystému teraz obsahuje farebný displej namiesto doteraz používaného čiernobieleho, technológiu Bluetooth, prijímač DAB a vstup USB/iPod.
Takisto prvý raz je audiosystém k dispozícii s dotykovou obrazovkou bez navigačného systému. Zoznam noviniek završuje špičkový audiosystém Harman Kardon LOGIC 7 s ohromujúcim výkonom 825 W prenášaným cez 17 reproduktorov; najvyššie modely audiosystémov sú vybavené hlasovým ovládaním Say What You See, ktoré vodičovi umožňuje používať skrátené hlasové povely.
Nový 3,0-litrový diesel hravo prekoná svojich konkurentov vďaka krútiacemu momentu 500 Nm, ktorý dokáže poskytnúť z voľnobežných otáčok už za 500 milisekúnd. To znamená, že vodič má okamžite k dispozícii 95 percent maximálneho krútiaceho momentu.
Keď bol v roku 2010 predstavený systém paralelného sekvenčného preplňovania, bol to vôbec prvý systém tohto druhu, montovaný do motorov s valcami do V. Dve sekvenčne pracujúce turbodúchadlá zaručujú v danej triede vozidiel najvyšší krútiaci moment pri nízkych rýchlostiach a úžasný ťah pri vysokých rýchlostiach.
Pri bežnej akcelerácii a pri jazde stálou vysokou rýchlosťou je väčšinu času v prevádzke stredne veľké turbodúchadlo, ktoré pracuje bez znateľného oneskorenia. Ide tak o účinnejší systém, než má sériové preplňovanie, pri ktorom menšie primárne turbodúchadlo zvyšuje tlakové straty.
Pozoruhodná 8-stupňová prevodovka ZF 8HP70, ktorá sa prvýkrát objavila v modeli Range Rover TDV8 modelového roku 2011, ponúka bezkonkurenčnú rýchlosť reakcií, zaručuje prvotriedny pôžitok z jazdy a súčasne pomáha znížiť spotrebu paliva i emisie CO2 na nebývalo nízku úroveň. Použitie ôsmich rýchlostných stupňov umožnilo skrátiť jednotlivé prevody a súčasne zväčšiť ich celkový rozsah.
Vďaka obrovskému krútiacemu momentu motora 3.0 LR-SDV6 bolo možné použiť dlhší najvyšší prevod, čo prispelo k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.
Land Rover Discovery 4 modelového roka 2012 bude na Slovensku v predaji od októbra 2011 s cenou od 48 667 EUR (s DPH). Je pozoruhodné, že predchodca Discovery 3 z roku 2004 získal od svojho predstavenia a uvedenia modelu na trh 153 rôznych ocenení.
Fotogaléria Land Rover Discovery 4