Toyota Hilux s novým dizajnom
Vychýrená Toyota Hilux i naďalej vedie rebríčky predaja v kategórii pick-up na európskych trhoch. V roku 2010 sa v regióne predalo celkovo 21 866 vozidiel s týmto modelovým označením, čo predstavuje takmer 25-percentný podiel na trhu. Pick-up značky Toyota je tak tretí rok po sebe najpredávanejším modelom vo svojej kategórii. V Slovenskej republike predstavoval jeho podiel na trhu v roku 2010 takmer 18 % a v prvom polroku 2011 dosahuje takmer 34-percentný podiel na trhu.
Hilux modelovej verzie 2012 má nový dizajn a ďalšie vylepšenia v oblasti kvality, odolnosti a spoľahlivosti, kde i v minulosti dosahoval tento pick-up špičkové parametre. Nový interiér Toyoty Hilux prešiel mnohými zmenami, ktoré spočívajú predovšetkým vo vytvorení kultivovaného dizajnu. Ten poskytuje pasažierom ergonomické a pohodlné prostredie, či už pri plnení pracovných povinností alebo vo voľnom čase. V celom priestore pre cestujúcich ponúka vyššiu úroveň vnímanej kvality a pohodlia - na úrovni bežných osobných automobilov a zároveň zachováva robustnosť potrebnú na jazdu v teréne.
Charakteristickým prvkom interiéru je nový dizajn hornej časti prístrojovej dosky s horizontálnym usporiadaním stredového panela, ktorý ďalej zdôrazňuje celkovú šírku a priestrannosť kabíny. Súčasťou stredového panela je i nový multimediálny audiosystém Toyota Touch s farebným dotykovým displejom s uhlopriečkou 6,1 palca.
K výraznému zvýšeniu kvality vnímanej zákazníkom dopomohlo použitie jednotného tmavšieho odtieňa obloženia a celkovo vyššia jednotnosť farieb v interiéri, rovnako ako doplnenie dekoračných prvkov v striebornom vyhotovení.
V prípade karosérie sa spomína nová kapota, maska chladiča, svetlomety i predný nárazník. Zmeny sú zreteľne viditeľné aj pri pohľade zboku, kde si môžete všimnúť nový dizajn predných i zadných blatníkov, nové oceľové alebo zliatinové disky kolies s priemerom 15 a 17 palcov, rovnako ako aj nové vonkajšie spätné zrkadlá.
Hilux 2012 bude naďalej v ponuke v troch úrovniach výbavy (Terra, Luna a Sol), ktoré dávajú všetkým zákazníkom možnosť voľby podľa toho, či potrebujú automobil prevažne na pracovné účely (Terra), ako všestranne využiteľné vozidlo (Luna) alebo reprezentatívny pick-up na prácu i voľný čas (Sol).
Zákazníci si môžu vybrať nielen spomedzi troch variantov karosérie, ale aj dvoch motorov. Okrem toho si môžu zvoliť manuálnu alebo automatickú prevodovku, ako aj 100-percentný uzáver zadného diferenciálu alebo diferenciál zabraňujúci pretáčaniu prešmykujúceho kolesa (LSD).
Tento v Európe obľúbený pick-up tak dokáže uspokojiť potreby širšej skupiny profesionálnych používateľov i tých, ktorí uprednostňujú zaujímavé auto na voľný čas. Úroveň výbavy Terra bude dostupná so všetkými tromi typmi kabíny - s krátkou (Single Cab), predĺženou (Extra Cab) aj dvojitou kabínou (Double Cab). Vyššie dva stupne sa budú dať objednať len ako Double Cab, ktorý predstavuje najpredávanejšiu verziu karosérie pick-upu na našom trhu.
Dostupnosť motorov pre jednotlivé výbavy zostane zachovaná, motory však budú už v základnej výbave obsahovať filter pevných častíc DPF. Úrovne výbavy Terra a Luna budú vybavené 2,5-litrovým motorom D-4D 145 DPF, pre výbavu Sol bude určený trojlitrový motor D-4D 170 DPF s možnosťou voľby medzi manuálnou a automatickou prevodovkou. Všetky verzie budú disponovať zapínateľným pohonom všetkých kolies 4WD. Montážou filtra pevných častíc (DPF) sa v súčasnosti zabezpečuje splnenie emisných noriem EURO V.
Hilux 2012 vyrábajú v závodoch Toyota Motor Thailand a Toyota South Africa Motors; bude na predaj v 36 európskych štátoch a globálne vo vyše 135 krajinách sveta. Očakáva sa, že v roku 2011 sa na európskych trhoch predá takmer 26 000 pick-upov Toyota Hilux, takže úspešný príbeh bude pokračovať. V Slovenskej republike očakávame v tomto roku predaj približne 120 kusov tohto modelu.