Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Rapid 1,2 TSI Ambition

Monday, 28. 01. 2013 - 13:29, Ivan Václavík   

Škoda Rapid 1,2 TSI Ambition

S ambíciami praktického rodinného auta: V prvom momente sa Rapid v záplave škodoviek stratí. Až pri bližšom pohľade okoloidúci zistí, že to nie je ani sedan Fabia, ani Octavia. Je to niečo medzi nimi. A práve o to českej automobilke ide: ponúknuť klientom priestranný automobil s dostatočne objemným batožinovým priestorom, s úspornými agregátmi a dobrými jazdným i vlastnosťami.

skoda-rapid-7527g.jpg

Importér nám poskytol na test verziu s najmenším (avšak štvorvalcovým) motorom, ktorý disponuje výkonom 63 kW. Na doplnenie: rovnaký objem má aj trojvalcový agregát, avšak ten dosahuje o niečo menší výkon. A pokiaľ si pôjdete k dílerovi porovnať obe verzie - nedajte sa pomýliť jednoduchým vybavením interiéru; je v ňom všetko, čo bežný motorista očakáva: manuálna klimatizácia, obojsmerný informačný displej medzi kruhovými prístrojmi pred vodičom, elektrické ovládanie okien (avšak len predných dverí, na manipuláciu so zadnými slúžia kľučky), elektrické nastavovanie zrkadiel, posun volantu pozdĺžne i výškovo. Na rádiu si môžete predvoliť až 18 staníc VKV.

skoda-rapid-7529g.jpg

Infodisplej sa ovláda obojsmerne prepínačom na páčke stieračov. Mínusové hodnotenie však od nás dostáva hneď na úvod zbytočne veľký 4-ramenný volant, ktorý vyznieva neprirodzene najmä v zovretí jemných ženských rúčok. A tiež sme si všimli, že vyklápateľná lakťová opierka medzi prednými sedadlami začne prekážať, ak je vo vodorovnej polohe a súrne potrebujete manipulovať s pákou ručnej brzdy.

skoda-rapid-7525g.jpg

Škodovke pri koncipovaní tohto liftbacku išlo predovšetkým o dostatočný priestor pre štvorčlennú rodinu. Kto si ho kúpi Rapid, istotne nájde očakávané riešenie. Obrovský batožinový priestor už patrí k škodovkám akosi samozrejme. V Rapide má základný objem 550 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1 490 litrov. Pohodlné sedadlá - vodič si svoje môže nastaviť výškovo i pozdĺžne - sú podporené dobrou ergonómiou. Všetky prístroje i ovládače sú usporiadané logicky. Na zadných sedadlách je dostatok miesta aj nad hlavou, no tieto sú vhodné len pre dvoch dospelých pasažierov. Traja štandardne silní dospelí by sa vzadu určite tiesnili.

skoda-rapid-6g.jpg

Podvozok je za všetkých okolností stabilný, perfektne tlmí nerovnosti vozovky a necháva šoférovi dostatočnú istotu aj pri núdzových manévroch. Karoséria typu liftback má vynikajúcu aerodynamiku, rovnako sa nám pozdávala nízka hladina hluku v kabíne, ako aj pružný, úsporný motor, s ktorým sme i v chladných zimných dňoch dokázali jazdiť mimo mesta so spotrebou len okolo šesť litrov. Brzdy sú dostatočne účinné, pričom reagujú okamžite po stlačení pedálu.

skoda-rapid-7530g.jpg

Indikátor radenia súčasne ukazuje práve zaradený rýchlostný stupeň. Testovaná verzia síce nemala tempomat, ale ukazovateľ priebežnej spotreby nám hlásil pri rýchlosti 100 km/h len päťlitrovú hodnotu a pri 130 km/h iba 6,9 litra. Dosiahnutý priemer po dojazde na jednu nádrž paliva (700 km) nás potešil: šesť litrov v kombinovanom režime...

skoda-rapid-7528g.jpg

Na svoju triedu je Rapid mimoriadne všestranný: je elegantný ako sedan a pritom praktický ako kombi. Vtipným riešením je stabilné uloženie škrabky na ľad, ktorá je integrovaná v kryte palivovej nádrže. A v interiéri nájdete niekoľko praktických riešení, ktoré potešia - napríklad aj háčiky v kufri na uchytenie tašky, držiak na parkovacie lístky na okraji čelného skla, či držiak na reflexnú vestu pod sedadlom vodiča.

skoda-rapid-7526g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Škoda Rapid 1,2 TSI

Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 63/86
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 183
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1

Cena testovanej verzie 13 730 €
Najlacnejšia verzia 11 430 €

+ Výrazné plusy
Aerodynamika, podvozok, brzdy
Nízka hladina hluku v kabíne, kúrenie
Stabilný podvozok výborne tlmí nerovnosti
- Najväčšie mínusy
Zbytočne veľký priemer volantu
Chýba zadný stierač
Vo vodorovnej polohe lakťová opierka prekáža

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri