Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Civic 2,2 i-DTEC Executive

Tuesday, 22. 01. 2013 - 00:01, Ivan Václavík   

Honda Civic 2,2 i-DTEC Executive

Na palube Ufa sme boli unesení príjemnou jazdou: Ak porovnáme Hondu Civic v tvare Ufo, teda ôsmu a deviatu generáciu, z vizuálneho hľadiska jednoznačne zvíťazí najnovší model tohto futuristického automobilu. Hoci novšie vydanie si zachovalo charakteristický, takmer pôvodný tvar „konceptu Ufo" a bez problémov odhalíte niekoľko podobných charakteristík - v skutočnosti je Civic 9. generácie iným, oveľa príťažlivejším autom.

honda-civic-d7515g.jpg

Jeho tvary výrazne zmenili aerodynamiku, pričom predná časť výrazne klesá už od čelného skla a zadná časť auta s deleným zadným sklom umožňuje vodičovi lepší výhľad dozadu. Spojler je umiestnený v optimálnej výške, takže o situácii za vozidlom máte neporovnateľne lepší prehľad. Pri nočnej jazde navyše zakrýva svetlomety auta za vami. Navyše pribudol veľký - hoci skôr iba symbolický - stierač zadného skla. A zvlášť chválime veľké spätné zrkadlá. Pri pohľade zboku registrujeme, že tvar okien a dverí sa zmenil len nepatrne; zadné dvere sa otvárajú „maskovanou" kľučkou v ich hornej časti.

honda-civic-d7516g.jpg

Aj interiér korešponduje s celkovým zovňajškom - pod štítom prístrojového panelu je digitálny rýchlomer, pred šoférom sú dve oddelené plochy a v strede prístrojového panelu sa nachádza monitor navigácie. Na ňom sa zobrazujú aj údaje o spotrebe, dojazde a iné. Aktivácia tempomatu a automatického brzdenia v prípade hroziacej kolízie sa zobrazuje na displeji pred vodičom.

Koncepcia horizontálne deleného prístrojového panelu zostala nezmenená. Pod spoločným šiltom rýchlomeru nájdete vpravo farebný displej palubného počítača. Spodný prístrojový panel s analógovým centrálnym otáčkomerom dostal tri efektné tubusy. V tých krajných, dostatočne prehľadných, je ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny a stavu paliva.

honda-civic-d7524g.jpg

Honda však zmenila chaotické rozmiestnenie ovládačov klimatizácie. Tie sa dostali z polohy od pravej strany volantu do klasického samostatného panelu na stredovej konzole. Paradoxne je však ovládanie komplikovanejšie pri zaradených nepárnych prevodových stupňoch, pretože panel je v zákryte radiacej páky. Inak je však ovládanie klimatizácie na stredovom paneli prehľadné. K vyššiemu komfortu jazdy prispieva i možnosť elektrického nastavenia bočných opôr na sedadle vodiča. Toto je v iných autách naozaj ojedinelé. Pri športovej jazde si tak môžete zvoliť silnejšie zovretie, na dlhej trase po diaľnici voľnejšie.

honda-civic-d7517g.jpg

Obe predné sedadlá sú vyhrievané. Vyšším šoférom nemusí vyhovovať mierne vyšší posed, čo je spôsobené umiestnením palivovej nádrže pod prednými sedadlami. Vhodným nastavením sedadla v kombinácii s nastaviteľným volantom si však väčšina šoférov nájde správnu polohu. Vpredu je, aj pre spolujazdca, dostatok priestoru, na zadných, anatomicky tvarovaných sedadlách sa však pasažieri musia trošku uskromniť.  Najmä vyššie postavy nebudú mať nad hlavami dostatok miesta; len čiastočnou satisfakciou pre nich bude presklená strecha s dvoma posuvnými clonami, kadiaľ môžu cestujúci vnímať oblohu.

honda-civic-d7519g.jpg

Sklopenie zadných sedadiel do roviny sa u Hondy priam očakáva, aj Civic už má osvedčené, na výšku výklopné sedáky (systém Magic Seats). Honda ich pred rokmi uviedla v modeli Jazz, kde sa veľmi osvedčili. Za prednými operadlami sa tak po zdvihnutí zadných sedákov do kolmej polohy dajú prevážať i vyššie predmety, napríklad skrinky. Objem kufra pri základnom usporiadaní sedadiel je výborných 477 litrov, s pôdorysom batožinového priestoru 81 x 104 cm. Po sklopení zadných sedadiel máte (až po strop) k dispozícii 1 368 litrov.

honda-civic-d7520g.jpg

Honda v novom modeli Civic konečne zrušila nezmyselný systém štartovania, pri ktorom ste museli vložiť kľúč do spínacej skrinky a štartovať tlačidlom Start na ľavej strane od volantu. Teraz štartujete tlačidlom s kľúčom vo vrecku, podmienkou je stlačený spojkový pedál.. Otváranie dverí je bezkľúčové, stačí len priblíženie ruky ku kľučke. Pri otváraní vozidla sme však zostali mierne zaskočení samotným odblokovaním dverí: ak je to zo strany vodiča, otvoria sa po potiahnutí kľučky iba jeho dvere; tie ostatné musíte otvoriť dodatočne diaľkovým ovládačom alebo spínačom na vnútornej strane dverí. Ak sa dotknete spínača na kľučke spolujazdca, systém vie otvoriť naraz všetky dvere. Je to detail, ale dokáže nevhodne prekvapiť...

honda-civic-d7518g.jpg

Jazdu s dieselovou Hondou Civic si určite budete vychutnávať. Nesklamala nás na diaľnici, ani v zákrutách pri rýchlej jazde a na úzkej ceste plnej serpentín. Pochvalu si zaslúži presné radenie, pričom páka sa v kulise pohybuje - obrazne povedané - ako nôž cez maslo. Taktiež páku ručnej brzdy má šofér poruke. Veniec volantu je dostatočne hrubý, 6°prevodovka dobre odstupňovaná, takže šoférovanie je skutočne príjemným zážitkom.

honda-civic-d7523g.jpg

Kto vyznáva ekonomický štýl jazdy, zvolí si zeleným tlačidlom ECON úsporný režim. Na displeji sa objaví zelený stromček, pred vodičom menia farbu dva symboly: ich zelená farba znamená, že spotreba paliva je nízka, belasá signalizuje optimálnu spotrebu a sýto modrá predstavuje hrozbu zvýšenej konzumácie motora. Nápoveďou pre menej skúsených je indikátor radenia, čiže malý zelený trojuholník, zobrazený pred vodičom. Systém Stop & Start funguje spoľahlivo, ale radšej sme ho vypínali, najmä v kolóne. Adaptívny tempomat (za príplatok 2 700 €) sa nám osvedčil predovšetkým na diaľnici. Mimochodom, multifunkčný informačný displej, tlačidlo ECON, indikátor radenia i systém Stop&Start sú vo všetkých verziách Hondy Civic.

Nameraná priemerná spotreba v kombinovanom režime a sťažených zimných podmienkach nás potešila - iba 5,8 litra na 100 km. Pri stovke sme dokázali jazdiť s tempomatom za 4,5 litra, na diaľnici pri 130-ke za 5,8 l. V lete môže byť spotreba ešte priaznivejšia a dojazd 750 kilometrov na jednu nádrž sa potom ešte o čosi predĺži. Ale ktovie, či by sa podarilo dosiahnuť parametre deklarované výrobcom.

Údaje výrobcu o testovanom aute
Honda Civic 2,2 i-DTEC

Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 217
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,2

Cena testovanej verzie 26 190 €
Najlacnejšia verzia 15 590 €

+ Výrazné plusy
Komfortná jazda, presné riadenie, brzdy
Dobré odhlučnenie kabíny, veľké zrkadlá
Magické sedadlá, variabilný batožinový priestor
- Najväčšie mínusy
Chýba logika v prípade diaľkového otvárania dverí



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri