Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Clio IV 0,9 TCe Dynamique

Sunday, 13. 01. 2013 - 22:25, Ivan Václavík   

Renault Clio IV 0,9 TCe Dynamique

Veľké ambície s malým objemom: Dizajnéri značky Renault odviedli pri navrhovaní štvrtej generácie modelu Clio obdivuhodnú prácu. Nová tvár prednej časti vychádza z konceptu DeZir a bočné línie navodzujú športový imidž. Prehnuté plochy dverí karosériu opticky odľahčujú. Výrazne rozšírené zadné blatníky i bočné presklenie, zakončené symbolickým lichobežníkovým okienkom, dotvárajú vydarený celok.

ren-clio7488g.jpg

Dynamické tvary nového Renaultu Clio, ktorý sme testovali, vynikajú najmä v červenom odtieni Rouge Flamme. Ten má dokonalý jas aj pod zamračenou oblohou. Interiér sa takisto pohráva s čierno červeným kontrastom. Vhodne anatomicky tvarované sedadlá nám poskytli dostatočné pohodlie na dlhšej trase, volant je nastaviteľný všetkými smermi a v chladných ránach sme ocenili vyhrievané predné sedadlá. Zaujímavým detailom sú bodové svetlá v strope, ktoré sa pri vypnutom motore po čase automaticky vypnú. Teda nezostanú svietiť, ak ich zabudnete zhasnúť.

ren-clio7490g.jpg

Navigácia na 7" multimediálnom dotykovom displeji v strede prístrojového panelu je prehľadná. Tlačidlá na ovládanie tempomatu sú na volante a manipulácia s nimi je veľmi jednoduchá. Na samostatnom satelite vpravo pod volantom je ovládanie rádia.

ren-clio7483g.jpg

Do konca nášho testovania sme si však nevedeli zvyknúť na miniatúrne (a teda spoza volantu úplne nečitateľné) piktogramy okolo kruhových ovládačov klimatizácie a ventilácie. Za tento nedostatok píšeme novému Cliu výrazné mínus. Ďalšie negatívne body si Clio štvrtej generácie zaslúži za dve nedokonalo riešené priehlbiny v čalúnení dverí batožinového priestoru. Tento detail nás nútil zapochybovať, či túto časť auta počas jeho vývoja niekto vôbec testoval.

ren-clio7479g.jpg

Otvory (priehlbiny) totiž majú nesprávny uhol, takže keď do niektorého z nich vsuniete prsty a skúsite veko kufra zatiahnuť dolu, zistíte, že v skutočnosti pôsobíte na vzperu len veľmi slabou pákou. A tak zvyčajne vám nezostane iné, iba rezignovať a stiahnuť piate dvere tlakom na špinavý plech zhora nadol - takže v nepriaznivom počasí si určite zašpiníte prsty. Čo sa týka objemu kufra, v klasickom usporiadaní je to 300 litrov, po sklopení operadiel 1 146 litrov.

ren-clio7491g.jpg

Clio môžete šoférovať s takmer dokonalou precíznosťou. Za všetkých okolností pôjde tam, kam ho nasmerujete volantom, za ktorým si vodič môže bez problémov vytvoriť požadovanú pozíciu. Správne nastavenie volantu a sedadla je otázkou niekoľkých sekúnd. Rozsah výškového i pozdĺžneho nastavenia volantu je na pomery malých automobilov vskutku nezvyčajne veľké.

ren-clio7486g.jpg

Jazda s najnovším Cliom v meste alebo aj mimo neho, či po diaľnici, je príjemná, brzdy reagujú pohotovo už pri nepatrnom zošliapnutí pedálu a vozidlo dobre drží stopu aj pri ostrom slalome, respektíve v zákrutách. Aerodynamický hluk zrejme spôsobujú pneumatiky; najmä na hrubom asfalte dávajú o sebe vedieť charakteristickým hlukom.

ren-clio7485g.jpg

Zážihový, turbodúchadlom preplňovaný trojvalec TCe s objemom 0,9 litra sa dá využívať vo dvoch režimoch. Jedným z nich je rozvážna jazda v meste (ale aj po vidieku), pri ktorej sa nám darilo udržať spotrebu okolo 5,5 litra, alebo naopak dravý štýl jazdy so spotrebou o dva litre vyššou. V takom prípade je nevyhnutné držať otáčky v rozpätí 3 000 - 5 000. V reálnej premávke sme na piaty rýchlostný stupeň zaznamenali pri stovke spotrebu 5,7 litra, pri 130 km/h to bolo 6,5 litra. Dosiahli sme celkový priemer 6,9 litra pri najazdení 700 km na jednu nádrž benzínu.

ren-clio7487g.jpg

Clio má k dispozícii režim ECO, ako aj vypínateľný systém Stop&Start, či indikátor radenia. Všetko toto pomáha pri rozumnom štýle jazdy šetriť palivo. Nastavenie jednotlivých prvkov a spoluprácu s prevodovkou si vodič môže určovať podľa vlastných predstáv. Renault sa netají tým, že základná motorizácia s nečakane malým objemom valcov je určená hlavne do mestskej premávky. V priebehu prvého polroka 2012 však pribudne do ponuky aj motor s objemom 1,2 TCe, v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou EDC.

ren-clio7492g.jpg Už dnes sú však všetky verzie kompletne vybavené elektronickým stabilizačným systémom ESP s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV, asistentom pri rozjazde do kopca, elektrickým posilňovačom riadenia s variabilným účinkom, palubným počítačom, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, denným osvetlením LED, výškovo i pozdĺžne nastaviteľným volantom a elektrickým ovládaním okien.

ren-clio7497g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Clio IV 0,9 TCe

Objem motora (cm3) 898
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 135
Max. rýchlosť (km/h) 182
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,5

Cena testovanej verzie 12 190 €
Najlacnejšia verzia 9 190 €

+ Výrazné plusy
Dizajn karosérie aj interiéru
Jazdné vlastnosti, účinnosť bŕzd
Vybavenie elektronickými systémami
- Najväčšie mínusy
Nečitateľné piktogramy okolo ovládačov ventilácie
Nesprávny uhol priehlbín v čalúnení 5. dverí

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri