Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI
Aj po 30 000 km vo výbornej kondícii: Tradične veľkorysý priestor v kabíne, ku ktorej prináleží obrovský batožinový priestor - taká je Škoda Octavia Combi. Na vrchole tohto modelového radu dominuje verzia RS, ktorá má výborné zrýchlenie i brzdy. Testovali sme auto, ktoré už prešlo rukami viacerých kolegov motoristických novinárov, malo najazdených takmer 30 000 km a teda bolo v najlepšej kondícii. Zároveň sme mohli očakávať, že sa prejavia nejaké skryté nedostatky.
Nič také však nenastalo. Záťah štvorvalcového dvojlitrového agregátu s turbom bol v každej situácii presvedčivý a takmer okamžitý. Motor 2,0 TSI reaguje na zošliapnutie plynového pedála ostrou odozvou. Výborný, športovo naladený podvozok dobre tlmí nerovnosti a v zákrute spoľahlivo podrží kombíka vo zvolenej stope.
Karoséria sa nenechá rozkývať a kolesá reagujú už na nepatrné pootočenie volantu. Auto dokáže vždycky ísť tam, kam natočíte volant. Skrátka: Octavia Combi RS je na vozovke bez akýchkoľvek pochybností vynikajúca.
Vozidlo sa odomyká a zamyká bezkľúčovo, stačí dotyk kľučky. Naštartujete ho tlačidlom pod volantom, kde intuitívne predpokladáte spínaciu skrinku. Predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy sú výrazne anatomicky tvarované a vyhrievané. Na ramenách volantu sú tlačidlá a valčeky na ovládanie rádia (vľavo) a informačného systému vrátane telefónu. Vonkajšie zrkadlá sú sklápateľné.
Adaptívny tempomat s nastavením odstupu od auta pred vami sa aktivuje a ovláda na páčke pod volantom; neomylne reaguje na spomalenie auta vpredu a plynulo pribrzďuje vaše vozidlo. Medzi zaujímavými detailmi sme si všimli ECO tip, ktorý sa rozsvieti na displeji pred vodičom: odpor vzduchu - zavrite okno... alebo: sledujte indikátor radenia... Žiaľ, v testovanom vozidle sme nemali navigáciu, čo v prípade verzie RS považujeme za chybu.
Manuálna prevodovka má šesť stupňov, dráhy radenia by však mohli byť kratšie. V mestskej premávke sme využívali vypínateľný systém stop&start. Reálne sme dosiahli počas testu priemernú spotrebu tesne pod hranicou osem litrov a dojazd 550 kilometrov. Keď sme jazdili stovkou, udržali sme priebežnú spotrebu na hodnote 5,7 l/100 km a pri rýchlosti 130 km/h sa ustálila na 8,2 litra.
Benzínový motor 2,0 TSI v spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou umožňuje Octavii Combi RS zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 6,9 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje úctyhodných 244 km/h. V porovnaní so základným modelom je svetlá výška znížená o 12 mm.
Ústredným prvkom aerodynamickej zadnej časti vozidla je výrazný čierny difúzor s výsostne športovým imidžom, ktorý podčiarkuje integrovaná odrazka po celej šírke nárazníka. Čerešničkou na torte sú dve široké chrómované koncovky výfuku. Spojler je v Combi RS umiestnený pozdĺž veka batožinového priestoru. Veľmi praktické je odistenie operadiel zadných sedadiel páčkami z batožinového priestoru. V základnom usporiadaní je objem kufra 610 litrov, po sklopení sedadiel 1 740 litrov. Žiaľ, v druhom prípade zostáva na podlahe schod.
Spredu dominuje mriežka chladiča s logom RS, typická pre nové modely značky Škoda, ako aj predný nárazník v štýle novej Octavie RS. A tiež hmlové svetlá spolu s bixenónovými svetlometmi a integrovanými dennými diódovými svetlami. Svietenie do zákruty po natočení volantu pomáha vodičovi pri jazde v noci.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI
Objem motora (cm3) 1 984
Výkon (kW/k) 162/220
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 244
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2
(Skutočná spotreba pri teste 7,8)
Cena testovanej verzie 29 390 €
Najlacnejšia verzia 27 390 €
+ Výrazné plusy
Dynamika jazdy a stabilita v zákrutách
Objemný batožinový priestor
Pre pasažierov dostatok miesta v kabíne
- Najväčšie mínusy
Dráhy radenia by mohli byť kratšie
Schod v kufri po sklopení zadných operadiel
Absencia navigácie