Renault Clio 1,5 dCi Technofeel
Cestovný komfort na jedno natankovanie: Populárny hatchback Renault Clio súčasnej generácie sme už zhodnotili zo všetkých uhlov, a tak vám odporúčame kliknúť si na logo tejto francúzskej značky, kde naše postrehy z testov i ďalšie zaujímavé informácie ľahko nájdete. V prípade verzie Technofeel sme na testovanie využili našu aktívnu účasť na majstrovstvách sveta cyklistov- novinárov s centrom v Rakúskom Radkersburgu (na hraniciach so Slovinskom).
Aby sme mohli transportovať bicykel, bolo potrebné odmontovať z neho obe kolesá. Potom batožinový priestor za prednými sedadlami (hoci so schodom) dobre poslúžil.
Okrem rozmontovaného bicykla sa do neho vmestili aj dve veľké cestovné tašky. Obe predné sedadlá zostali voľné pre vodiča a spolujazdca. Pre úplnosť: základný objem batožinového priestoru je 300 litrov.
Dovedna sme najazdili na jednu palivovú nádrž 850 kilometrov - teda bez tankovania sme absolvovali nielen cestu do štajerského Bad Radkerburgu (na hranici so Slovinskom) a naspäť, ale aj nevyhnutné presuny v rámci cyklistických pretekov. Jedinou (malou) nevýhodou bolo viacnásobné nutné namontovanie a odmontovanie kolies.
Relatívne malý Renault Clio Technofeel sa teda osvedčil aj na dlhej trase za športom. Na diaľnici sme vnímali jeho výbornú aerodynamiku, aj pri rýchlosti 140 km/h zostávala hladina vnútorného hluku na prijateľnej nízkej úrovni. V pohodlných sedadlách sme necítili žiadnu únavu, takže celkový cestovný komfort si zaslúži jednotku.
Rozčarovaní sme zostali z navigácie, keďže testované auto nemalo mapu Rakúska. Samozrejme, bola k dispozícii navigácia Slovenska, Česka, i ďalších štátov (dokonca aj Islandu!), no Rakúsko chýbalo....
V stúpaniach sme museli častejšie preraďovať rýchlosti, keďže v prevodovke boli krátke prevody, ale na diaľnici sme vystačili aj s päťkou.
Pochopiteľne, väčšinu trasy sme absolvovali s aktivovaným tempomatom a na rovine pri 130 km/h bola priebežná spotreba 5,3 litra. Kto chce jazdiť úsporne, tomu odporúčame využívať rýchlosť okolo 100 km/h - vtedy klesne spotreba na 3,7 litra. Clio Technofeel je jednoznačne pohodlné auto aj na dlhšie trasy, s nízkou hladinou vnútorného hluku, výbornou aerodynamikou a účinným brzdovým systémom. Nechýba indikátor radenia, hoci ten sme veľmi nevyužívali, skôr sme sa orientovali plynulosťou jazdy.
V bohatom základnom vybavení sú k dispozícii elektricky ovládané okná i vonkajšie zrkadlá, klimatizácia, predné hmlovky, kožený volant; bezpečnú jazdu podporujú stabilizačné systémy ESP, ASR a CSV, ako aj ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom, či asistent rozjazdu do kopca. V rámci exkluzívneho dizajnu sme mali na sivom aute 17" červené disky, ktoré zvýraznili imidž vozidla.
Balík s názvom Technofeel (vo zvýhodnenej cene 400 €) v limitovanej sérii modelu Clio Technofeel obsahuje kartu hands-free a impulzné ovládanie okna vodiča. Štartovanie tlačidlom patrí k očakávanému komfortu.
Cúvacia kamera prenáša obraz za vozidlom na dostatočne veľký farebný monitor, takže ani cúvanie v stiesnených priestoroch nerobí problémy. Palubný počítač ovláda vodič oboma smermi tlačidlami na páčke stieračov. Ovládanie rádia je aj na satelite pod volantom.
Športová misia s Renaultom Clio Technofeel bola napokon úspešná po všetkých stránkach. Dve šieste miesta na svetovom šampionáte (v šprinte a v časovke) prispeli k celkovej spokojnosti počas prvého septembrového týždňa.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Clio 1,5 dCi
Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 181
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,6
(Skutočná spotreba pri teste 5,0)
Cena testovanej verzie 14 390 €
Najlacnejšia verzia 10 790 €
+ Výrazné plusy
Pohodlné auto aj na dlhšie trasy
Nízka hladina vnútorného hluku
Výborná aerodynamika, brzdy
- Najväčšie mínusy
Krátke prevody 5° prevodovky
Navigácia bez mapy Rakúska