Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Clio 1,5 dCi Technofeel

Monday, 08. 09. 2014 - 11:39, Ivan Václavík   

Renault Clio 1,5 dCi Technofeel

Cestovný komfort na jedno natankovanie: Populárny hatchback Renault Clio súčasnej generácie sme už zhodnotili zo všetkých uhlov, a tak vám odporúčame kliknúť si na logo tejto francúzskej značky, kde naše postrehy z testov i ďalšie zaujímavé informácie ľahko nájdete. V prípade verzie Technofeel sme na testovanie využili našu aktívnu účasť na majstrovstvách sveta cyklistov- novinárov s centrom v Rakúskom Radkersburgu (na hraniciach so Slovinskom).

ren-clio-feel-9600g.jpg

Aby sme mohli transportovať bicykel, bolo potrebné odmontovať z neho obe kolesá. Potom batožinový priestor za prednými sedadlami (hoci so schodom) dobre poslúžil.

ren-clio-feel-9590g.jpg

Okrem rozmontovaného bicykla sa do neho vmestili aj dve veľké cestovné tašky. Obe predné sedadlá zostali voľné pre vodiča a spolujazdca. Pre úplnosť: základný objem batožinového priestoru je 300 litrov.

ren-clio-feel-9601g.jpg

Dovedna sme najazdili na jednu palivovú nádrž 850 kilometrov - teda bez tankovania sme absolvovali nielen cestu do štajerského Bad Radkerburgu (na hranici so Slovinskom) a naspäť, ale aj nevyhnutné presuny v rámci cyklistických pretekov. Jedinou (malou) nevýhodou bolo viacnásobné nutné namontovanie a odmontovanie kolies.

ren-clio-feel-9603g.jpg

Relatívne malý Renault Clio Technofeel sa teda osvedčil aj na dlhej trase za športom. Na diaľnici sme vnímali jeho výbornú aerodynamiku, aj pri rýchlosti 140 km/h zostávala hladina vnútorného hluku na prijateľnej nízkej úrovni. V pohodlných sedadlách sme necítili žiadnu únavu, takže celkový cestovný komfort si zaslúži jednotku.

ren-clio-feel-9594g.jpg

Rozčarovaní sme zostali z navigácie, keďže testované auto nemalo mapu Rakúska. Samozrejme, bola k dispozícii navigácia Slovenska, Česka, i ďalších štátov (dokonca aj Islandu!), no Rakúsko chýbalo....

ren-clio-feel-9599g.jpg

V stúpaniach sme museli častejšie preraďovať rýchlosti, keďže v prevodovke boli krátke prevody, ale na diaľnici sme vystačili aj s päťkou.

ren-clio-feel-9591g.jpg

Pochopiteľne, väčšinu trasy sme absolvovali s aktivovaným tempomatom a na rovine pri 130 km/h bola priebežná spotreba 5,3 litra. Kto chce jazdiť úsporne, tomu odporúčame využívať rýchlosť okolo 100 km/h - vtedy klesne spotreba na 3,7 litra. Clio Technofeel je jednoznačne pohodlné auto aj na dlhšie trasy, s nízkou hladinou vnútorného hluku, výbornou aerodynamikou a účinným brzdovým systémom. Nechýba indikátor radenia, hoci ten sme veľmi nevyužívali, skôr sme sa orientovali plynulosťou jazdy.

ren-clio-feel-9592g.jpg

V bohatom základnom vybavení sú k dispozícii elektricky ovládané okná i vonkajšie zrkadlá, klimatizácia, predné hmlovky, kožený volant; bezpečnú jazdu podporujú stabilizačné systémy ESP, ASR a CSV, ako aj ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom, či asistent rozjazdu do kopca. V rámci exkluzívneho dizajnu sme mali na sivom aute 17" červené disky, ktoré zvýraznili imidž vozidla.

ren-clio-feel-9590g.jpg

Balík s názvom Technofeel (vo zvýhodnenej cene 400 €) v limitovanej sérii modelu Clio Technofeel obsahuje kartu hands-free a impulzné ovládanie okna vodiča. Štartovanie tlačidlom patrí k očakávanému komfortu.

ren-clio-feel-9597g.jpg

Cúvacia kamera prenáša obraz za vozidlom na dostatočne veľký farebný monitor, takže ani cúvanie v stiesnených priestoroch nerobí problémy. Palubný počítač ovláda vodič oboma smermi tlačidlami na páčke stieračov. Ovládanie rádia je aj na satelite pod volantom.

ren-clio-feel-9596g.jpg

Športová misia s Renaultom Clio Technofeel bola napokon úspešná po všetkých stránkach. Dve šieste miesta na svetovom šampionáte (v šprinte a v časovke) prispeli k celkovej spokojnosti počas prvého septembrového týždňa.

ren-clio-feel-9598g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Clio 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 181
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,6
(Skutočná spotreba pri teste 5,0)

Cena testovanej verzie 14 390 €
Najlacnejšia verzia 10 790 €

+ Výrazné plusy
Pohodlné auto aj na dlhšie trasy
Nízka hladina vnútorného hluku
Výborná aerodynamika, brzdy
- Najväčšie mínusy
Krátke prevody 5° prevodovky
Navigácia bez mapy Rakúska

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri