Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Silk Way Rally 2010: Náročná dakarská previerka

Sunday, 19. 09. 2010 - 20:19, Michal Kostka   

Silk Way Rally 2010: Náročná dakarská previerka

Druhý ročník Silk Way Rally je už v tejto chvíli minulosťou. Poznáme víťazov aj porazených, objavili sme nové jazdecké hviezdy, boli sme svedkami niekoľkých noviniek. Ako teda vyzerala druhá časť Rally hodvábnej cesty?

5. etapa, meraný úsek 446 km, celkom 594 km

Do druhej polovice rally uviedla zostávajúcich účastníkov najdlhšia špeciálka súťaže. Po úvodných stepiach, ktoré kládli ťarchu úspechu na navigátorov, prišla na rad nefalšovaná púšť s náročnými, hoci nízkymi dunami. Celkový líder de Villiers natrafil 120 kilometrov pred cieľom na terénnu nerovnosť, ktorá poslala jeho Race Touareg na strechu. Poškodenie auta bolo značné, pokračovať sa ďalej nedalo. Od roku 2003, kedy sa tento sympatický Juhoafričan objavil na scéne, je to len jeho druhé odstúpenie z dôvodu havárie. K víťazstvu v etape, aj na čelo celkového hodnotenia sa dostal Sainz. O dominancii Volkswagenov svedčia aj časové rozdiely v cieli. Kým tretí Al-Attiyah strácal 10 minút, štvrtý Mironenko bez desiatich minút dve hodiny. Tesne za ním dorazil Kahle. Peter Mikula a Ivan Novák si ani tentoraz neužili etapu bez problémov. Teraz ich zradil kompresor dohusťovania pneumatík, čo ich v dunách spomaľovalo. Napriek tomu sa však posunuli už na 20. miesto celkovo a to vďaka penalizáciám iných posádok.

auto.lenta.ru;

Vladimír Čagin podnikol ďalší útok na vedúceho Kabirova. Ku koncu etapy trochu poblúdil, čím prišiel o väčšiu časť svojho náskoku, aj tak však porazil vlaňajšieho víťaza o štyri a pol minúty. Dva krát tretí, v etape a celkovo, bol mladý Nikolajev. Aleš Loprais sa natrápil pri hľadaní prejazdového bodu, na trati strávil o 23 minút viac ako Čagin. Franz Echter bol ešte pomalší, čo pomohlo Lopraisovi dostať sa na piatu priečku celkovo. Oranžové Ivecá sa opäť motali na konci prvej desiatky, ich výkony zatiaľ nenapĺňali očakávania.

Loprais Tatra Team;

6. etapa, meraný úsek 394 km, celkom 500 km

Rusko je veľké a rozmanité, no charakter Silk Way Rally zostával už tretí deň rovnaký. Step, púšť, desiatky ciest a cestičiek, to všetko našli účastníci aj v Kalmyckej republike, kam ich zaviedla šiesta etapa. Po de Villiersovi a Sainzovi sa k slovu dostal Al-Attiyah. Minulý rok ho zo súťaže vyradila havária práve v čase, keď viedol súťažný pelotón. V tomto roku sa do vedenia nedostal a nepodarilo sa mu to ani tri etapy pred koncom. Na Sainza stiahol tri minúty, zostávalo ich však ešte trinásť. Po troch nepodarených etapách si štvrtým miestom napravil chuť Bogdan Novickij. V súboji o pozíciu lídra zvyšku sveta ťahal v etape za kratší koniec Matthias Kahle, na štvorku sa dostal Mironenko. Peter Mikula ťahal sériu technických problémov. V šiestej etape ju rozšíril o problémy s prevodovkou, väčšinu špeciálky odjazdil na druhom prevodovom stupni. Celkovo si však opäť o jedno miesto polepšil a dve etapy pred koncom mu patrila 19. priečka.

Volkswagen Motorsport;

V kategórii kamiónov došlo k zásadnej zmene v celkovom poradí. Firdaus Kabirov aj Vladimír Čagin, prví dvaja jazdci priebežne, sa stali obeťami náročnej navigácie. Pri hľadaní prejazdového bodu stratili desiatky minút, Kabirov etapy dokončil na šiestom a Čagin na ôsmom mieste. Celkovo si obaja pohoršili o jednu priečku, na jednotku sa vyšvihol mladík Nikolajev. Veľkú chybu súperov nedokázal využiť Loprais. Podobne ako oni poblúdil, navyše sa mu uvoľnili bezpečnostné pásy. Zo smoly súperov vyťažili najviac dvaja Nemci na MANoch. Franz Echter poskočil zo šestky na štvorku, Matthias Behringer z deviatky na sedmičku. Dopomohlo im k tomu aj odstúpenie Ilgizara Mardejeva, ktorý nepokračoval kvôli zraneniu mechanika.

Loprais Tatra Team;

7. etapa, meraný úsek 347 km, celkom 791 km

Predposlednou etapou súťaž opustila Kalmyckú púšť a zamierila k Čiernemu moru. Po druhý raz bol najrýchlejší Al-Attiyah, opäť to však na Sainza nestačilo. Pri rozdiele jedenástich minút si katarský jazdec uvedomoval, že svoj boj už prehral. Carlos Sainz sa vyvaroval akýchkoľvek chýb a mieril za obhajobou prvenstva. Z tretieho miesta kolegov istil Mark Miller. SMG Buggy Matthiasa Kahleho sa uprostred RS zastavila kvôli zlyhaniu prevodovky. Štvrté mieste sa zdalo byť nedosiahnuteľné na lane servisného kamiónu. Mironenko túto situáciu využil naplno a s dvojhodinovým náskokom na piateho bol najlepším jazdcom mimo Volkswagenu. O tento post sa mohol uchádzať aj Iľja Kuznecov, znemožnila mu to však havária vo veľkej rýchlosti, po ktorej mu zostalo len rozbité auto. V triede T2 jazdiaci Peter Mikula sa konečne mohol radovať z bezproblémovej etapy, čo mu vynieslo posun o jednu priečku vyššie. Tejto triede kraľoval zo siedmeho miesta celkovo Frederic Chavigny.

bikerspublic.com;

Vladimír Čagin sa nehodlal zmieriť s pozíciou porazeného a v predposlednej etape nasadil tempo priam pekelné. Druhý Aleš Loprais podľa vlastných slov, išiel celý čas na hrane a bez problémov a predsa bol o takmer sedemnásť minút pomalší. Tretí Kabirov za ním zaostal len o 5 sekúnd. Aj to svedčí o túžbe Čagina neprehrať. Nikolajev situáciu kontroloval zo štvrtého miesta. Smoliarom dňa bol Franz Echter. Defekt ho zdržal práve na tak dlho, aby sa cez neho dostal Loprais. Zaujímavosťou bolo aj posledné miesto bieloruského MAZu, už štvrté počas rally. Pre tento nový voz však majú skúsenosti väčšiu cenu než umiestnenie a ťažko by bolo nájsť lepšiu previerku pred Dakarom než Silk Way Rally.

PROmotor;

8. etapa, meraný úsek 16 km, celkom 375 km

Záverečné dejstvo druhej Silk Way Rally ponúklo najkratšiu rýchlostnú skúšku s dĺžkou len 16 kilometrov. Organizátori však varovali pred poľavením pozornosti. Klesanie z hory a dvadsať štyri brodov v kamenitom riečisku udržiavalo všetkých v strehu. Carlos Sainz stavil na istotu a uspokojil sa so štvrtým miestom. Mohol si to dovoliť, náskok na svojich kolegov a súperov zároveň, bol dostatočný. Tretí raz v rade etapový vavrín získal Nasser Al-Attiyah, znovu však zostal druhý za Sainzom. Triumf tímu Volkswagen potvrdil tretím miestom Mark Miller. Stupne víťazov tak presne kopírovali výsledok tohtoročného Dakaru.

Volkswagen Motorsport;

O známej pravde, že súťaž sa končí až v cieli, sa presvedčil Aleksandr Mironenko. O takmer istú štvrtú priečku prišiel v jednom z brodov, keď zničil motor. Cieľovú pásku preťal ťahaný na lane kamiónu, za čo mu k času pribudli dve trestné hodiny. Práve tie ho pripravili o cenné umiestnenie a zrazili na siedmu priečku. Šiesty skončil Frederic Chavigny, víťaz triedy produkčných vozidiel T2. Piata priečka patrila najlepšej domácej posádke Benjamin Žepajev, Aleksej Kuzmič s vozom UAZ Pickup. Na štvorku sa tak so šťastím vrátil Matthias Kahle. Na sedemnástom mieste ukončil súťaž Peter Mikula, čím úspešne naplnil svoj cieľ - pripraviť sa na Dakar.

Loprais Tatra Team;

Súťaž kamiónov bola svedkom zrodu novej hviezdy. Eduard Nikolajev dokonale zaskočil svojich učiteľov a súperov zároveň, hoci skromne priznal, že na víťazstvo nebol pripravený a že bolo dielom šťastia. Za jeho úspechom však stojí aj značná dávka jazdeckého umu a vyspelosti. Až v poslednej etape zažiarilo aj holandské Iveco, Pep Vila Roca ho dostal na druhé miesto. Aleš Loprais štvrtým miestom potvrdil rovnakú pozíciu aj celkovo.




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri