Rovnaký a predsa iný
Nový Mercedes triedy C začnú dodávať do Európy i na Slovensko v marci 2011. Od začiatku jeho výroby v roku 1982 vyrobili 8,5 milióna kusov tohto modelu v segmente C, ktorý je pri tejto značke najžiadanejší. Aktuálny typový rad triedy C, dodávaný od roku 2007, pritom prekročil miliónový odbyt.
Nové vozidlo, rovnako ako jeho predchodcovia, bude mať tiež dve základné vyhotovenia - limuzínu alebo kombi (model T). Opäť získa rozsiahlu sériovú výbavu, rozšírenú o voliteľné línie ELEGANCE a AVANTGARDE.
Prichádzajúci, rozsiahle modernizovaný Mercedes triedy C s vyše dvoma tisícmi nových dielcov stanovuje v segmente, po vzore svojich predchodcov, úplne nové štandardy. Vo viacerých ohľadoch opäť poskytuje komfort a bezpečnosť luxusných vozidiel. Detaily v interiéri pripomínajú nový model CLS, nová je palubná doska, prvýkrát je sériovo montovaný kožený volant, novinkou je tiež ľahšia hliníková kapota, športovejší tvar, či predná maska, kde elipsovité a kvapkové tvary svetlometov predošlých vývojových línií nahradili kosodĺžniky s vypuklými hornými časťami. Nový Mercedes C dosahuje najlepšiu hodnotu cw 0,26 vo svojej triede.
K dispozícii bude päť benzínových motorov s priamym vstrekovaním paliva a šesť dieselových CDI. K úsporám v spotrebe prispeli nielen nové motory, ale tiež inovovaná automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS, ako aj sériovo inštalovaný systém ECO štart - stop. Priemerná spotreba tak klesla až na 6,8 litra/100 km pri najvýkonnejšom benzínovom motore V6 (225 kW /306 k, 370 Nm) v Mercedese C 350 BlueEFFICIENCY, respektíve na 4,4 litra nafty/100 km, pri najúspornejších modeloch C 220 CDI BlueEFFICIENCY s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
V ďalších modeloch C 220 (125 kW /170 k, 400 Nm) a 250 (150 kW /204 k, 500 Nm) - oba CDI BlueEFFICIENCY s inovovanou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS - je to 4,8 l/100 km.
Z hľadiska bezpečnosti pribudlo v Mercedese C desať nových asistenčných jazdných systémov, ktoré v situáciách s potenciálnym rizikom nehody varujú, prípadne aktívne zasiahnu. Počnúc rozpoznávaním únavy (ATTENTION ASSIST), pokračujúc cez adaptívny asistent diaľkového svetla, aktívny asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, aktívny asistent mŕtveho uhla, asistent povolenej rýchlosti, navádzanie pri parkovaní, vrátane systému PARKTRONIC, brzdy PRE-SAFE®, asistent udržiavania jazdného pruhu a asistent mŕtveho uhla až po reguláciu odstupu DISTRONIC PLUS.