Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Twingo Miss Sixty 1,2

Monday, 02. 05. 2011 - 11:12, Ivan Václavík   

Renault Twingo Miss Sixty 1,2

Okrem trojice základných verzií Acces, Trend a Rip Curl má Renault v ponuke aj špecifické Twingo v limitovanej edícii Miss Sixty. Túto verziu charakterizuje netradičné farebné vyhotovenie v ružovom alebo aj vo zvyčajnom čiernom metalizovanom laku. Štandardné vybavenie je temer zhodné s verziou Rip Curl - iné je však čalúnenie sedadiel (Alcantara a po bokoch ružová imitácia kože) a interiéru.

ren-twingo-miss60g.jpg

Pre mužské pokolenie nie je ružová farba laku práve najvhodnejšia, skôr pasuje k nežnému pohlaviu. Mužov teda zrejme skôr osloví čierna metalíza. Tým skôr, že osobitosť Miss Sixty (60) sa premieta aj do elegantných ornamentov, ktoré lemujú kapotu, veko batožinového priestoru a stredový stĺpik. Obrazne povedané, Twingo Miss Sixty má vzhľad mladej dámy, ktorú zdobia ružové ornamenty.

ren-twingo-miss60-23235g.jpg

V interiéri aj v exteriéri sa Twingo Miss Sixty pohráva s kontrastom ružovej a čiernej farby. To je imidžová záležitosť, no podstatné sú jazdné vlastnosti samotného auta, ktoré sme testovali v závere apríla.

ren-twingo-miss60-4715g.jpg

Prvé, čo nás upútalo, boli účinné brzdy. Motor bol napriek malému objemu celkom živý, z pokoja na stovku zrýchli za 12 sekúnd. V meste sa neprejavoval príliš nahlas, jazda ubiehala príjemne, lebo aj podvozok veľmi dobre filtroval nerovnosti. No už na obchvate Bratislavy, kde je povolená rýchlosť 80 - 90 km/h, vnútorný hluk pôsobil rušivo. Azda aj preto, lebo prevodovke chýba šiesty stupeň. Na diaľnici bol potom hluk v kabíne natoľko intenzívny, že sa vôbec nedalo počúvať rádio.

ren-twingo-miss60-23233g.jpg

V zákrutách si ružová šesťdesiatka počínala suverénne, bez problémov sa udržala vo zvolenej stope. Napriek vysokému posedu má šofér všetko pod kontrolou. Spokojní sme boli aj s ergonómiou, hoci volant je nastaviteľný len výškovo. Presnú spotrebu sme nemohli odmerať, lebo toto mestské autíčko nemá informačný displej s potrebnými údajmi - dozvedeli sme sa len počet odjazdených kilometrov a servisný interval. No keďže nádrž má deklarovaný objem 40 litrov benzínu a dojazd v kombinovanom režime sme mali 630 km, usúdili sme, že priemerná spotreba je približne šesť litrov.

ren-twingo-miss60-23237g.jpg

Okrem podvozka nás potešilo i presné riadenie (na plynulé predbiehanie stačilo centimetrové stočenie volantu) a účinné brzdy. Tradične nám však chýbal trojblik smeroviek (po dotyku páčky), ktorému sa Renault vytrvalo bráni. Ak sú v činnosti predné stierače, pri cúvaní sa automaticky zapne aj zadný. Ovládanie rádia na satelite pod volantom prispieva k celkovému komfortu počas jazdy.

ren-twingo-miss60-4719g.jpg

Delené zadné sedadlá sú posuvné, takže objem batožinového priestoru je od 165 po 285 litrov, po ich sklopení až 959 litrov. Vo verzii s pevnou zadnou lavicou je to 230 / 951 litrov. Z hľadiska bezpečnosti jazdy je v aute ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, za príplatok 300 € môžete mať aj elektronický stabilizačný systém ESP s protiprešmykovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV. Tempomat a obmedzovač rýchlosti vyjde na 200 €.

ren-twingo-miss60-4707g.jpg

Digitálny ukazovateľ rýchlosti je v strede prístrojového panelu, natočený k vodičovi. Na otáčkomer za vencom volantu šofér(-ka) výborne vidí, má ho v zornom poli. Sympatické sú malé otočné regulátory prúdenia vzduchu v ružovej farbe vozidla na stredovej konzole. Mechanická klimatizácia s ružovými ovládačmi je v štandardnej výbave, za príplatok 350 € môžete mať automatickú klimatizáciu.

ren-twingo-miss60-23242g.jpg

Štýlové prešívanie nájdete na koženom volante, na hlavici rýchlostnej páky, ale aj na palubnej doske. Celkovú eleganciu interiéru dotvára sympatické špeciálne dvojfarebné čalúnenie sedadiel Alcantara (kombinácia čiernej a ružovej). Ba aj koberce a výplň dverí sú lemované a vyhotovené s výšivkou ružovej farby. Za príplatok 350 € sú navyše k dispozícii ružové disky z ľahkej zliatiny.

Móda ide stále dopredu, originalita a elegancia sa ženám určite zapáči! Drobností, ktoré Miss Twingo odlišujú od klasického Twinga je naozaj veľa. Takže?...

ren-twingo-miss60-23239g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Twingo Miss Sixty 1,2
Objem motora (cm3) 1 149
Výkon (kW/k) 55/75
Krútiaci moment (Nm) 107
Max. rýchlosť (km/h) 169
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1

Cena testovanej verzie 8 490 €
Najlacnejšia verzia 8 490 €

+ Plusy
Sympatický dizajn v ružovej farbe
Veľmi presné riadenie, dobré brzdy
Posuvné zadné sedadlá
- Mínusy
Volant je nastaviteľný len výškovo
Chýba šiesty prevodový stupeň

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri