Renault Twingo Miss Sixty 1,2
Okrem trojice základných verzií Acces, Trend a Rip Curl má Renault v ponuke aj špecifické Twingo v limitovanej edícii Miss Sixty. Túto verziu charakterizuje netradičné farebné vyhotovenie v ružovom alebo aj vo zvyčajnom čiernom metalizovanom laku. Štandardné vybavenie je temer zhodné s verziou Rip Curl - iné je však čalúnenie sedadiel (Alcantara a po bokoch ružová imitácia kože) a interiéru.
Pre mužské pokolenie nie je ružová farba laku práve najvhodnejšia, skôr pasuje k nežnému pohlaviu. Mužov teda zrejme skôr osloví čierna metalíza. Tým skôr, že osobitosť Miss Sixty (60) sa premieta aj do elegantných ornamentov, ktoré lemujú kapotu, veko batožinového priestoru a stredový stĺpik. Obrazne povedané, Twingo Miss Sixty má vzhľad mladej dámy, ktorú zdobia ružové ornamenty.
V interiéri aj v exteriéri sa Twingo Miss Sixty pohráva s kontrastom ružovej a čiernej farby. To je imidžová záležitosť, no podstatné sú jazdné vlastnosti samotného auta, ktoré sme testovali v závere apríla.
Prvé, čo nás upútalo, boli účinné brzdy. Motor bol napriek malému objemu celkom živý, z pokoja na stovku zrýchli za 12 sekúnd. V meste sa neprejavoval príliš nahlas, jazda ubiehala príjemne, lebo aj podvozok veľmi dobre filtroval nerovnosti. No už na obchvate Bratislavy, kde je povolená rýchlosť 80 - 90 km/h, vnútorný hluk pôsobil rušivo. Azda aj preto, lebo prevodovke chýba šiesty stupeň. Na diaľnici bol potom hluk v kabíne natoľko intenzívny, že sa vôbec nedalo počúvať rádio.
V zákrutách si ružová šesťdesiatka počínala suverénne, bez problémov sa udržala vo zvolenej stope. Napriek vysokému posedu má šofér všetko pod kontrolou. Spokojní sme boli aj s ergonómiou, hoci volant je nastaviteľný len výškovo. Presnú spotrebu sme nemohli odmerať, lebo toto mestské autíčko nemá informačný displej s potrebnými údajmi - dozvedeli sme sa len počet odjazdených kilometrov a servisný interval. No keďže nádrž má deklarovaný objem 40 litrov benzínu a dojazd v kombinovanom režime sme mali 630 km, usúdili sme, že priemerná spotreba je približne šesť litrov.
Okrem podvozka nás potešilo i presné riadenie (na plynulé predbiehanie stačilo centimetrové stočenie volantu) a účinné brzdy. Tradične nám však chýbal trojblik smeroviek (po dotyku páčky), ktorému sa Renault vytrvalo bráni. Ak sú v činnosti predné stierače, pri cúvaní sa automaticky zapne aj zadný. Ovládanie rádia na satelite pod volantom prispieva k celkovému komfortu počas jazdy.
Delené zadné sedadlá sú posuvné, takže objem batožinového priestoru je od 165 po 285 litrov, po ich sklopení až 959 litrov. Vo verzii s pevnou zadnou lavicou je to 230 / 951 litrov. Z hľadiska bezpečnosti jazdy je v aute ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, za príplatok 300 € môžete mať aj elektronický stabilizačný systém ESP s protiprešmykovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV. Tempomat a obmedzovač rýchlosti vyjde na 200 €.
Digitálny ukazovateľ rýchlosti je v strede prístrojového panelu, natočený k vodičovi. Na otáčkomer za vencom volantu šofér(-ka) výborne vidí, má ho v zornom poli. Sympatické sú malé otočné regulátory prúdenia vzduchu v ružovej farbe vozidla na stredovej konzole. Mechanická klimatizácia s ružovými ovládačmi je v štandardnej výbave, za príplatok 350 € môžete mať automatickú klimatizáciu.
Štýlové prešívanie nájdete na koženom volante, na hlavici rýchlostnej páky, ale aj na palubnej doske. Celkovú eleganciu interiéru dotvára sympatické špeciálne dvojfarebné čalúnenie sedadiel Alcantara (kombinácia čiernej a ružovej). Ba aj koberce a výplň dverí sú lemované a vyhotovené s výšivkou ružovej farby. Za príplatok 350 € sú navyše k dispozícii ružové disky z ľahkej zliatiny.
Móda ide stále dopredu, originalita a elegancia sa ženám určite zapáči! Drobností, ktoré Miss Twingo odlišujú od klasického Twinga je naozaj veľa. Takže?...
Základné údaje testovaného auta
Renault Twingo Miss Sixty 1,2
Objem motora (cm3) 1 149
Výkon (kW/k) 55/75
Krútiaci moment (Nm) 107
Max. rýchlosť (km/h) 169
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1
Cena testovanej verzie 8 490 €
Najlacnejšia verzia 8 490 €
+ Plusy
Sympatický dizajn v ružovej farbe
Veľmi presné riadenie, dobré brzdy
Posuvné zadné sedadlá
- Mínusy
Volant je nastaviteľný len výškovo
Chýba šiesty prevodový stupeň