Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroën C4 1,6 VTi Séduction

Monday, 25. 04. 2011 - 09:38, Ivan Václavík   

Citroën C4 1,6 VTi Séduction

Avantgardná francúzska automobilka Citroën zvolila nevšednú taktiku v boji o zákazníka. Má v ponuke model C3, ale aj dvojča DS 3, o stupienok vyššie C4 a DS4. V apríli 2011 nám importér poskytol na test benzínovú verziu modelu C4 (s výkonom 120 k), ktorá zásluhou dynamického dizajnu karosérie i príjemným podvozkom a motorom znamenala príjemné prekvapenie v plejáde modelov nižšej strednej triedy.

cit-c4-068g.jpg

Už na prvý pohľad dokáže zaujať svojou modernou karosériou. Zadné svetlá nie sú na rozdiel od predchádzajúceho modelu usporiadané zvisle, ale vodorovne, predné majú predĺžený dizajn a po bokoch sú zreteľné dynamické línie.

cit-c4-4673g.jpg

Podvozok je príjemný, naladený na pohodlnú jazdu, avšak to neznamená, že by nevyhovoval športovému štýlu jazdy. Presvedčili sme sa o tom v serpentínach na prvom automobilovom okruhu na Slovensku neďaleko Dunajskej Stredy.
Mierne nakláňanie karosérie skúseného šoféra nevyvedie z rovnováhy, C4 dobre drží zvolenú stopu a maximálnu spokojnosť vyslovujeme smerom k brzdovému systému. Pravda, zrýchlenie z pokoja na stovku za vyše 12 sekúnd je iba priemerné, avšak pri dobrej práci s prevodovými stupňami sa dá tento pocit trošku oklamať. No udržiavanie vyšších obrátok - takmer až po 6 000 - sa určite prejaví vo zvýšenej spotrebe.

cit-c4-4676g.jpg

My sme dosiahli celkovú priemernú spotrebu v kombinovanom režime a pri športovom štýle jazdy 7,7 litra na 100 km (reálny dojazd 600 km), no pri pokojnej jazde sa dá priemer znížiť na 6,6 l a dojazd zvýšiť na 700 km. Škoda, že v tomto modeli bola iba 5° prevodovka, na diaľnici by sa šiesty stupeň určite zišiel. Keď sme jazdili s aktivovaným tempomatom, spotreba pri rýchlosti 100 km/h bola na rovine iba 4,7 až 5 litrov a na diaľnici pri 130 km/h nám ukázal displej 6,6 l. Aj v tomto režime sa motor prejavoval tichým chodom a podvozok na ktorejkoľvek vozovke výborne filtroval nerovnosti. Páčilo sa nám aj jemné ovládanie plynu, avšak spojka zaberala netradične vysoko.

cit-c4-4706g.jpg

Špičková ergonómia a kvalitné materiály v kokpite C4 - napríklad spomeňme prístrojovú dosku - patria v segmente ku špičkovým. V spodnej časti je volant skosený, takže vodičovi pri vystupovaní neprekáža. Dostatočne veľké odkladacie priestory sú v kabíne účelne rozmiestnené, osobitne chválime veľké priehradky vo dverách, kam uložíte i príručnú taštičku alebo väčšiu fľašu s nápojom. Pochvalu si zaslúži aj objem batožinového priestoru (408 litrov), prah kufra je však vysoko. Zadný sedák tvorí nedelená lavica, čo je diskutabilné riešenie.

cit-c4-023g.jpg

Tlačidlá, ktorými sa usmerňuje prúdenie vzduchu majú vyznačený reliéf panáčika, aký je už roky známy z automobilov značky Volvo. V každom prípade je však obsluha ventilácie a klimatizácie na stredovej konzole Citroënu C4 maximálne prehľadná a jednoduchá. Indikátor radenia prevodových stupňov je dobrou pomôckou aj pre skúsenejších šoférov, ktorým v správny čas poradí, kedy majú preradiť.

cit-c4-4683g.jpg

Výbornými funkciami C4 priam hýri - spomeňme svetlo do zákruty, ktoré sa rozsvieti po otočení volantu, dotykové ovládanie okien na všetkých dverách, tempomat, dvojsekundové udržanie auta na mieste v kopci (uľahčuje rozjazd menej skúseným vodičom), či prehľadný informačný displej na stredovej konzole alebo netradičnú zvukovú signalizáciu, ak nechtiac zabudnete kľúčik v spínacej skrinke.

cit-c4-4681g.jpg

Markantný červený obdĺžnik na aktiváciu výstražných svetiel je umiestnený veľmi správne blízko volantu, takže rukou je rýchlo dosiahnuteľný. Veľkou devízou Citroënu C4 je priestornosť v kabíne, najmä šírka na úrovni lakťov je vpredu i vzadu príkladná. Pasažieri na zadných sedadlách majú nad hlavami dostatok miesta.

cit-c4-4670g.jpg

Citroën C4 jednoznačne hodnotíme ako tiché, dostatočne priestranné a  pohodlné rodinné auto s prijateľnou spotrebou.

cit-c4-4685g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Citroën C4 1,6 VTi
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 193
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2

Cena testovanej verzie 13 640 €
Najlacnejšia verzia 12 240 €

+ Plusy
Tichý chod motora, pohodlný podvozok
Dostatočne veľké odkladacie priestory
Výborné vybavenie testovaného auta
- Mínusy
Slabšie zrýchlenie
Len 5° prevodovka

cit-c4-013g.jpg



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri