Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Nissan Juke 1,6 DIG-T Tekna

Sunday, 17. 04. 2011 - 23:02, Ivan Václavík   

Nissan Juke 1,6 DIG-T Tekna

Podivuhodný tvar Nissanu Juke na prvý pohľad rozdelí skupinu divákov na dve časti. Jedným sa veľmi páči, iným pripadá tento model ohavný. Je taký škaredý, až je nádherný - povedal by básnik. Juke prežíva podobné obdobie ako kedysi Fiat Multipla, ktorú niektorí zatracovali, no iných podnietila na dlhoročný obdiv a založenie samostatného klubu.

juke11g.jpg

Aký bude osud Nissanu Juke? Na odpoveď je ešte skoro - tak či onak, nám sa zapáčil už na prvý pohľad svojimi netradičnými a pritom zaujímavými tvarmi. Napríklad obrysové svetlá sú doslova na kapote. Alebo tvar predného nárazníka - kde sa končí a kde sa začína? Vonkajší dizajn je skutočne výnimočný, nekonvenčný.

niss-juke4656g.jpg

Ale aj interiér sa vymyká doterajším zvyklostiam. Napríklad extravagantná stredová konzola imituje tvar motocyklovej nádrže, ktorá je pretiahnutá až takmer k zadným sedadlám. Tie vytvárajú akúsi lavicu, ale operadlá sú sklápateľné.

juke2010-046g.jpg

Anatomické predné sedadlá môžu byť pre niekoho úzke, štíhle postavy v nich však sedia pohodlne a v zákrutách sa telo neposúva. Cez malé zadné dvere je sťažený prístup na sedadlá a pri vystupovaní si treba dať pozor na hlavu, keďže strop je znížený.

niss-juke4654g.jpg

Nad kruhovými prístrojmi je praktická strieška, ktorá bráni prenikaniu slnečných lúčov. Žiaľ, v tejto časti prístrojového panelu zrejme došla dizajnérom inšpirácia, lebo ikonky v budíku sú doslova miniatúrne a pri sledovaní premávky šofér vôbec nemusí v slnečnom počasí zaregistrovať ich signalizáciu. Na naše prekvapenie chýba zvuková signalizácia nezatvorených dverí.

juke2-g.jpg

Systém malých tlačidiel, v ktorých sa počas jazdy vodič zle orientuje, pokračuje na volante, kde je ovládanie rádia, telefónu a tempomatu. Volant je nastaviteľný len výškovo a v malom rozsahu. Medzi kruhovými prístrojmi je malý informačný displej. Jeho ovládanie malým tlačidlom, na ktorý vodič dosiahne len ak prestrčí ruku za volant, je nepraktické. Osvetlenie prístrojov sa dá regulovať.

juke16.jpg

Na druhej strane je veľmi dobre riešený blok na ovládanie klimatizácie a vetrania, ktorý na stredovej konzole poskytuje veľmi veľa možností. Tlačidlom D-Mode sa mení zobrazenie na displeji - sú tu tlačidlá na nastavenie režimu jazdy (Normal, Sport, ECO), pričom na samostatnom monitore sa menia farby podľa ekonomiky jazdy a tiež sa zväčšuje stĺpec (presnejšie štvrťkruh) podľa toho, ako vodič stláča plynový pedál.

niss-juke4651g.jpg

Ak vodič zvolí režim ECO a jazdí ekonomicky, rozsvieti sa postupne až päť modrých hviezdičiek a dominuje modrá farba dúhového sfarbenia. Pri režime Sport sa na displeji zobrazuje aktivita turbodúchadla. Žiaľ, je to mimo zorný uhol šoféra.

juke2010-032g.jpg

Najväčší monitor je v strede prístrojového panelu, pričom obrazovka navigácie je dotyková. Jeho ovládanie je maximálne komfortné, ponuka navigácie obsiahla. Teda keď to zhrnieme, rôznych informačných systémov má Juke neúrekom a určite patrí (z hľadiska vybavenia) ku špičke vo svojej triede. Z bezpečnostných systémov je v štandardnej výbave ESP + ABS + EBD + brzdový asistent.

juke2010-005g.jpg

Pri zaradenej spiatočke sa automaticky zapne i stierač na zadnom skle, ak je aktívny stierač čelného skla. Ocenili sme veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých má šofér dobrý prehľad o situácii okolo seba, ako aj trojnásobné zablikanie smeroviek po dotyku páčky. Dômyselne je riešené upevnenie pevného krytu, ktorý nahrádza plató – pod oknom zadných dverí.

niss-juke4662g.jpg

Samotná jazda nielen že naplnila naše očakávania, ale ich aj prekonala. Štartuje sa tlačidlom, ktoré však treba chvíľku hľadať pod volantom. Relatívne krátky rázvor znamená veľkú obratnosť tohto výstredného auta s hmotnosťou iba 1,3 tony. Určite s ním pocítite veľké potešenie z jazdy - najmä ak bude len dvojčlenná posádka. Hoci v zákrute, pri neúmerne rýchlom nájazde, treba počítať s pretáčavým šmykom.

niss-juke4661g.jpg

Zrýchlenie testovanej verzie s výkonom 190 k je perfektné; na rýchlosť 100 km/h trvá o tri sekundy menej ako s klasickým benzínovým motorom 1,6 l a výkonom 117 k. Juke má tvrdší podvozok a výborne sedí v zákrute. Dobré sú aj brzdy. Motor (turbo s priamym vstrekovaním) reaguje na plynový pedál citlivo.

niss-juke4664g.jpg

S najvýkonnejším Nissanom Juke dokáže jazdenie naplniť predstavy športovo založeného vodiča vrchovato, no potom príde vytriezvenie: reálny dojazd je iba 400 km, spotreba sa blíži k 10 litrom! V režime Sport sme mali na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h a veľmi razantnej jazde konzumáciu 9,7 litra. Keď sme jazdili s tempomatom po rovine, bez razantného predbiehania, spotreba sa ustálila na 7,6 l. Ani v režime ECO sme sa nedostali pod sedem litrov.

niss-juke4649g.jpg

Pri stovke boli údaje, logicky, nižšie: v režime Sport šesť litrov, v režime ECO 5,4 l/100 km. Avšak keď sme po stlačení tlačidla ECO jazdili razantne, spotreba stúpla na 6,6 l. Z toho teda vyplýva, že Juke je z hľadiska spotreby veľmi náladové auto a výrobcom deklarovaný dlhodobý priemer 6,9 l/100 km je prakticky nerealizovateľný. Náš reálny priemer po 400 km bol 9,5 litra.

niss-juke4660g.jpg

Celkové resumé však vyznieva pre Nissan priaznivo: Juke má šancu získať si určitý okruh športovo založených, extravagantných vodičov, ktorí nehľadia na nejaké to euro pri tankovaní benzínu. Hoci u nás takých zrejme nebude veľa... A hoci vyzerá ako SUV, v skutočnosti je to hatchback so zvýšenou svetlosťou podvozka.

niss-juke4655g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Nissan Juke 1,6
Objem motora (cm3) 1 618
Výkon (kW/k) 140/190
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 215
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,0

Cena testovanej verzie 21 200 €
Najlacnejšia verzia 15 100 €

+ Plusy
Výstredný dizajn zvonka i vnútri
Celkovo výborný pocit z jazdy, zrýchlenie
Citlivé reakcie motora, tichý chod
- Mínusy
Málo miesta vzadu a sťažené vystupovanie
Miniatúrne tlačidlá na prístrojovom paneli
Vysoká spotreba, malý dojazd

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri