Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Koleos 2,0 dCi 4x4 LS Exception

Thursday, 14. 04. 2011 - 21:26, Ivan Václavík   

Renault Koleos 2,0 dCi 4x4 LS Exception

Zhruba pred rokom sme testovali Koleos s dvojlitrovým dieselovým motorom a výkonom 127 kW (teda 173 koní). Tento raz sme si sadli za volant Koleosu s menším výkonom (150 k), a tak sme boli oprávnene zvedaví, ako vyznie porovnanie dvoch takmer identických áut.

ren-koleos4592g.jpg

Najskôr niekoľko viet z nášho testu výkonnejšieho modelu, ktoré v plnej miere platia i pre menšieho súrodenca. Ocenili sme možnosť voľby 2WD (s predným náhonom), pohon všetkých kolies s automatickým rozdeľovaním sily, pričom tlačidlom sme mohli prepnúť aj na pozíciu LOCK - teda na štvorkolku s uzáverom diferenciálu. Keďže sme mali verziu 4x4, nechýbalo ani tlačidlo s funkciou HDC (systém kontroly rýchlosti v prudkom klesaní) a HSA (asistent pri rozjazde do svahu).

ren-koleos4580g.jpg

Vo verzii s nižším výkonom sa v porovnaní so silnejším bratom prakticky takisto nič nemenilo ani v interiéri. Štartuje sa tlačidlom a dvere vozidla sa otvoria po dotyku kľučky - stačí mať pri sebe inteligentnú elektronickú kartu diaľkového ovládania. Na volante sú veľké tlačidlá, ktorými šofér veľmi pohodlne ovláda tempomat bez toho, aby sa rukami vzďaľoval od volantu. Nastavenú rýchlosť môže zrušiť a vzápätí obnoviť, prípadne zvýšiť alebo znížiť dotykom jedného prsta oboch rúk. Toto riešenie sa nám veľmi pozdávalo, lebo nijako neodpútava pozornosť šoféra od diania v premávke.

ren-koleos2254g.jpg

Ešte poznatky z jazdy pred rokom. Napísali sme, že na šestke a pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sme dosiahli príjemnú spotrebu sedem litrov a celkový priemer bol  - po dojazde 700 km na jednu nádrž - 7,5 litra na 100 km.

ren-koleos4585g.jpg

A realita v roku 2011? Dojazd takmer 700 kilometrov, spotreba pri stovke 6,8 l/ 100 km, no celková priemerná spotreba 8,2 litra. Teda o vyše pol litra nafty viac ako dosiahol výkonnejší model. Tu sa prejavila hmotnosť (1 650 kg), ktorá sťažovala prácu motora (s ním je spojená 6° manuálna prevodovka) s výkonom „len" 110 kW.

ren-koleos4588g.jpg

Pre zaujímavosť, výrobca uvádza priemernú spotrebu (s pohonom AWD a mechanickou prevodovkou) u oboch modelov rovnakú - 6,6 litra na 100 km. Zrýchlenie z pokoja na stovku je uvedené 10,4 s, respektíve 9,9 s. Logicky víťazí silnejší agregát. A pri rýchlosti 130 km/h nám displej ukázal spotrebu osem litrov. Teda pomer síl je relatívne vyrovnaný a pri výbere si nebudete ani pri jednej voľbe nič vyčítať.

ren-koleos4594g.jpg

Dodajme ešte, že aj v tomto teste sa podvozok prejavil ako komfortný, dobre tlmí nerovnosti, ale pri rýchlejšom prejazde zákruty sa vozidlo nakláňa. Napriek tomu však dobre drží zvolenú stopu. No toto všetko je pre Renault typické, rovnako ako to, že brzdy majú ostrý, nekompromisný nábeh.

ren-koleos4584g.jpg

Navigácia sa ovláda tlačidlami rozmiestnenými do kruhu a malým kruhovým ovládačom - všetko má poruke medzi prednými sedadlami nielen šofér, ale aj spolujazdec. Predné i zadné parkovacie senzory výrazne uľahčujú situáciu pri parkovaní (včas sa ozve akustický signál - iný pre prednú a pre zadnú časť auta)., dobrým pomocníkom sú aktívne svetlá do zákruty.

ren-koleos4583g.jpg

Objem batožinového priestoru je 450 litrov a po sklopení zadných operadiel 1 380 l. Prístup do kufra cez zadné sklo, ktoré sa dá vyklopiť samostatne, je určite praktické riešenie; spodná časť dvojdielnych piatych dverí sa sklápa opačne - k nárazníku a súčasne sa vysunie čalúnenie. Tým vznikne lavica s nosnosťou 200 kg, ktorá je 75 cm nad zemou.

ren-koleos4582g.jpg

Predné sedadlá sú anatomicky tvarované, vyhrievané a s elektrickým ovládaním. Pod stropom je prídavné panoramatické zrkadielko, v ktorom šofér vidí, čo sa deje na zadných sedadlách. Na satelite pod volantom vpravo je komfortné ovládanie rádia. Elektronická parkovacia brzda nebude vyhovovať každému, niekomu naháňa i strach, keďže najmä pri rozjazde zostane aktivovaná dlhšie, čo sťažuje manévrovanie s autom na malú vzdialenosť. Dá sa však vypnúť pákou medzi sedadlami.

ren-koleos4598g.jpg

Chválime veľké vonkajšie zrkadlá a celkovo príjemný pocit z jazdy. Z hľadiska zrýchlenia a finančnej náročnosti (spotreba) sú sily vzácne vyrovnané. Rozhodovanie teda určite nebude jednoduché - potenciálni kupci sa možno budú rozhodovať podľa vybavenia, farby vozidla a konečnej ceny.

ren-koleos4596g2.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Koleos 2,0 dCi

Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 334
Max. rýchlosť (km/h) 182
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,3

Cena testovanej verzie 34 150 €
Najlacnejšia verzia 24 500 €

+ Plusy
Komfortný podvozok, tichý motor
Rovná plocha po sklopení sedadiel
Delené otváranie zadných dverí
- Mínusy
Stúpa spotreba pri vyšších rýchlostiach
Nevýrazná akcelerácia

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri